مروری بر زندگی‌نامه شهید «ابراهیمی»؛

از حماسه آفرینی در آب‌های اروند تا شهادت در شبه ‌جزیره فاو

شهید «صفر ابراهیمی» پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع نیروهای لشکر 31 عاشورا پیوست و با آغاز دفاع مقدس نیز به عنوان غواص به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی در نهتیت در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در شبه جزیره فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 04December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «صفر ابراهیمی» در پنجم فروردین‌ماه 1349 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع نیروهای لشکر 31 عاشورا پیوست و با آغاز دفاع مقدس نیز به عنوان غواص به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی در نهتیت در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در شبه جزیره فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «صفر ابراهیمی» در پنجم فروردین‌ماه 1349 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع نیروهای لشکر 31 عاشورا پیوست که در این لشکر نیروهای جوان و عاشق را جمع کردند و در گردان‌های غواصی سازماندهی نمودند.

او که عاشق و دلباخته بود و همیشه سعی داشت کارهای مشکل و سخت را بر عهده بگیرد، این بار نیز به عنوان غواص ثبات‌نام کرد و همراه با گذراندن آموزش‌های سخت غواصی ر شب‌های سرد رودخانه‌های خروشان لحظه لحظه تمامی وابستگی‌های دنیوی را از روح و جان خود شست‌وشو می‌داد.

عملیاتی بزرگ در پیش بود و این غواصان بایستی با عبور از اروند، بزرگ‌ترین حماسه تاریخ را رقم می‌زدند که این شهید والامقام نیز در تاریخ 24 بهمن‌ماه 1364 در شبه جزیره فاو حین مقابله با دشمن بعثی به شهادت رسید.

فرازی از دست ‌نوشته شهید:

پدر و مادر عزیزم! از شما خواهش می‌کنم عاجزانه مرا ببخشید که شما را ناراحت می‌کنم و وقتی در خانه نیستم شما تنها می‌مانید و بعضی از کارهای سخت را خودتان انجام می‌دهید و مرا ببخشید که چون اسلام به نیرو نیاز دارد و مسئولین اسلامی کشورمان می‌گویند که نیرو خیلی نیاز داریم به این علت من باید در جبهه‌ها بمانم که خداوند خودش می‌فرماید «اطیعوا الرسول و اولی‌الامر منکم» پدر و مادر عزیزم! من همه چیز را از شما یاد گرفته‌ام.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها