بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس تهران به مناسبت هفته بسیج؛

بسیج یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی ایران است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 23November 2020

هر جا تفکر بسیجی که بر پایه کار و مدیریت جهادی بنا شده است طنین‌انداز شود، هیچ بن‌بستی وجود نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه ای است که اسلام و قران و امام زمان (ارواحنا له فداء) و این انقلاب اسلامی به آن نیازمند است. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

بسیج را گرامی بداریم، گرامیداشت هفته بسیج حداقل اقدامی است که به عهده  آحاد جامعه بویژه دولت مردان و همه کسانی که دل در گروه حفظ انقلاب، استقلال کشور داشته و خود را پیرو راه شهیدان و آرمان های امام عزیز و معنویات رهبر فرزانه انقلاب می‌دانند. هفته بسیج در حقیقت فرصتی برای ارئه حرکت عظیمی است که با دور اندیشی و تدبیر امام امت معمار کبیر انقلاب اسلامی در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه گزاری و منشاً خدمات و برکات بی شماری در عرصه های مختلف در کشور و الگویی در سطح منطقه برای مبارزه با استکبار مبدل گردید.

بسیج به عنوان پشتوانه عظیم قدرت ملی اگرچه در بدو امر و به صورت گسترده در قامت دفاع از انقلاب میهن اسلامی ظاهرگردید. اما برجستگی این نهاد مردمی صرفاً در جبهه های حق علیه باطل خلاصه نشده، بلکه این سرمایه انسانی بی پایان بیش از چهل سال پس از تأسیس بی وقفه در هر زمینه‌ای که نیاز به فداکاری بوده با اخلاص و بدون چشم داشت و بی‌ادعا، حضور پرشور و اثر گذار داشته و دارد.

نهاد مردمی بسیج بدون مرزبندی های مصطلح و بعضاً دست و پاگیر به یاری نظام شتافته و خدمات ارزشمندی در مقابله با حوادث تهدید کننده کشور و یاوری امین برای مردم بوده است و در زمینه خدمات گسترده و متنوع بسیج گفتنی‌ها بسیار است. لکن در این مجال همین بس که ولی امر مسلمین می فرمایند: بسیج رمز پایداری، ماندگاری و عزت ملی است.

سخن از بسیج بحث شخص و گروه خاص نیست بلکه جریانی است که در برگیرنده طیف عظیمی از اقشار و صنوف در تخصص‌های گوناگون در اندیشه و عمل تجلی یافته و آمادگی خدمت رسانی و فداکاری می‌باشند و این تفکر از مرزها جغرافیایی عبور کرده و اینک راست قامتان جبهه مقاومت اسلامی با الگو گرفتن از بسیج و بسیجیان در عرصه مقابله با استکبار جهانی، صهیونیست‌ها بین الملل و فرزندان نامیمون آنها یعنی داعشیان و تکفیریان، پیروز و سربلند بیرون آمده اند. جوانان غیور جبهه مقاومت می دانند رمز ماندگاری و جهانی شدن ایران ایستادگی در برابر ظلم و ستم طاغوتیان و استکبار جهانی است.

بسیج نهادی برخاسته از متن مردم و یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی ایران بوده که در طول حیات پر برکت خود توانسته بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آید و امروز نیز به‌ عنوان یکی از اهرم‌های راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی به‌ ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم یاری و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی نشان از مسئولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی آن با اتکاء به ظرفیت نیروی درونی، ترویج تولید داخلی و راه‌اندازی چرخ‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

از همین رو توانمندسازی ملت ایران به ‌ویژه نسل جوان برای پیشبرد گام دوم انقلاب از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج و بسیجی آن را در دستور کار خود قرار داده و این اقدام راهبردی و راهبری هم حمایت دولت و مسئولان را می‌طلبد چرا که چهل‌ سالگی بسیج گواه این مدعا بوده هر جا تفکر بسیجی که بر پایه کار و مدیریت جهادی بنا شده است طنین‌انداز شود، هیچ بن‌بستی وجود ندارد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک چهل و یکمین سال حیات پر برکت و مقتدرانه این شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی که به ‌فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، اعلام می‌دارد که فرهنگ مقدس بسیج فرصت مغتنمی است تا همه آحاد مردم و مسئولان با تأسی به این فرهنگ و تفکر ناب که بی‌تردید رمز سربلندی، عزت و اقتدار ملت ایران از گذرگاه‌های سخت و پر فتنه‌های تاریخی به شمار می‌رود بتوانیم برای تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی طلوع خورشید عظمی ولایت حضرت بقیه الاعظم حضرت مهدی (اروحنا له فداه) حرکت کرد. و در پایان در عظمت و شکوه بسیج همین بس که مقتدای مسلمانان به خلوص و صفای شان غبطه می خورد و از خدا می خواهد تا او را با بسیجیانش محشور نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها