فرماندار قم:

ترویج نام و یاد شهدا بزرگترین موهبت الهی است

«مرتضی حیدری» گفت: پاسداشت و ترویج نام و یاد شهیدان بزرگترین موهبت و عنایتی است که از طرف خدا و از سوی خود شهدا شامل حال آحاد ملت شده است.
کد خبر: ۴۲۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ - 24November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم امروز در جلسه کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان دفن شهدای گمنام که در سالن جلسات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عزت و اقتدار میهن اسلامی‌مان را مرهون و مدیون شهدای والامقام هستیم و تا زمانی که نام شهدا جاری است، هیچ قدرتی جرات تجاوز و به خطر انداختن استقلال این کشور را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه افتخار ترویج و پاسداشت نام و یاد شهیدان بزرگترین موهبت و عنایتی است که از طرف خدا و از سوی خود شهدا شامل حال آحاد ملت شده است، افزود: این عزت و افتخار در هیچ شرایطی زایل شدنی و از دست رفتنی نیست و همه ما باید در مسیر شهدا خدمت کنیم.

رییس کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری و تعیین مکان دفن شهدای گمنام با اشاره به خاکسپاری ۸ شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) در چهار نقطه استان قم خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌هایی که برای پاسداشت شهدا برگزار می‌شود، ان شاءالله زمینه سازی برای ظهور است و بزرگترین آرمان ما این است که در سایه سار رهنمود‌های ولایت، زمینه را برای حضور و ظهور حضرت حجت (عج) فراهم نماییم.

وی با ذکر این نکته که بسیجیان استان در حال اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی هستند، افزود: این طرح به صورت خانه به خانه و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش آمار بستری‌های بیمارستانی در حال اجرا است و ما باید کاری کنیم که مراسم خاکسپاری شهدا با رعایت کامل محدویت‌های اعلام شده صورت پذیرد و در پیشگاه خدای متعال و شهدای عزیز شرمنده نباشیم.

حیدری افزود: خاکسپاری شهدای گمنام در شرایط محدودیت‌های کنونی، نوعی اتصال به تشییع غریبانه ام الائمه (ع) حضرت زهرای مرضیه (س) است و لازم است صداوسیما به خوبی این آیین را ثبت و ضبط و پخش نماید.

وی تاکید کرد: ان شاءالله با از بین رفتن شرایط کرونایی شاهد برگزاری مراسم باشکوه در یادمان‌های شهدای گمنام خواهیم بود و در چنین مکان‌هایی که متبرک به حضور پیکر‌های مطهر شهیدان است، نسل‌های آینده با الهام از آرمان و مسیر شهدا، در برابر تهدیدات دشمنان واکسینه خواهند شد.

ترویج نام و یاد شهدا بزرگترین موهبت الهی استترویج نام و یاد شهدا بزرگترین موهبت الهی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار