مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد؛

دو سرود جدید تحت عنوان «میرزا» و «زخم های شعله ور» فردا رونمایی می‌شود

عبدالله پاکاری از برگزاری یادواره تلویزیونی میرزا کوچک خان جنگلی خبر داد و گفت: از دو سرود جدید تحت عنوان «میرزا» و «زخم های شعله ور» نیز رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ - 29November 2020

دو سرود جدید تحت عنوان «میرزا» و «زخم های شعله ور» فردا رونمایی می شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان  امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی، با اشاره به برگزاری یادواره تلویزیونی شهید میرزا کوچک و شهدای روحانی و طلبه استان گیلان، اظهار داشت: به دلیل شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، این یادواره فردا دوشنبه (10 آذر) ساعت ۱۸ عصر با سخنرانی آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خانه میرزا کوچک جنگلی در شهرستان «رشت» برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان دیدار با خانواده های شهدای روحانی و طلبه استان، پخش مستند با موضوع نهضت جنگل از شبکه های ملی و استانی را از جمله ویژه برنامه های نود و نهمین سالگرد شهادت میرزا کوچک دانست و افزود: فردا از دو سرود جدید تحت عنوان «میرزا» و «زخم های شعله ور» نیز رونمایی خواهد شد.

وی میرزا کوچک جنگلی را یک شخصیت ملی دانست و خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ مصادف با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک است لذا نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی را برگزار خواهیم کرد.

پاکاری، با اشاره به نقش و جایگاه میرزا کوچک و نهضت جنگل در روند شکل گیری فرهنگ ضد استبدادی و ضد استکباری ملت ایران، تاکید کرد: کنگره ملی میرزا کوچک باید متفاوت از یادواره سالانه باشد. در این راستا کمیته های هفت گانه کنگره را با مسئولیت و عضویت دستگاه های مختلف تشکیل دادیم.

وی از برگزاری نشست ستاد کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و متذکر شد: به زودی دبیرخانه کنگره ملی میرزا کوچک نیز راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها