مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پاسخ به اقدام تروریستی باید سریع و کوبنده باشد

سردار جزایری گفت: برای اینکه در مقابل دشمن، بازدارندگی ایجاد شود و دیگر شاهد اقدامات تروریستی نباشیم، باید پاسخ به اقدام تروریستی، سریع، ضربتی و کوبنده باشد.
کد خبر: ۴۲۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ - 30November 2020

سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص ترور دکتر فخری‌زاده اظهار داشت: اصولاً تروریسم از گذشته تاکنون به‌عنوان یک واقعیت در سطح جهان وجود داشته و در ایران نیز قبل و بعد از انقلاب اسلامی از سوی دشمنان با اشکال مختلف صورت گرفته است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور با شبکه‌های مختلفی از تروریست‌ها مواجه بوده که برخی منشأ داخلی و برخی منشأ خارجی داشتند و در سال‌های اخیر بیشتر ترورهای صورت گرفته علیه ما منشأ خارجی داشته‌اند.

سردار جزایری افزود: امروز ایران اسلامی پیش از هر چیز با تروریسم دولتی از سوی صهیونیسم بین‌الملل و رژیم آمریکا مواجه است که به منظور دستیابی به اهداف چندگانه‌شان، این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تروریسم ممکن است با اهداف مختلفی چهره خود را نشان دهد، عنوان کرد: گاهی ترور در راستای قدرت‌نمایی در برابر جمهوری اسلامی ایران یا تحت فشار گذاشتن ایران اسلامی برای ایجاد نرمش در رفتار و یا ایجاد تغییر در محاسبات مسئولان ایرانی در داخل یا سطح منطقه و یا حتی در مواجهه با خارج از کشور صورت می‌گیرد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین تروریست‌ها گاهی در راستای کاهش توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه مباحث علمی، فناوری و نظامی اقدام می‌کنند که در این رابطه نیز اسناد بعضی از اتاق‌های فکر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: همچنین گاهی ترور برای کاهش روحیه مردم و مسئولان یک کشور صورت می‌گیرد؛ البته تروریسم به طور کلی جنبه‌های دیگری نیز دارد و گاه با هدف مدیریت افکار عمومی در داخل صورت می‌گیرد؛ مثلاً اسرائیلی‌ها شاید از این طریق در داخل نیاز داشته باشند با انجام یک اقدام تروریستی علیه ایران بر روی انتخابات آینده‌شان تأثیر بگذارند و این برای دیگر کشورهای تروریستی نیز صدق می‌کند.

سردار جزایری گفت: هر یک از سناریوهای عنوان شده در خصوص اهداف تروریستی از سوی کشور مبدأ می‌تواند ترور شهید فخری‌زاده را پوشش دهد؛ البته منشأ این ترور با توجه به اعترافاتی که در گذشته از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی صورت گرفته است، می‌تواند به وضوح نشان‌دهنده دست داشتن آن‌‌ها در این اقدام باشد.

وی در خصوص نحوه پاسخگویی جمهوری اسلامی به کشورهایی که به چنین اقداماتی دست می‌زنند، عنوان کرد: نحوه مقابله و پاسخگویی به اینگونه اقدامات تروریستی باید به‌موقع، سریع، ضربتی و کوبنده باشد به شکلی که بازدارندگی لازم را ایجاد کند تا در آینده با کاهش این‌گونه رفتارها مواجه شویم؛ در غیر این‌صورت ممکن است با خطرات و یا مشکل‌های دیگری روبه‌رو شویم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بدون تردید هر اقدام تروریستی ضربه‌ای وارد می‌کند به طوری که فقدان یک دانشمند می‌تواند ما را در مباحث علمی و فناوری با ثلمه مواجه کند. اما در کشور ما از گذشته زمینه‌هایی فراهم شده تا در کارهای علمی و دانش‌افزایی در حوزه انرژی هسته‌ای و تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته، افراد به شکل فراگیر تربیت شوند و لذا تعداد دانش‌آموختگان در این رابطه افزایش یافته است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد:‌ فقدان دکتر فخری‌زاده برای ما سخت است و عدم حضور وی به راحتی قابل جبران نیست؛ اما قطعاً به برکت خون شهید «فخری‌زاده»ها چرخه علمی و نظامی کشور همچنان رو به پیشرفت و تعالی خواهد بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها