چهل‌سالگی سرو/

«دشمن‌شناسی» در وصایای شهدای مازندران

شهدای مازندران در وصایای خود به موضوع «دشمن‌شناسی» پرداختند که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گلچینی از آن منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۲۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 22November 2020

«دشمن‌شناسی» در وصایای شهدای مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، وصیت‌نامه شهدا گنجینه‌ای از معارف الهی است؛ عاشقانه‌هایی که عارفانه رقم خوردند و در قلم جاری و بر صفحات کاغذ نشستند تا امروز درسی باشند برای جوانان و آیندگان کشور. نوشته‌هایی که با مضامین و محتوای خداشناسی، اهل بیت (ع)، شهادت‌طلبی، استکبارستیزی، نماز، جهاد، بسیج، خدمت به مردم، تربیتی، دینی، اسلامی، عرفانی و ... که ریشه در فرهنگ عاشورا و مکتب ناب حسینی دارد و درس بزرگی است برای رسیدن به تعالی جوامع اسلامی. به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مروری به پرونده‌های شهدای استان مازندران موضوع «دشمن‌شناسی» را از وصیت نامه‌ها استخراج کردیم که از نظر می‌گذرد.

شهید محمد گیتی نژاد

نام پدر: قاسم

تاریخ تولد: ۱۲/۹/۱۳۳۵

 تحصیلات: پنجم متوسطه قدیم

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت: ۴/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

پیامبراکرم (ص) حضرت علی (ع) را مامور به جنگ با ناکثین و مارقین و قاسطین کرده چرا که، چون این سه دسته از همه ابعاد به اسلام ضربه می‌زدند و مخالفت از پیاده شدن احکام الهی می‌نمودند و شما این مسئله را در جامعه اسلامی‌تان که در حال پیاده کردن عدالت و اسلام فقاهتی هستید می‌بینید و مواجه با این سه گروه هستید و به شما امت حزب الله است شدیداً کنترل اوضاع را بدست گرفته و با خالی نگذاشتن صحنه جامعه هر گونه فرصت را از آن‌ها سلب نموده و این امانتی که به ایران اسلامی ارزانی شده است درست به آقا امام زمان (عج) تعالی فرجه شریف تحویل دهید.

شهید غلامرضا آقاجانی

نام پدر: هادی

 تاریخ تولد: ۱/۱/۱۳۴۶

 تحصیلات: سوم دبیرستان

منطقه عملیات: دزلی

 تاریخ شهادت: ۱۹/۷/۱۳۶۵

 وضعیت اشتغال: بخش دولتی

برادران عزیز اعضای گروه مقاومت جوان‌های حزب الله ارگان‌های انقلابی و دیگر نهاد‌ها به یاوه‌گویی مزدوران و منافقانی که به نقاب انسان دوستی بر چهره کثیفتان زده‌اند گوش نکنید. ثابت قدم و استوار باشید. هدفتان صراط مستقیم باشد. سعی کنید که منافقان  کوردلان به نهاد شما نفوذ نکنند چرا که اگر کوچکترین کرمی در یک باغ سالم بزرگ افتد خواهید دید که چه‌ها خواهد کرد و چه ضرر‌ها خواهد ببار آورد و این کوردلان نیز مانند یک کرم مسری و مانند یک غده سرطان هستند که اگر سرایت کند و جلوی آن گرفته نشود و تکثیر پیدا کرده و به دیگر جا‌ها سرایت پیدا می‌کند و ضرر‌های زیادی خدای نکرده ببار خواهد آورد.

شهید احمد حیدری

نام پدر: علی اکبر

تاریخ تولد: ۲/۴/۱۳۳۳

 تحصیلات: سوم ابتدایی

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ...

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

دشمن بزرگ ما آمریکاست و این کافران می‌خواهند ما مسلمانان را سرکوب کنند، اما رزمندگان اسلام تا آخرین قطره خون می‌جنگند تا اسلام پیروز شود.

شهید بهرامعلی بهرام منصوری

نام پدر: مصطفی

 تاریخ تولد: ۱/۳/۱۳۴۳

تحصیلات: فوق دیپلم

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت: ۴/۱۰/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

وصیت به خواهران و به برادران سلام بر شما برادرانم که خیلی برایم عزیز بودید به درس خود ادامه دهید از گروهکهای منحرف و ملحد برای همیشه بیزار باشید نگذارید آنانی که وابسته به گروه‌های ضد انقلابی بوده‌اند با خانواده ما رابطه برقرار کنند و راه شهدا را که همان راه حسین (ع) است ادامه دهید.

شهید علی موسی نژاد

نام پدر: خلیل

تاریخ تولد: ۳۰/۲/۱۳۳۷

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: اهواز

تاریخ شهادت: ۶/۱/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

فریاد‌ها را در گلو خفه کنید مبادا یک آن آمریکا جهانخوار این ام الفساد قرن این شیطان بزرگ این دشمنی که دشمنی او در خون و رگ و استخوان من نشسته است خوشحال شود.

شهید حاجی حسن حقیقی

نام پدر: اصغر

تاریخ تولد: ۷/۲/۱۳۲۷

تحصیلات: -

منطقه عملیات: گیلانغرب

تاریخ شهادت: ۲۰/۹/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: بخش غیردولتی

چند کلمه به بچه‌هایم می‌گویم، که قاتل اصلی میهن آمریکای جنایتکار است، و قاتل پدر شما هم آمریکای جنایتکار است.

شهید علی اکبر عباسی

نام پدر: طالب

تاریخ تولد: ۸/۴/۱۳۳۴

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات:

تاریخ شهادت: ۲۰/۴/۱۳۶۰

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

باید تجربه تلخ و شیرین خود را ملاک قرار داده تا اینکه آلت دست و نردبان مشتی مزدور و فرمانبر نشویم که برای حفظ و مسند و مقام خویش حاضرند دست به هر جنایت و خیانتی بزنند و نگذاریم دشمنان بر ما غلبه کنند تا در خانه‌های ما گردن‌های ما را بزنند.

شهید علی مردان شریفی

نام پدر: شیرعلی

تاریخ تولد: ۱/۲/۱۳۴۹

تحصیلات: دیپلم

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: ۳۱/۴/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بیکار

براستی بر همگان آشکار گشت که دشمنان اسلام تاب دیدن خون مظلومان را افتخار خود می‌شمارند باید بکوشیم تا آن‌ها را به خاک سیاه بنشانیم اکنون که دست‌های پر توان خلق زنجیر‌های پایمان را گسسته و ارمغان‌ها را ه برای ما ارزانی داشته و با آوای خویش ما را خوانده است.

شهید کاظم باقری

نام پدر: قلی

تاریخ تولد: ۱۳۴۴

تحصیلات: چهارم دبیرستان

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت: ۱۲/۴/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: دانش آموز

دشمنان انقلاب مصداق آیه قرآن صم بکم عمی فهم لایرجعون هستند یعنی اینکه گویا کر و گنگ و کورند که گفتار حق را نمی‌شنوند و سخن حق نمی‌گویند و در آثار و آیات خدا نمی‌نگرند و اصلاً نمی‌خواهند فرصت فکر کردن را به خود بدهند تا حق را از باطل تمیز دهند.

شهید علی محمدی

نام پدر: محسن

اریخ تولد: ۱/۳/۱۳۴۴

تحصیلات: چهارم ابتدایی

منطقه عملیات: پیرانشهر

تاریخ شهادت: ۲۸/۷/۱۳۶۱

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

مبادا به خاطر مادیات از معنویت جدا شوید مبادا فریب دشمن دانا و دوستان نادان را بخورید.

شهید محمد جواد مفتح

نام پدر: مسلم

تاریخ تولد: ۹/۳/۱۳۴۷

تحصیلات: دوم راهنمایی

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت: ۲۴/۴/۱۳۶۴

وضعیت اشتغال: دانش آموز

دشمنان اسلام مخصوص امریکای جنایتکار دست به هر توطئه‌ای که می‌تواند می‌زنند. ما باید همچنان به گوش و هوشیار باشیم تا گول این قدرت‌ها را نخوریم و دسیسه‌های آن‌ها را نقش بر آب کنیم. به قول امام امت مسئله اصلی ما اسلام دشمن شماره یک آمریکا می‌باشد.

شهید یوسف عباسی

نام پدر: ابراهیم

تاریخ تولد: ۲/۱/۱۳۴۱

تحصیلات: سوم راهنمایی

منطقه عملیات: ماووت

 تاریخ شهادت: ۲۹/۲/۱۳۶۶

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی‌ای مردم از شما می‌خواهم که امام را تنها نگذارید این ابر قدرت‌ها سال‌های سال چراغ اسلام را خاموش کردند و مال و منان مردم مستضعف را به غارت بردند و توسه آن‌ها زدند و آن‌ها را برده خود می‌دانستند. به همین علت خدا چراغ دیگری را روشن نمود که نورش شمال و جنوب و شرق و غرب و را نورانی کرد این شب پره‌ها که نمی‌توانستند این نور را ببیند دست به نقشه دیگری زدند که بتواند که بتوانند نور الهی را خاموش کنند، اما به شکر خدای بزرگ این نور خاموش نشد.

شهید خلیل واحدیان نیم چاهی

نام پدر: علی اصغر

تاریخ تولد: ۱/۲/۱۳۴۸

تحصیلات: سوم راهنمائی

منطقه عملیات: محور غرب

تاریخ شهادت: ۳/۲/۱۳۶۷

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

او به یمن انقلاب اسلامی به شناخت رسیده که، قدرت‌های بزرگ در ادامه غارتگری و تبهکاری خود سالیان سال بر کشور و سرزمین‌های او سلطه مستقیم و غیر مستقیم داشته اند و با پیروزی خونبار انقلاب اسلامی ناچار شده اند بساط و آلات چپاول را از اینجا جمع کنند و بگریزند و به وضوح و روشنی می‌بیند و می‌داند آمریکای جهانخوار، آمریکای سیلی خورده از اسلام و انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران برای شکستن انقلاب اسلامی از هیچ توطئه و طرح کثیفی رویگردان نبوده و نیست او آگاه است که آمریکا رژیم صهیونیستی وابسته عراق را به یورش وحشیانه و تجاوز به میهن اسلامی ایران برافراخته است. او می‌بیند و می‌داند که حالا در وضع و شرایطی که ارزش وحشی رژیم جنگ افروز عراق در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته و رژیم صهیونیستی بغداد در آستانه فروپاشی است.

شهید علی اکبر نوروزی

نام پدر: قاسم

تاریخ تولد: ۱۴/۱۳۴۳

تحصیلات: دوم دبیرستان

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت: ۲۸/۲/۱۳۶۵

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

ابر قدرت‌های و غرب بدانند که ما ملت رشید و دلاور ایران باشد تکیه به خدا پشت ابرقدرت‌ها را بر زمین خواهی زد، به خصوص امریکای جنایتکار.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار