بیانیه نیروی دریایی ارتش بمناسبت هفتم آذر؛

نیروی دریایی نگهبانان خلیج همیشه فارس جاودانه شدند

در بیانیه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آمده است: هفتم آذرماه یادآور رشادت‌های مردانی است که با دست‌ خالی به قلب ناوگان دریایی ارتش رژیم بعث زدند و برای همیشه به عنوان نگهبانان خلیج همیشه فارس جاودانه شدند.
کد خبر: ۴۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 26November 2020

نیروی دریایی نگهبانان خلیج همیشه فارس جاودانه شدندبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بمناسبت هفتم آذر، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم آذرماه هر سال یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های مردانی است که با دست‌های خالی و قلب‌های بزرگ و ایمان‌هایی راسخ به قلب ناوگان دریایی ارتش رژیم بعث زدند و اگرچه خود برای همیشه به عنوان نگهبانان خلیج همیشه فارس جاودانه شدند، ولی دست رژیم صدام را برای همیشه‌ی سال‌های جنگ از پهنه دریا کوتاه کردند.

40 سال قبل در چنین روزی وقتی بهترین فرزندان ایران با ناو همیشه قهرمان پیکان آن حماسه را آفریدند، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که چهار دهه بعد، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی نه فقط در آب‌های جنوب و شمال کشور، بلکه هزاران مایل آن طرف‌تر در دریا‌های آزاد و آب‌های دوردست، پرچم اقتدار ایران را برافراشته کنند.

اگر در سال‌های جنگ تحمیلی، تروریست‌های ارتش آمریکا سهند و سبلان را هدف قرار دادند، امروز ده‌ها سهند و سبلان از دل غیرت و تخصص میراث‌داران شهیدان ارتش در عرصه دریا متولد شده و همین غیرت و پایمردی است که فرماندهان و مسئولان دیگر کشور‌ها را مجبور می‌کند تا در مواجهه با این حقیقت روشن، کلاه از سر بردارند.

40 سال پس از افتخارآفرینی ابدی شهدای ناوچه پیکان، نه تنها در حوز شناور‌های سطحی، بلکه زیر سطح و هوا نیز در تسخیر علم و دانش جوانانی است که علی رغم همه دشمنی‌ها و تحریم ها، قلب علوم پیشرفته را می‌شکافند و از آن ناوشکن و زیردریایی و موشک بیرون می‌آورند؛ جوانانی که بهترین سال‌های عمر خود را در سخت‌ترین کار‌ها یعنی حضور مستمر در عرصه دریا‌ها می‌گذرانند و کارشان آنقدر ارزشمند است که پیامبر اسلام شهادت آن‌ها را متفاوت از همه دیگر شهادت‌ها می‌داند.

امروزه اگر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان یک نیروی راهبردی را در پیشانی خود دارد، ثمره خون همین جوان‌ها و مجاهدت‌های خاموش آنهاست که هزارن کیلومتر دورتر از مرز‌های آبی کشور، از همه منافع و داشته‌های ارزشمند این سرزمین دفاع می‌کنند.

بی شک در کنار این مجاهدان و رزمندگان جان بر کف، نمی‌توان از بزرگی روح خانواده‌های آن‌ها غافل ماند. امروز اگر یک جوان و یک افسر نیروی دریایی چندین ماه را دور از خانواده در پهنه آب‌های دریا‌ها می‌گذراند، دلگرم به مادران و پدران و همسران و فرزندانی است که بهترین روز‌های زندگی خود را بدون عزیز خود طی می‌کنند. تاریخ هیچگاه فداکاری‌های این عزیزان و خانواده‌های بزرگ آن‌ها را که یادآور همان حماسه آفرینی‌های ۷ آذر ۵۹ است، فراموش نخواهد کرد.

فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با تعظیم به مقام شامخ شهدا و ایثارگران دریادل این نیروی راهبردی و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، اعلام می‌دارند، در راستای برقراری ثبات و امنیت و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های دور دست و آب‌های بین‌المللی، با تمام توان اعلام آمادگی کرده و از هیچ کوششی برای بذل جان در این راه پرافتخار فروگذار نخواهند کرد.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار