حجت الاسلام مصلحی:

نقش موثر هیأت‌ها در کاهش معضلات اجتماعی/ هیأت‌های خانگی با محتوای فرهنگ دفاع مقدس احیا شود

رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با تاکید بر نقش موثر هیأت‌های خانگی در کاهش معضلات اجتماعی اظهار داشت: ضرورت دارد هیأت‌های خانگی با حال و هوای فرهنگ دفاع مقدس احیا شود.
کد خبر: ۴۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 25December 2020

هیئت‌های خانگی با محتوای فرهنگ دفاع مقدس احیا شود/ نقش موثر هیئت‌ها در کاهش معضلات اجتماعی///////// در حال تکمیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، دفاع مقدس آکنده از گنجینه‌های فراوان است که باید فتح و دسترسی به آن میسر شود.

وی با اشاره به خاطره بازدید خود از لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس، افزود: گنجینه عظیم سال‌های ایثار و شهادت شخصیت‌هایی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را پرورش داده و نکته ظریفی که مطرح است این است که تربیت شخصیت‌هایی، چون این سردار شهید حاصل ارتباط حوزه و دفاع مقدس و تاثیر حضور روحانیون در جبهه است.

مصلحی با بیان اهمیت پرداختن به نقش بانوان در دفاع مقدس تصریح کرد: نقش بانوان و مادران بسیار قابل توجه است، زیرا که فرزندانی، چون حاج قاسم را تربیت کرده اند و لذا باید بیش از پیش به تاثیر نقش تربیتی خواهران پرداخت.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران جنگ یادآور شد: در اواخر دوران دفاع مقدس نیرو کم بود و جبهه‌ها دچار مشکل شده بود، مرحوم آیت الله حائری شیرازی در یک سخنرانی گفتند که ما یک سرمایه‌ای به نام بانوان را داریم که از آن غافلیم و بانوان در هیأت‌های مذهبی باید بچه‌ها را برای حضور در جبهه تشویق کنند و این بود که بعد از یک ماه، فرماندهان لشکر‌ها از فراوانی نیرو سخن می‌گفتند.

رئیس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: در زمینه استخراج گنجینه‌های دفاع مقدس هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید در همه ابعاد آن کار کنیم.

وی با اشاره به نقش تربیتی مادران در تربیت شخصیت‌هایی همچون شهید ردانی پور گفت: این روحانی شهید تا رده فرمانده لشکری پیش رفت و به لحاظ معنوی بسیار تاثیرگذار بود؛ همواره به دنبال گمنامی بود و همانطور که آرزو داشت، پس از شهادت هیچ چیزی از پیکر او باقی نماند.

مصلحی ادامه داد: خواهران طلبه با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس، بحث‌های تربیتی را به حیطه حوزه ایثار و شهادت و فعالیت‌های جهادی ببرند.

وی با اشاره به موضوع ایجاد دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس تفاهم‌نامه تصریح کرد: ان شاءالله خواهران با حال و هوای فرهنگ دفاع مقدس هیأت‌های خانگی را احیا کنند، زیرا تربیت انسانی‌های بزرگ و حل معضلات اجتماعی بخشی از کارکرد‌های مطلوب هیئات محسوب می‌شود.

رییس سازمان نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد: محور کار حوزه‌های علمیه پرورش و تربیت است و باید بتواند در نسل‌های جوان موفق باشد و از این رو ضرورت دارد از تجربه دفاع مقدس بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار