اسامی داوران بخش مسابقه اختتامیه یازدهمین جشنواره عمار اعلام شد

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، داوران هیئت داوران بخش‌های بخش‌های «فیلمنامه»، «مستند» و «داستانی» یازدهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.
کد خبر: ۴۳۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 01January 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، داوران هیئت داوران بخش‌های «فیلمنامه»، «مستند» و «داستانی» یازدهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.

فیلمنامه
امین صدیقی
صدیقی، شاعر، پژوهشگر، مترجم و دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی است که تاکنون مقالات و تألیفات متعددی در حوزه فرهنگ و ادبیات در داخل و خارج کشور از او انتشار یافته است. صدیقی عناوین مختلفی، چون مشاور فرهنگی رئیس سازمان، رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی، رئیس مرکز فیلم و سریال برون‌مرزی، مشاور فرهنگی معاون برون‌مرزی، مدیرکل آسیای میانه و قفقاز و شمال خاورمیانه، مدیر پژوهش‌های کاربردی، مشاور فرهنگی مدیر عامل انتشارات سروش و عضو هیأت مدیره موسسه جام جم، سردبیر کتاب ماه «ادبیات و فلسفه»، مدیر سرای اهل قلم، عضو گروه علمی مجموعه فرهنگ و تمدن کشور‌های همسایه در زمینه ادبیات و عضو گروه علمی مجموعه تاجیکستان، ترکمنستان و ترکیه را در کارنامه خود دارد. امین صدیقی در شبکه آی‌فیلم فعالیت داشته و سابقه حضور در بخش فرهنگی روزنامه کیهان را در کارنامه دارد.

جواد رمضان نژاد
رمضان نژاد متولد ۱۳۵۶ تهران و داراری مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است. وی مدتی عهده‌دار مدیریت شبکه پنج بود و پیش از آن نیز مدیریت شبکه افق را برعهده داست و قبل از آن هم مدیر گروه مستند شبکه چهار، عضو شورای طرح و برنامه شبکه چهار سیما، عضو شورای راهبردی مرکز سیمافیلم، عضو شورای بررسی طرح برنامه‌های مستند سیما، مدیر مجتمع آموزشی شهید آوینی مرکز بسیج صدا و سیما، سردبیر بخش‌های خبری مختلف رادیو و تلویزیون و... بوده است. وی هم‌اکنون ریاست مرکز سیمافیلم را برعهده دارد. رمضان‌نژاد در ادوار مختلف جشنواره عمار نیز جزو هیئت هیئت داوران بوده است.

حجت الاسلام علی جعفری
حجت‌الاسلام علی جعفری در مقطع کارشناسی فقه‌و‌حقوق مدرسه عالی شهید مطهری و کارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات اجتماعی و دکترای فرهنگ و ارتباطات را در دانشگاه امام صادق تحصیل کرده است. وی سابقه عضویت در کمیسیون‌های فرهنگ و رسانه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مدیر گروه مطالعات هنر رسانه و گردشگری مرکز پژوهش‌های مجلس، معاون آموزشی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، مدیر کل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات را در کارنامه خود دارد.
پژوهش برتر دوره دکتری در سال ۸۵ با عنوان «نسبت جهانی شدن و اطلاعاتی شدن با ارتباطات میان‌فرهنگی»، برنده جایزه ملی جشنواره پژوهش‌های اجتماعی ابوریحان، تدریس دروس ارتباطات جمعی و مبانی خبر در دانشکده صدا و سیمای قم از دیگر سوابق وی است. وی اکنون برای ادامه دروس حوزوی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است.

سعید خورشیدی
فارغ التحصیل رشته معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام بوده و پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با موضوع «تبیین الگوی رهبری حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله» نوشته است. وی همچنین بورسیه هیأت علمی پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع) بود. از دیگر مسئولیت‌های او می‌‎توان به مشارکت در طراحی و اجرای دوره مطالعاتی «حیات طیبه» پیرامون انقلاب اسلامی و اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، مشارکت در تهیه و تدوین ۲۱ جلد گزیده صحیفه امام با عنوان «صحیفه آفتاب»، دبیر جشنواره هنری «حرفی از جنس زمان»، داوری بخش اجتماعی جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و برگزاری ۲ دوره همایش نقد صدا وسیما با عنوان «دین در چشم شیشه‌ای» اشاره کرد.

حمیدرضا جعفریان
جعفریان که چندسال مدیریت مؤسسه مستندسازی سفیرفیلم را برعهده داشته و آثار اثرگذاری در طی دوره فعالیت وی، در این مجموعه تولید شد، هم‌اکنون ریاست سازمان سینمایی حوزه هنری را عهده‌دار است.

داستانی
سید ناصر هاشم‌زاده
هاشم‌زاده متولد ۱۳۳۳ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته فلسفه دانشگاه تهران است. وی نویسنده مقالات فلسفی – هنری در مجلات و مطبوعات بوده و تألیف و نگارش آثار متعدد تحقیقی و ترجمه‌ای مانند «انصار الحسین»، «عیار دانش»، «فرمان» (عهدنامه) و همچنین آثار ادبی همچون «رؤیای گمشده»، «ایمان یک غریب» و رمان «او سلمان شد» را در کارنامه دارد.

از فعالیت‌های هاشم زاده در عرصه سینما می‌توان به سردبیری نشریه «نقد سینما» و همچنین نوشتن فیلم‌نامه‌های «بید مجنون» و «سیب و سلما» و مشارکت در فیلم‌نامه‌های «دلخون»، «آواز گنجشک‌ها»، «مرزی برای زندگی» و «زیر نور ماه» اشاره کرد. هاشم‌زاده، در ادوار مختلف جشنواره عمار نیز عضو هیئت‌داوران بوده است.

هوشنگ توکلی
توکلی، متولد ۱۳۲۷ تهران، بازیگر، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون است. وی از سال ۱۳۴۶ بازی در تئا‌تر را شروع کرد و از سال ۱۳۶۴ با بازی در فیلم «خانه ابری» وارد عرصه سینما شد. از آثار توکلی می‌توان به بازی در فیلم‌هایی، چون «قفس طلایی»، «پرنده باز»، «دلخون»، «زادبوم» و «نفوذی» اشاره کرد. وی مدیریت اداره هنر‌های دراماتیک را نیز در کارنامه خود دارد. توکلی همچنین کارگردانی چند مجموعه تلویزیونی از جمله «مدرس» و «تهران ۵۳» را برعهده داشته است. وی داوری ادوار جشنواره را نیز در کارنامه دارد.

سعید مستغاثی
مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی است. وی از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد. او کار تحقیقاتی و نوشتاری را از سال ۱۳۶۷ با انتشارات سروش و کتاب «تقویم تاریخ انقلاب اسلامی» آغاز کرد و از اوایل دهه ۷۰ از طریق همکاری با بنیاد سینمایی فارابی و فصلنامه این بنیاد وارد مطبوعات سینمایی شد و از آن پس در نشریات مختلف قلم زد. مستغاثی از آغاز تأسیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سال ۱۳۷۴، عضو آن بود و از سال ۱۳۸۶ وارد شورای مرکزی آن شد و در سال ۱۳۸۷ به ریاست این انجمن انتخاب شد. سه کتاب «فرانکلین در تهران»، «و اینک آخرالزمان: تاریخ سینمای هالیوود» و «حکایت سینماتوگراف» از جمله آثار وی در عرصه نویسندگی هستند. مستغاثی، چند دوره نیز داور جشنواره عمار بوده است.

داوود مرادیان
متولد ۱۳۵۸، بیش از هفت هزار دقیقه مستند و داستانی تدوین و کارگردانی کرده است که بیشتر آثارش مربوط به دفاع مقدس می‌شود. مجموعه مستند شش قسمتی «کلاشینکف‌های آمریکایی»، «رویای آجری»، «چهل و سه روز»، «بعد حصر»، «دشمن ملت» و... از جمله کار‌های مستند اوست. تاکنون دو کتاب «لنزبازی» و «دوربین بازی» نیز به قلم او منتشر شده است.

حامد بامروت نژاد
فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی که تهیه‌کنندگی آثار متعددی را در حوزه سینما و مستند برعهده داشته است. فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع»، «ترمینال غرب»، فیلم داستانی «هنگامه»، «فردای دیروز»، مستند «داد» و... از جمله آثار او در مقام تهیه‌کنندگی است. وی هم‌اکنون تهیه‌کنندگی سریالی درباره شهید مصطفی صدرزاده را در دست دارد. بامروت‌نژاد مدیریت مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

مستند
حافظه ملی (تاریخ سیاسی)
مسعود رضایی
رضایی متولد سال ۱۳۴۱در تهران بوده و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه امام صادق دریافت کرده است. وی عضو و سردبیر هفته‌نامه کیهان هوایی، سردبیر هفته‌نامه‌ی ارزش‌ها، عضو هیئت مؤسس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ بوده است. از آثار او می‌توان کتاب‌های «سیاست و تاریخ معاصر ایران»، «تصادف»، «سیاست‌نامه: نامه‌های سیاسی – تاریخی» و... را نام برد. وی بر۵۰ اثر تاریخی نیز نقد نوشته و در حال حاضر به پژوهش سیاسی و تاریخی در دفتر مطالعات و تدوین تاریخ مشغول است. رضایی، چند دوره نیز داور جشنواره عمار بوده است.

جواد منصوری
منصوری، متولد ۱۳۲۴ در کاشان، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او عضو حزب گروه ملل اسلامی معروف به گروه ۵۵ نفره بود که به دنبال فعالیت‌های سیاسی نخستین بار در سال ۱۳۴۴ دستگیر و به شش سال زندان محکوم شد، اما در سال ۱۳۴۸ آزاد شد. وی مبارزات خود در گروه حزب‌الله ادامه داد و مجدداً در سال ۱۳۵۱ دستگیر و تا پیروزی انقلاب در زندان بود.

او از فروردین ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ فرهنگی، کنسولی و سپس به مدت یک سال، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه بود. سپس در سال ۱۳۶۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به پاکستان رفت و تا سال ۱۳۷۲ در این سمت بود. جواد منصوری سال ۱۳۷۲ معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عهده گرفت و تا سال ۱۳۷۴ در این سمت بود. وی همچنین از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ سفیر ایران در پکن بود. او در حال حاضر در مرکز اسناد انقلاب اسلامی مشغول به کار است. «سال‌های بی‌قرار»، «۲۵ سال حاکمیت آمریکا در ایران»، «مقدمه‌ای بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، «فرهنگ استقلال و توسعه»، «قیام پانزده خرداد»، «چالش‌های ایران و آمریکا» و... از جمله تألیفات وی در این سال‌ها بوده است.

محمد صادق کوشکی
دکتر محمدصادق کوشکی، محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی، که در سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه امام صادق (ع) شد و در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد. او دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

کوشکی اکنون عضو هیأت علمی و رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران بوده و سابقه ریاست دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه خویش داراست. از وی چندین کتاب و ده‌ها مقاله در خصوص اندیشه سیاسی اسلام، اندیشه‌های امام خمینی (ره)، غرب شناسی، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و مسایل جهان اسلام موجود است که در نشریات مختلفی به چاپ رسیده است. او داوری ادوار گذشته جشنواره عمار را برعهده داشته است.

جلال غفاری قدیر
غفاری از دانش آموختگان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) است. او دکترای خود را هم در رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران اخذ کرده است. مدیریت شبکه افق، ریاست دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) و... از جمله سوابق اوست.

محمد رضا کائینی
پژوهشگر و کارشناس تاریخ معاصر و روزنامه‌نگار. او در حال حاضر، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان را برعهده دارد.

نهضت جهانی مستضعفین
سهیل اسعد
دکتر سهیل اسعد (ادگاردو روبین) متولد ۱۹۷۱ میلادی در آرژانتین، دارای مدرک دکتری تمدن اسلامی از دانشگاه بیروت و دانش‌آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعة المصطفی (ص) است. او از طلاب فعال حوزه علمیه در آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی‌الاصل متولدشده و تا جوانی در آرژانتین اقامت داشته و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده است. وی شش ماه از سال را در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در ۲۵ کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد.

سلیم غفوری
سید سلیم غفوری متولد ۱۳۵۲ در رشت، کارگردان و تهیه‌کننده مستند، فعال فرهنگی، دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی از سال ۹۱ مدیر گروه بخش مستند شبکه افق و همچنین از سال ۹۵ مدیر شبکه مستند سیما بوده و مدیریت اجرایی مرکز فرهنگی میثاق، دبیری اتحادیه بین‌المللی امت واحده و عضویت در شورای مستند مرکز مستند سوره حوزه هنری را در کارنامه اجرایی خود دارد. او در کسوت کارگردان آثاری ازجمله عراق سرزمین جنگ‌ها، آخرین فرزندان سومالی، کشمیر بهشت فراموش‌شده را تولید کرده و آثار نسیم حیات، جنگ پنهان، پارسیان زنگبار، آسیایی‌های به غزه می‌روند، کاروان آزادی، مرزبانان، قیام صحرا، اسرار زندان ابوسلیم، نیمه‌ی خاموش، خواب‌های سیاه و …ازجمله تولیدات او در عرصه تهیه‌کنندگی بوده است.


از دیگر فعالیت‌های آقای غفوری فعالیت جذب، آموزش و سازمان‌دهی جوانان مستعد در راستای تشکیل گروه‌های متعدد مستندسازی؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان آسیایی شکست حصر غزه؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان زائران صلح سوریه با حضور هنرمندان کشورمان در سوریه؛ برنامه‌ریزی، هماهنگی و اعزام گروه‌های مختلف مستندساز به نقاط بحرانی منطقه و جهان اسلام، است. وی داوری ادوار جشنواره را نیز در کارنامه دارد.

محمدرضا ماندگاران
ماندگاران، مسئول دفتر منطقه‌ای سازمان صداوسیما در سوریه است

زهره یزدان پناه قره تپه
یزدان پناه، نویسنده، مستندساز و پژوهشگر متولد سال ۱۳۴۲ است. او ضمن بهره‌مندی از «علوم حوزوی»؛ کارشناسی «تاریخ»؛ کارشناسی ارشد «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی» و مقطع کارشناسی ارشد «پژوهش هنر» نیز است. وی دارای ۱۵ عنوان کتاب در زمینه ادبیات داستانی، پژوهش، و مستندنگاری در حوزه دفاع مقدس و دیگر حوزه‌ها و همچنین پژوهش ۲ عنوان کتاب مشترک و ۵ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس را برعهده داشته است.

او در اولین جشنواره بین‌المللی طلایه‌داران حجاب و عفاف بسیج و دریافت جایزه و تندیس، انتخاب به عنوان هنرمند برگزیده دربخش عماد مغنیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، دریافت جایزه و تندیس جشنواره سینماحقیقت برای مستند «وقتی آن‌ها آمدند»، تقدیر هنرمند برگزیده اولین همایش بین‌المللی ثمین، کسب جایزه شهید حبیب غنی‌پور و جایزه همایش زنان دفاع مقدس برای کتاب «قواره‌ای برای دونفر» و... از جمله عناوین و افتخارات یزدان‌پناه است.

حمیدرضا عصمتی
حمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی ایران در کشور سوریه است.

ملت قهرمان
رحیم مخدومی
مخدومی، متولد سال ۱۳۴۵ ورامین است و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته علوم تربیتی سپری کرده است. وی فعالیت شغلی خود را در کسوت معلمی ادامه داده و درعین‌حال با بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته است. وی در حوزه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، در زمینه خاطره‌نگاری، رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه آثار متعددی نوشته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «آنان که رفتند»، «خواب‌ها و خاطره‌ها»، «هرکسی کار خودش»، «یک آسمان هیاهو»، «جنگ پابرهنه»، «فرمانده من»، «من مدیر جلسه‌ام»، «مالک خیبر» و... اشاره کرد. مدیریت موسسه «رسول آفتاب» و برگزاری جشنواره «رسول آفتاب» نیز از جمله سوابق او بوده است. مخدومی داوری ادوار مختلف جشنواره عمار را بر عهده داشته است.

محمد تقی فهیم
فهیم متولد ۱۳۳۵ در تربت‌حیدریه بوده و بیش از ۳۰ سال در عرصه مطبوعات و هنر فعالیت مستمر داشته است. عضویت در آکادمی و عضو شورای عالی حل اختلاف خانه سینما، مسئولیت صفحه سینمایی روزنامه کیهان، معاونت ارزشیابی، سردبیری نشریه روزانه بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان، عضویت در شورای مرکزی و نایب‌رئیسی انجمن منتقدان نویسندگان سینمای ایران از جمله سوابق فهیم است.

همچنین عضویت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، مشاور فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، معاون دبیر اولین جشنواره فیلم شهر، سردبیر مجله تخصصی سینما رسانه، سردبیر مجله تخصصی پیل بان، عضو شورای فیلم‌نامه سینما فیلم، عضو شورای طرح و برنامه شاهد سیما و...، همچنین داوری بیش از ۴۰ جشنواره سینمایی-هنری و مطبوعاتی از جمله رئیس هیئت‌داوران اولین جشن انتخاب برترین خبرنگار و رسانه در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، داور بخش فیلم‌های کوتاه و مستند اولین جشنواره فیلم کیش، داور جشنواره لیان، داور جشنواره فیلم فجر و... از دیگر سوابق رسانه‌ای و هنری وی است.

دریافت لوح و تندیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به‌عنوان یکی از ۱۰ منتقد برتر، دریافت تندیس و لوح افتخار به‌عنوان یکی از ۳۰ هنرمند شاخص ۳۰ سال پس از انقلاب به رأی ۲۰۰ نویسنده و خبرنگار در تیرماه ۸۷، تقدیر شده به‌عنوان یکی از چهار منتقد پیشکسوت، تاثیرگزار و جریان ساز در نخستین جشنواره رسانه و سینما در بهار ۹۳ و... از جمله افتخارات و عناوین هنری فهیم است. او داوری ادوار مختلف جشنواره عمار را نیز در کارنامه دارد.

علی محمد مؤدب
مؤدب، متولد ۱۳۵۵ در روستای تقی‌آباد از توابع تربت‌جام است. او کارشناسی ارشد پیوسته خود را در رشته الهیات از دانشگاه امام صادق اخذ کرده و عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد او یاد مرگ در قرآن و بیان امیرالمؤمنین (ع) و پی‌جویی آن در ادب فارسی بوده است. وی به مدت دو سال (۱۳۸۴-۱۳۸۶) مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران بوده و عاشقانه‌های پسر نوح و مرده‌های حرفه‌ای ازجمله مجموعه‌های شعری او است. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند. مؤدب، برگزیده یا نامزد جوایز مختلف ادبی ازجمله کتاب سال جمهوری اسلامی بوده و اکنون مدیر موسسه شهرستان ادب است.

جنگ نرم
حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی
حجت‌الاسلام مشهدی آقایی، مشاور عالی رئیس و سرپرست حوزه ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور است.

کمیل خجسته
خجسته، دارای تحصیلات کارشناسی ارشد پیوسته علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) و دانشجوی دوره دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است. از جمله کتاب‌های تالیف شده توسط او می‌توان به «دستینه وب»، «نقش هیئت رزمندگان در سیاست ایران»، «اقبال لاهوری» و «پیرمردها» اشاره کرد. وی هم‌اکنون مدیر مؤسسه فرهنگی، اطلاع‌رسانی تبیان است.

محمد شجاعیان زنجانی
محمد شجاعیان، مدیرکل تولید و توزیع محتوای معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما و مدیرعامل سابق خبرگزاری نسیم است. او هم اکنون مدیرعامل خبرگزاری مهر و مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر است.

تاریخ فرهنگی، دفاع مقدس
گلعلی بابایی
گلعلی بابایی، متولد سال ۱۳۳۹ در روستای برار از توابع شهرستان چالوس، ازجمله رزمندگان دفاع مقدس بوده که پس از پایان جنگ رسالت خود را به‌عنوان نویسنده و با ثبت و ضبط خاطرات و تجلی بخشیدن به صحنه‌های حماسی دفاع مقدس دنبال کرده است.

وی ریاست سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس را بر عهده داشته است و کتاب‌های «غربت هور»، «از الوند تا قراویز»، «حکایت مردان مرد»، «نبرد‌های جنوب اهواز، «حکایت مردان مهر و «نقطه رهایی» ازجمله آثار منتشرشده توسط وی هستند. بابایی داوری ادوار جشنواره عمار را نیز در سابقه خود دارد.

علیرضا دلبریان
علیرضا دلبریان فرزند محمد حسین سال ۱۳۴۴ در کاشمر (مشهد) متولده است. اولین اعزام او به جبهه در سال ۱۳۶۱ بوده است. او تا آخر جنگ، مربی تخریب و آموزش غواصی بوده و در عملیات کربلای ۵ در ساحل نهر خین جزیره بوارین روی مین رفته و پای چپش از مچ قطع شده است. او از سال ۱۳۸۴ به‌طور تخصصی و دائم در عرصه روایتگری فعالیت می‌کند و ددر حال حاضر به مستندسازی دفاع مقدس مشغول است.

محسن یزدی
متولد ۱۳۵۹ است. از سال ۱۳۷۹ در حوزه رسانه و تولید فیلم مستند مشغول به فعالیت بوده است. وی در رسانه‌های مختلف فعالیت داشته که آخرین آن‌ها مدیرکلی سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس است.

همچنین فعالیت‌های وی در حوزه مستند عبارت است از مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری، کارگردانی مستند «مجابی‌ها»، کارگردانی مستند زندگی جانبازان جنگ تحمیلی، تولید مجموعه شهدای دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، کارگردانی مستند «مسافر ایران»، کارگردانی مستند «گزارش یک جنگ»، تولید مستند «پایان فرعون» پیرامون انقلاب مصر و تهیه کنندگی مستند‌های متعددی را برعهده داشته است.

یزدی در سومین جشنواره عمار با مستند «۹۹ درصد» درباره جنبش وال استریت، به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شد. وی هم اکنون، مدیر شبکه مستند است. یزدی، داوری ادوار جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد.

سید احمد عبودتیان
سید احمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیاء (ع) است که در گذشته، مدتی فرماندار شهرستان تفت بود. مسئولیت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از دیگر فعالیت‌های او است. وی در ادوار پیشین جشنواره نیز جزو هیئت داوران بوده است.

امیر مهریزدان
مهریزدان، تصویربردار، مدیر فیلمبرداری، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون است. مدیر مرکز «سفیر فیلم» از مجموعه‌های فعال در حوزه مستندسازی جبهه فرهنگی انقلاب است. او کار حرفه‌ای خود به عنوان مدیر فیلم‌برداری فیلم داستانی «تاکسی مدرسه» شروع کرده است. او در کارنامه خود، کارگردانی مستند‌هایی مانند «فصل سیب»، «۴۴ نفر»، «نغمه سرا»، «از ساقه تا صدر»، «شکوفه‌های زمستان» و همچنین تهیه‌کنندگی مستند‌هایی مانند «عابدان کهنز»، «پیشمرگان»، «داغ قره‌باغ» و... همچنین را دارد. وی هم‌اکنون مدیر مرکز «سفیرفیلم» است.

پایش و پالایش اجتماعی
حجت الاسلام محسن قنبریان
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن قنبریان، پژوهشگر حوزۀ اجتماعی سیاسی اسلام از اساتید حوزه علمیه و یکی از علمای مردمی و انقلابی شهرستان بهبهان می‌باشد. وی دوره گذشته نیز جرو هیئت داوران جشنواره بوده است.

حسن عباسی
متولد ۱۳۴۵ در ازنا (لرستان) و دانش‌آموخته علوم استراتژیک و عضو هیئت‌علمی دانشگاه است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری دوره‌های مختلف «غرب‌شناسی فلسفی، فرهنگی و استراتژیک»، کلاس‌های دکترینال جامع و همچنین دوره‌های «کلبه کرامت» اشاره کرد.

وی تابه‌حال بیش از ۱۴۰ کنفرانس علمی در داخل و خارج کشور برگزار کرده و متجاوز از ۳۱ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علوم استراتژیک به رشته تحریر درآورده است.

عباسی در حال حاضر، رئیس مرکز «بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران» و موسسه اندیشکده یقین است. وی همچنین داوری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را بر عهده داشته و از اعضای هیئت‌داوران ادوار جشنواره عمار بوده است.

وحید اشتری
اشتری متولد ۱۳۶۳ در تهران، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران است که بیشتر به فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه گفتمان عدالت فعالیت دارد.. وی که فیلم کوتاه «تن‌ها در چند دقیقه سکوت» را هم در کارنامه دارد، مسئولیت سیاسی بسیج دانشگاه تهران، عضویت شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران را نیز در کارنامه دارد.

مرتضی فیروزآبادی
مرتضی فیروزآبادی، کارشناس ارشد سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی و رئیس سابق کانون‌های تفکر ایران (ایتان) است. دبیری جنبش عدالتخواه نیز از دیگر فعالیت وی قبل از این بوده است. وی هم اکنون معاون برنامه ریزی آستان قدس می‌باشد. وی معاونت علمی بسیج دانشجویی کشور را در کارنامه دارد. فیروزآبادی داوری دوره‌های پیشین جشنواره را نیز در کارنامه دارد.

محمد صادق شهبازی
پژوهشگر، محقق، کارشناس حوزه عدالت و محقق اندیشه امام (ره) و دبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی است. کتاب‌های «تشکل دهه پیشرفت» و «انتظار انقلابی یا انحرافی؟» از تألیفات این فعال دانشجویی دهه ۸۰ در دانشگاه تهران است. او داوری ادوار عمار را نیز بر عهده داشته است.

جنگ اقتصادی
عادل پیغامی
عادل پیغامی متولد ۱۳۵۲ در تهران و دارای کارشناسی ارشد رشته اقتصاد و معارف اسلامی، دکترای علوم اقتصادی و از صاحب‌نظران اقتصاد مقاومتی است. از سوابق وی می‌توان به عضویت در هیئت‌علمی، عضویت در گروه معارف اسلامی و دروس عمومی، معاونت آموزشی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی و عضویت در کمیته برنامه‌ریزی علمی و تدوین رسالت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد. وی همچنین مقاله «تئوری آنتروپی و کاربرد آن در اقتصاد توسعه» را به کنفرانس تورینو در سپتامبر ۲۰۰۵ ارائه داده و مدیریت پروژه راه‌اندازی فناوری آموزش از راه دور در دانشگاه و برگزاری یک دوره بین‌المللی پنج‌جانبه بین بانک توسعه اسلامی، دانشگاه لافبرو لندن، موسسه آموزش عالی مارکفیلد لندن، دانشگاه بین‌المللی اسلام‌آباد و دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع «بانکداری و مالیه اسلامی پیشرفته» را بر عهده داشته و هم‌اکنون معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) است. پیغامی در دوره‌های چهارم، ششم و نهم جشنواره عمار نیز عضو هیئت‌داوران بوده است.

علی خدابخشی
متولد ۱۳۵۵ در مشهد، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) است. وی ۱۰سال در صداوسیما مدیر گروه سیاسی بوده و به کار روزنامه‌نگاری پرداخته است. خدابخشی همچنین سمینار‌هایی در مورد رسانه و اقتصاد داشته و مشاوری مدیرمسئول کیهان و دبیری انجمن اسلامی ذکام در کارنامه دارد. وی داوری ادوار قبلی جشنواره عمار را نیز در کارنامه دارد.

مسعود براتی
مسعود براتی در سال ۱۳۶۴ در شهر مشهد متولد شده است. او مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته روابط بین الملل را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او در سوابق کاری خود مدیر گروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تخصصی ایران و دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی را دارد. براتی همچنین از کارشناسان حوزه تحریم و جنگ اقتصادی است. وی در دوره‌های قبلی جشنواره عضو هیئت داوران بوده است.

اصغر عیوضی
عیوضی، دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت و مدیر فعلی شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) است. او در کارنامه کاری خود، مسئولیت‌هایی مانند مدیریت گروه نفت و گاز معاونت انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، تدوین گزارش شاخص‌های ارزیابی اقتصاد مقاومتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مشارکت در تدوین قانون حداکثر استفاده از توان داخلی مصوب مجلس را دارد.

گفتنی است با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، آثار منتخب یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ۱۱ تا ۱۹ دی ماه به صورت مجازی و از طریق سایت عماریار Ammaryar.ir اکران می‌شوند. ویژه برنامه تلویزیونی جشنواره نیز هر شب، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار