مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

نیازمند عزم همگانی برای چاپ کتب دفاع مقدس هستیم

سرهنگ محسن رشیدی گفت: برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت استان لرستان نیازمند یک عزم همگانی هستیم.
کد خبر: ۴۲۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ - 28November 2020

برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس یک عزم همگانی نیاز است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، به تشریح فعالیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان پرداخت و اظهار داشت: باید از گنجینه‌ی  عظیم  دفاع مقدس در جهت ارائه دستاورد‌های آن به نسل جوان استفاده کرد.

وی به نقش موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان تا کنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرهنگ رشیدی با اشاره به بازدید مسئولین کشوری و استانی در طی چند ماه اخیر از موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، افزود:  تکمیل این مکان فرهنگی منوت به عملی شدن قول مسئولین در تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس را یک مطالبه عمومی دانست و تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان هدیه ای به همه مردم است.

این مقام مسئول در ادامه به نقش کتاب در ماندگاری حماسه‌های دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: رزمندگان جبهه اسلام در طی هشت سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثار خالق حماسه‌هایی شدند که  هرگونه کوتاهی در ثبت آنها چیزی جز پشیمانی و خسران در پی ندارد.

وی مسائل اعتباری را یکی از مهمترین مشکلات در زمینه چاپ و نشرکتاب برشمرد و تصریح کرد: برای چاپ کتب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت استان لرستان یک عزم همگانی نیاز است و لازم و ضروری است که همه دانشگاه‌ها، مراکزفرهنگی، ادارات، مردم، به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا پای کار بیایند و نهایت همکاری و مشارکت را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند.

سرهنگ رشیدی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس متناسب با گروه‌های سنی می‌تواند تاثیر زیادی در بالا بردن سطح مطالعه این کتاب‌ها و در نهایت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها