گروه‌های مقاومت فلسطین:

تل‌آویو به ممانعت از ورود دارو به غزه پایان دهد

گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای مشترک به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌های وخیم ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی به نوار غزه در سایه شیوع کرونا، هشدار دادند.
کد خبر: ۴۲۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ - 24November 2020

تل آویو به ممانعت از ورود دارو به غزه پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های مقاومت فلسطین به اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز فلسطینیان به نوار غزه در سایه شیوع ویروس کرونا، واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این زمینه، نسبت به پیامد‌های وخیم ممانعت از ورود دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازِ نوار غزه برای مقابله با کرونا به رژیم صهیونیستی به شدت هشدار دادند.

این گروه‌ها در بیانیه خود تأکید کردند که اگر جان فلسطینیان در نتیجه ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود تجهیزات پزشکی به غزه به خطر بیفتد، تمامی گزینه‌ها برای مقابله با این رژیم مطرح خواهد بود.

گروه‌های مقاومت همچنین از تشکیلات خودگردان خواستند به مسئولیت‌های خود در قبال مردم غزه عمل کرده و دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را برای آنان ارسال کند. گروه‌های مقاومت فلسطین از نهاد‌های بین‌المللی نیز خواستند به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال مردم تحت محاصره غزه به‌ویژه در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا در این منطقه عمل کنند.

پیشتر هم «فتحی ابوورده» مشاور وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرده بود که اوضاع بهداشتی در نوار غزه فاجعه‌بار است. وی گفته بود: اکثر مناطق نوار غزه جز مناطق قرمز قرار گرفته و مجبور هستیم به مدت ۱۴ روز همه جا را تعطیل کنیم. تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در بیمارستان‌های غزه در حال افزایش است. ویروس کرونا تمام اقشار جامعه فلسطین را درگیر کرده و منتظر یک فاجعه بزرگ در نوارغزه هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار