مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

راهیان نور روایتگری و بازخوانی دوران دفاع مقدس است

«عبدالله پاکاری» با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: راهیان نور روایتگری و بازخوانی دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۲۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 26November 2020

برگزاری آئین افتتاح طرح راهیان نور مجازی دانش آموزی استان گیلان

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان امروز در آئین افتتاح طرح راهیان نور مجازی دانش آموزی استان گیلان که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: راهیان نور روایتگری و بازخوانی دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شرایط فعلی باید براساس نیازها و اقتضائات و امکانات امروز جامعه برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه معارف دفاع مقدس بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه جزء استان های پیشرو در اجرای طرح راهیان نور مجازی هستیم، افزود: امروز شرایط بهداشتی تحت تاثیر ویروس کرونا و امکان برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی وجود ندارد، اما باید با استفاده از فرصت فضای مجازی برنامه های فرهنگی به ویژه راهیان نور را به شیوه جدید ادامه دهیم.

پاکاری، راهیان نور و حضور در صحنه های نبرد جنوب کشور را نوعی بازنگری در معارف دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: امروز نیازمند پرداختن به شهدا به عنوان شخصیت هایی هستیم که این حماسه را رقم زدند و این تاریخ پرفتخار را آفریدند.

وی شهدا را الگوی کامل برای جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: سیره و سبک زندگی شهدا کمک کننده همه نسل ها خواهد بود و وظیفه داریم این الگوهای ناب را به آیندگان معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، یکی از اصلی ترین ویژگی های دفاع مقدس را نقش آفرینی افراد از همه اقشار و گروه ها دانست و افزود: استان گیلان بیش از ۷۰۰ شهید دانش آموز و حدود ۱۰۰ شهید فرهنگی دارد لذا راهیان نور دانش آموزی فرصت مناسبی برای پرداختن به این شهدای والامقام است که همه هستی شان را در راستای حفظ دین و کشور و انقلاب تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۳۰۰ گلزار شهدا دارد، اظهار داشت: در حال حاضر صد درصد این گلزارها بازسازی و ساماندهی شده و آماده میزبانی از زائران است. بی تردید فضای معنوی، فرهنگی و مذهبی گلزار شهدا ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه روایتگری است.

«محمد رحمتی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز سیره شهدا را سرچشمه زلال خوبی ها دانست و اظهار داشت: آشناسازی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت محقق نمی شود؛ مگر اینکه اجرای برنامه های فرهنگی همچون راهیان نور را با جدیت دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان راهیان نور را یکی از برنامه های فرهنگی بسیار خوب و اثرگذار در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و تصریح کرد: راهیان نور مجازی دانش آموزان در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند بهره معنوی لازم را از این برنامه ببرند.

وی حضور دانش آموزان در صحنه های نبرد دوران دفاع مقدس را گامی در راستای معرفی شهدا دانست و خاطرشان کرد: دانش آموزان با عشق و علاقه به فرهنگ ایثار و شهادت کیلومترها طی می کردند تا در سرزمین های مقدس جبهه حضور داشته باشند، اما امسال این حضور فیزیکی میسر نیست، اما ادای دین ما نسبت به شهدا ادامه خواهد داشت.

«محمدعلی ستیزه» مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان نیز در ادامه با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف اعزام زائران سرزمین نور به منظور حفظ سلامت مردم، اظهار داشت: راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور محسوب می شود و لذا راهبرد خودمان را برای زنده نگه داشتن نام مقدس راهیان نور تغییر دادیم.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان راهیان نور را یک روش ارتباطی بین مردم به ویژه نسل جوان و فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: استان گیلان ۸۰۰۰ شهید مدافع حریم کشور و انقلاب تقدیم کرده است و وظیفه داریم معارف و ارزش های دفاع مقدس را برای جامعه بیان کنیم.

وی اجرای طرح راهیان نور مجازی ویژه دانش آموزان را یک کار بزرگ فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بر اهمیت فضای مجازی تاکید فرمودند، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی راهیان نور را به خانه ها می بریم.

ستیزه با اشاره به برگزاری راهیان نور مجازی از طریق گلزارهای شهدا، متذکر شد: نباید گلزارهای شهدا را فراموش کنیم، زیرا بهترین پایگاه مذهبی کشور هستند.

وی راویان دفاع مقدس را ادامه دهنده راویان سرزمین کربلا دانست و تاکیدکرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نهایت بهره برداری را از فضای مجازی داشته باشیم به زودی راهیان نور مجازی دانشجویی نیز راه اندازی می شود. بعد از ایام کرونا نیز در کنار اردوهای راهیان نور، به روایتگری مجازی ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا و ایستادگی آنان در مقابل دشمنان خواهیم پرداخت.

سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس استان گیلان در این مراسم معنوی به روایتگری عملیات کربلای ۲ پرداخت و اظهار داشت: این کشور حاصل خون شهداست و افرادی که نسبت به انقلاب و شهدا بی تفاوت هستند، فردای قیامت باید پاسخگوی نعمت امنیت و آرامشی که در کشور حاکم است، باشند.

وی رمز عملیات راهیان نور مجازی را «یا فاطمه معصومه (س)» دانست و تاکید کرد: به تأسی از حضرت معصومه (س) که برای حمایت از برادر و امامش به ایران آمد، ما نیز باید پیرو ولایت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار