رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

فضای علمی دانشگاه‌ها برای پرورش استعدادهای نسل جوان فراهم است

مهدی پارسا گفت: در شرایط كنونی به رغم محدودیت‌هایی كه بر کشور تحمیل شده، فضای علمی دانشگاه‌ها برای پرورش استعدادهای نسل جوان فراهم است.
کد خبر: ۴۲۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ - 05December 2020

فضای علمی دانشگاه‌ها برای پرورش استعدادهای نسل جوان فراهم است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، نشست بصیرتی روز دانشجو با حضور جمعی از جوانان، بسیجیان و دانشجویان در پایگاه بسیج شهید مطهری روستای «پشتمسار» بخش میرزاکوچک شهرستان «صومعه سرا» برگزار شد.

سرهنگ «مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان  در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و شهید دانشمند هسته ای دکتر «محسن فخری زاده» اظهار داشت: دانشجویان با حضور پررنگ در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با روحیه حق طلبی، پرسشگری و دانش اندوزی جامعه را به مسیر پیشرفت و تعالی هدایت می کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، تصریح کرد: ١۶ آذر سالروز شهادت «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت‌رضوی» سه دانشجوی معترض دانشگاه تهران به سفر معاون وقت رئیس جمهوری آمریكا به تهران در سال ١٣٣٢ به نام روز دانشجو در تقویم كشورمان ثبت شده است.

وی افزود: در شرایط كنونی به رغم محدودیت‌هایی كه بر کشور تحمیل شده، فضای علمی دانشگاه‌ها برای پرورش استعدادهای نسل جوان فراهم است.

پارسا در ادامه با اشاره به دشمنی های آمریکا با ملت ایران در بیش از چهار دهه، متذکر شد: جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، راه اندازی فتنه‌های مختلف و شورش‌های قومی قبیله ای، حمله به سکوی نفتی وساقط کردن هواپیمای مسافربری از مهمترین نقشه‌های استکبار جهانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مسأله اصلی آمریکا هویت و موجودیت جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد کرد: هم اکنون ۵٧ کشور اسلامی در دنیا وجود دارد که با آمریکا رابطه دارند، ولی عمده دشمنی ایالات متحده آمریکا فقط با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه امروز دیگر زمان بزن دررو به پایان رسیده، اظهار داشت: اکنون نظام امپریالیزم استکبار از درون خود فروپاشیده و به عنوان بدهکارترین کشور دنیا حدود ۴٠ درصد جمعیت آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی  با بیان اینکه ملت ایران گفتمانی به نام جمهوری اسلامی را از ۴٢ سال پیش به دنیا معرفی کرده خاطر نشان کرد: وقوع انقلاب ما تقارن با دو قدرت شرق و غرب یعنی شوروی وآمریکا بود که امام راحل فرمودند: «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» در این راستا ملت ایران در طی این ۴٢ سال به هر قدرت استکباری نه گفته و در این راه نیز ثابت قدم مانده است.

پارسا در بخشی دیگر از سخنان خود پایبندی به مبانی و ارزشهای انقلاب، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی را پنج شاخصه انقلابی گری دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم در جهت رسیدن به تمدن اسلامی به این شاخصه‌ها به عنوان اصول و ارزش‌های انقلاب عمل کنیم.

وی در پایان جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را به عنوان نقشه راه کشور در مقابله با استکبار جهانی برشمرد و تاکید کرد: تنها راه عدم وابستگی ملت ایران به استکبار جهانی تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی، جهاد فرهنگی در مقابله با دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار