تأکید فرماندهان نیروهای مسلح بر انتقام سخت از عوامل ترور شهید فخری‌زاده

فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت انتقام سخت از عوامل ترور شهید فخری‌زاده تأکید کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ - 03December 2020

تأکید فرماندهان نیروهای مسلح بر انتقام سخت از عوامل ترور شهید فخری‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته کشور علاوه بر اینکه نشان‌دهنده عزم دشمنان به‌ویژه رژیم منحوس صهیونیستی در حذف فیزیکی نخبگان ایران اسلامی و خدشه وارد کردن به توان علمی کشورمان است، بار دیگر ثابت می‌کند که مذاکرات بی‌حاصل و تن دادنِ بدونِ قید و شرط به خواسته‌های نامشروع و نامعقول دشمنان، آن‌ها را جسورتر و برای انجام اقدامات خصمانه بیشتر ترغیب می‌کند؛ لذا برای وادار ساختن دشمن به تغییر رفتار و متوقف کردن روند این ترورها، لازم است که اقدامی قاطعانه علیه عوامل و به‌ویژه آمران اقدامات تروریستی صورت گیرد تا آن‌ها در محاسباتشان، هزینه‌های بسیار سنگین و کمرشکنی را برای خود در صورت ادامه رفتار خصمانه نسبت به ایران، در نظر بگیرند.

بر این اساس، فرماندهان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت انتقام سخت و تنبیه عوامل این ترور تأکید کرده‌اند که در ذیل به مرور مواضع آنان پرداخته‌ایم.

انتقام سختی در انتظار گروه‌های تروریستی خواهد بود
سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده در پیامی تأکید کرد: دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری‌زاده از پای نخواهیم نشست.

قطعاً عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد
سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکومیت شدید ترور شهید فخری‌زاده تأکید کرد: قطعاً عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد و راه شهید فخری‌زاده نیز پرشتاب‌تر از گذشته تداوم خواهد یافت.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از پیام خود تصریح کرد: دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه همچنین در مراسم تشییع شهید فخری‌زاده عنوان کرد: دشمنان منتظر پاسخ‌ها باشند؛ اما زمان، مکان و کیفیت عمل را ما تعیین می‌کنیم. اصل واکنش و اصل مجازات آمران و عاملان به قوت خود باقی است.

حق انتقام از دشمنان برای ایران محفوظ است
امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده، اظهار داشت: همگان باید در دو عرصه علم و دانش و قدرت دفاعی قوی‌تر و عمیق‌تر حرکت کنیم تا چشم دشمنان کشورمان کور شود.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

در گرفتن انتقام خون شهید فخری‎زاده با تمامی نیروها هم‌پیمان می‎شویم
سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت دکتر فخری‌زاده در پیامی تأکید کرد: با تمامی نیروهای مدافع میهن اسلامی در گرفتن انتقام خون این شهید عزیز و تمامی شهداء از تروریست‌های کوردل و اربابانشان هم‌پیمان می‌شویم.

دشمنان به سزای اعمالشان خواهند رسید
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده اظهار داشت: دشمن به خوبی می‌داند که هیچ جنایت و تروری در نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و دشمنان باید بدانند که آن‌ها به سزای اعمالشان خواهند رسید و ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وزیر دفاع تأکید کرد: ما همواره همان‌طور که در منطقه بر موضوعات مختلف فائق آمدیم، قطعاً در برخورد با تروریست‌ها به بهترین نحو ممکن عمل خواهیم کرد.

دشمنان قطعاً تقاص پس خواهند داد
سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده تأکید کرد: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعاً تقاص پس خواهند داد.

سردار حاجی‌زاده خطاب به دشمنان تصریح کرد: ملت ایران از انتقام دست برنخواهد داشت.

انتقام سختی از رژیم صهیونیستی خواهیم گرفت
امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده بر اثر اقدام تروریستی دشمنان گفت: رژیم صهیونیستی بداند با این کار احمقانه، تمام انسان‌های شرافتمند و آزاده دنیا را دشمن خود کرده است و تک تک این انسان‌ها خواستار انتقام سخت بابت این خون‌های به ناحق ریخته شده هستند؛ لذا امکان ندارد ما از خون شهدای عزیزمان بگذریم و ان‌شاءالله انتقام سخت و غافلگیرکننده‌ای از رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم گرفت.

قاتلان شهید فخری‌زاده را پشیمان خواهیم کرد
سردار «حسین دهقان» مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در واکنش به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و [آن‌ها را] از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

هیچ مکان امنی برای صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت
سردار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و وزیر اسبق دفاع ضمن اشاره به ابعاد مختلف ترور شهید فخری‌زاده درباره انتقام این ترور اظهار داشت: دشمن چند روز بعد از ترور سردار سلیمانی سیلی محکمی خورد که سال‌ها بعد اثر آن مشخص می‌شود؛ البته هنوز انتقام سردار سلیمانی گرفته نشده است. دشمنان باید منتظر باشند و سخت عقوبت خواهند دید؛ البته جمهوری اسلامی در زمین آن‌ها بازی نمی‌کند، اما اینکه یک رژیم تجاوزگر بخواهد این‌چنین کاری بکند، حتماً بی جواب نخواهد بود.

سردار وحیدی افزود: رژیم صهیونیستی باید در یک تشنج دائمی باشد و مهم این است که رژیم صهیونیستی در یک خانه شیشه‌ای قرار دارد. خشم جمهوری اسلامی موجب می‌شود هیچ مکان امنی برای آن‌ها باقی نماند؛ البته برای سایر دولت‌ها هم امتحانی است که نشان دهند با تروریست‌ها هستند یا خیر؟ اگر بنا است با تروریسم مقابله شود، باید مشخص شود. الان ترور هرکسی به عنوان دانشمند در دنیا مجاز است؛ این مفهوم اقدام آن‌ها است. باید بدانند جمهوری اسلامی به همه موارد توجه دارد.

حرکت‌های احمقانه هزینه سنگینی برای دشمن دارد
حجت‌الاسلام «علی شیرازی» مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پیامی به مناسبت شهادت دکتر فخری‌زاده عنوان کرد: مسئولین کشوری و لشکری باید با ضرب شصت نشان دادن به قاتلان خبیث این دانشمند عزیز، به دشمن تفهیم کنند که چنین حرکت‌های احمقانه‌ای همراه با هزینه‌ی سنگینی است.

پاسخ به اقدام تروریستی باید سریع و کوبنده باشد
سردار «سید مسعود جزایری» مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ترور دکتر فخری‌زاده تأکید کرد: برای اینکه در مقابل دشمن، بازدارندگی ایجاد شود و دیگر شاهد اقدامات تروریستی نباشیم، باید پاسخ به اقدام تروریستی، سریع، ضربتی و کوبنده باشد.

انتهای پیام/ 200

پربیننده ها
آخرین اخبار