مقام ارشد آمریکایی:

شکی نیست که اسرائیل پشت پرده ترور فخری‌زاده قرار دارد

«واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی، ضمن رد ارتباط این کشور با ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت تردیدی درباره نقش داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود ندارد.
کد خبر: ۴۲۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 29November 2020

شکی نیست که اسرائیل پشت پرده ترور فخری‌زاده قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده ایالات متحده ارتباطی با ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران ندارد و معتقد است این موضوع به ایران گفته شده است.

بنابر این گزارش، این مقام که به شرط ناشناس ماندن حاضر به اظهارنظر در این خصوص شده گفت که تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی پشت این حمله بوده است.

وی در این خصوص گفت: قطعاً اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد (این اقدام تروریستی) کار کسی غیر از اسرائیلی‌ها بوده است.

این مقام آمریکایی افزود دولت ترامپ هیچ تمایلی ندارد که توسط رژیم صهیونیستی به یک جنگ منطقه‌ای کشانده شود.

پیشتر یک مقام اطلاعاتی غربی به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یک مقام اطلاعاتی غرب که به‌نام وی هیچ اشاره‌ای نشده، در گفت‌‌وگو با «شبکه ۱۲ تلویزیون» این رژیم گفت «کشتن (به شهادت رساندن) دانشمند برجسته هسته‌ای ایران اوج برنامه بلندمدت اسرائیل برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بود».

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» هم روز جمعه در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری‌زاده بوده است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت تاکید کرده که شواهد جدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول ترور دانشمند ایرانی است.

این اقدام تروریستی با واکنش‌های جهانی مواجه شده و کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، آفریقای جنوبی، ونزوئلا و همچنین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار