معرفی شهدای مدرسه زینبیه (4)؛

شهیده «فروغ عباسی»

شهیده «فروغ عباسی» حین تحصیل در دبیرستان و هنگام بمباران مدرسه زینبیه شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 28November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهیده «فروغ (فلور) عباسی» در سال 1345 در شهرستان میانه دیده به جهان گشود. این بانوی شهیده پس از طی کردن دوران کودکی و نوجوانی، حین تحصیل در دبیرستان و هنگام بمباران مدرسه زینبیه شهرستان میانه در 12 بهمن‌ماه 1365 به شهادت رسید.

خاطرات، مادر شهید:

روز حادثهمثل همیشه فلور آماده رفتن به مدرسه شد و من مثل همه مادرها نگران فرزندم بودم اما به تصمیم فلور آن‌قدر بها می‌دادم و مطمئن بودم که نمی‌خواستم خواست خودم را به او تحمیل کرده باشم.

فقط می‌گفتم فلور اگر احساس می‌کنی امروز اوضاع خطرناک است به مدرسه نرو، فردا من خودم با مدیرتان صحبت می‌کنم در خانه بمانی خیال من آسوده‌تر است.

اما او گفت مادر کجا خطر ندارد، آدمی همیشه در ضرر و خسران است، اگر قرار باشد که اتفافی برای من بیافتد در مجهزترین پناه‌گاه‌هم خواهد افتاد. دلت را با رضای خدا آرام کن و به هر چه او خواست راضی باش که او همیشه خواستار بهترین‌ها برای بندگان خویش است.

آن روز تا سرکوچه رفت و دوباره برگشت و گفت مامان نترس زود برمی‌گردم، اگر آژیر خطر کشیدند به جای امنی برو، چند قدم از من فاصله نگرفته دوباره برگشت و نگاهش در نگاهم نشست.

دوباره گفت مامان اگه مدرسه بمباران شد و برای من اتفاقی افتاد مبادا شیون و زاری راه بندازی، روح من آزرده میشه. من هاج و واج مانده بودم و او خداحافظی کرد و رفت. او رفت و آن روز برای اولین و آخرین بار من تا سرکوچه بدرقه‌اش کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها