رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

اندیشه‌ نگاه به بیرون و تفکر مصالحه با کدخدا تفکر شکست‌خورده و اسقاطی است

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: اندیشه‌ نگاه به بیرون و تفکر مصالحه با کدخدا و اربابی که ما او را با این عناوین به رسمیت نمی‌شناسیم، تفکر اسقاط‌شده و شکست‌خورده است.
کد خبر: ۴۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 25November 2020

اندیشه‌ی نگاه به بیرون و تفکر مصالحه با کدخدا، تفکر شکست خورده و اسقاطی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «تویسرکانی» مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) و همچنین گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی‌بدیل از جانب امام راحل عظیم‌الشأن بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت و اکنون بسیج بزرگترین شبکه مردمی، فرهنگی اجتماعی و نظامی در دنیا با کارکرد‌های مختلف است که هر کجا نظام اسلامی به آن احتیاج داشته است در صحنه حاضر و ایفای نقش می‌کند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با بیان اقدامات ارزشمند بسیج در سال‌های پس از انقلاب تصریح کرد: اقدامات بسیار گرانسنگ بسیج در حوزه خدمات‌رسانی به مردم و محرومان در تقویم جمهوری اسلامی قابل شمارش نیست؛ اما دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی همواره تلاش کرده‌اند با تخریب کارکرد نظامی این نهاد ارزشمند، بسیج را صرفاً نیروی تهاجمی در خدمت نظام معرفی کنند و علت این امر هم ایستادگی، مقاومت، مقابله با ناامنی و دستاورد‌های عظیم بسیج برای پیشرفت کشور بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه بسیج مستضعفین بعد از تسخیر لانه جاسوسی به فرمان تاریخی امام تشکیل شد، گفت: ریشه دشمنی نظام سلطه با بسیج و تخریب این تفکر، عمق تاریخی دارد؛ چرا که بصیرت، آگاهی، روشنگری و جلوگیری از نفوذ تفکر غربی یکی از کارکرد‌های مهم بسیج در این سال‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه به مدد پیشرفت‌های نظامی و امنیت جمهوری اسلامی، دشمن از هر تلاشی برای ضربه نظامی به کشور عاجز شده است، افزود: امروز دشمن بعضاً با تربیت افراد تحصیل‌کرده در غرب و آمریکا، تلاش می‌کند نفوذ فکری خود را از طریق این افراد به بدنه جامعه اسلامی منتقل کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این باره گفت: اندیشه‌ی نگاه به بیرون و تفکر مصالحه با کدخدا و اربابی که ما او را با این عناوین به رسمیت نمی‌شناسیم تفکر اسقاط شده و شکست خورده است و همان‌گونه که امام (ره) در برابر تهدید نظامی آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد و از تهدید‌های آمریکا واهمه به دل راه نداد، مسئولان نظام و دست‌اندرکاران اداره کشور باید نگاه خود را اصلاح و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور، منابع عظیم کشور را تبدیل به تولید کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان مشکلات و عدم مدیریت صحیح اداره کشور را به انتخابات آمریکا گره زده اند، عنوان کرد: برای ما ترامپ و بایدن تفاوتی ندارند، ولی جنایت ترامپ در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش هیچ‌گاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام آقاجانپور با اشاره به انتخابات پیش روی جمهوری اسلامی، نقش بسیج را در روشنگری، آگاهی‌دهی و شناخت سره از ناسره دانست و گفت: حوزه کارکردی مجموعه نمایندگی، ولی فقیه در وزارت دفاع کارکنان این مجموعه و خانواده‌های آن‌ها را در برمی‌گیرد؛ اما سازمان بسیج مستضعفین، با طیف وسیعی از مردم در سراسر کشور مواجه است و بنابراین اساس نقش بسیار حساس و جامع‌تری را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه تنها با ابزار و سلاح جنگی امکان‌پذیر نیست، افزود: وجود مجموعه‌های نمایندگی ولی فقیه در نیرو‌های مسلح و سازمان بسیج تقویت بازو‌های معوی نیرو‌های مسلح و آحاد جامعه است؛ چرا که سلاح ایمان، معنویت، سعادت اخروی، شهادت‌طلبی و... تضمین‌کننده مقاومت در برابر نظام سلطه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه تفکر بسیجی، مجاهدت و تلاش در راه خدا، چراغ راه و الگوی پیشرفت و تعالی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است، تصریح کرد: درونی‌سازی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی و ایستادگی روی پای خود که همواره مد نظر مقام معظم رهبری بوده است، موجبات پیشرفت و دستیابی به دستاورد‌های اقتدارآفرین را برای کشور رقم زده است و ضروری است این تفکر در همه‌ی سازمان‌ها و نهاد‌ها و در هر مجموعه‌ای طنین‌انداز شده و به عمل تبدیل شود.

حجت‌الاسلام تویسرکانی نیز در این دیدار با بیان اینکه شالوده وزارت دفاع بسیجی است، گفت: امروز وزارت دفاع پشتوانه علمی نیرو‌های مسلح است و نیرو‌های مسلح به مدد این پشتوانه توانسته‌اند تولید قدرت کرده و در مقابل با نظام سلطه بایستند.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در یک راستا و در یک منظومه فکری قرار دارند، افزود: بحمدالله نیرو‌های مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری به‌عنوان سربازان ولایت به یکدیگر متصل هستند و به همین دلیل توطئه و تفرقه اندازی دشمن همواره با شکست مواجه شده است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه بسیج فراتر از یک سازمان، تفکری ارزشمند و یک فرهنگ ناب است، عنوان کرد: فرمانده معظم کل قوا شهید صیاد شیرازی را که یک ارتشی و شهید آوینی را که یک هنرمند بود، بسیجی معرفی کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات آحاد مختلف بسیج در کشور گفت: در ایام کرونا ۱۵۰ هزار بسیجی طلبه برای مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان ها، غسالخانه‌ها و در بین بیماران قرنطینه شده داوطلبانه حضور یافته و منشاء خدمات شایانی شدند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون دانشجوی بسیجی کار‌های علمی و پژوهش‌های ارزشمندی را برای کشور به انجام رساندند، افزود: مقاومت و تلاش این دانشجویان طی سال‌ها یکی از مولفه‌های اساسی توسعه زیرساخت‌ها و مقاومت در برابر نظام سلطه بوده است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به اقدامات بسیج مهندسین کشور بیان کرد: یکصد هزار مهندس بسیجی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه بیش از ۵۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنند و اگر اقدامات ارزشمند این عزیزان نبود ما در شرایط تحریم با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شدیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها برای ما فرصت آفرید، گفت: ما روی پای خود ایستاده ایم و نگاهمان به بیرون نیست و مذاکره را به شرط عزت، حکمت و مصلحت می‌پذیریم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این چارچوب، اقتصاد مقاومتی درون‌بنیاد و برون‌نگر است.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار