چهل‌سالگی سرو/

یک روز کار تفحص شهدا در جزیره مجنون+ فیلم

گزارشی از یک روز کار اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در تفحص پیکر شهدا منتشر شده است.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ - 02December 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کار تفحص و شناسایی پیکر‌های شهدای دوران دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی به کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح واگذار شد تا این نهاد به جست‌وجوی هزاران شهید مفقودالاثر جبهه‌های جنگ بپردازد.

یک روز کار تفحص شهدا در جزیره مجنون+ فیلم

اعضای این کمیته که شامل نیرو‌های آموزش‌دیده، پیشکسوت دوران دفاع مقدس و نیز جوانان هستند، از همان روز‌های نخست پایان جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی مشغول کار تفحص شهدا شدند که در این راستا توانستند پیکرهای مطهر ۴۰ هزار شهید مفقودالاثر را کشف کنند.

این‌روزها در حالی که ۹۰ درصد پیکر‌های مطهر شهدا کشف و به ایران منتقل شده است، کار تفحص همچنان در مناطق عملیاتی عراق و ایران ادامه دارد و نیرو‌های کمیته و جست‌وجوی مفقودین در تلاش برای یافتن بقایای پیکر‌های شهدا هستند که در این مسیر، گرمای سوزان تابستان و سرمای طاقت‌فرسای زمستان هم مانع انجام کار آن‌ها نشده است.

بخشی از فرایند کشف پیکر‌های مطهر شهدا، اطلاع‌رسانی خبر کشف پیکر شهید به خانواده‌های آن‌هاست که این اتفاق پس از تطبیق DNA شهید با اعضای خانواده‌شان، طی مراسمی به آن‌ها اطلاع داده می‎شود.

کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گزارشی چند دقیقه‌ای از یک روز عملیات تفحص شهدا در جزیره مجنون را منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌بینید:

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار