سرلشکر سلامی:

نیروی دریایی سپاه به‌صورت مستمر قلمرو تأثیر خود را افزایش می‌دهد

فرمانده کل سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه مستمراً قلمرو خود را افزایش می‌دهد و قدرت تعقیب بیشتری پیدا می‌کند، به افق دوردست‌تری می‌نگرد و برای اعمال اراده این ملت در دوردست برنامه دارد.
کد خبر: ۴۳۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 06January 2021

افزایش قلمرو نیروی دریایی سپاه و اجرای برنامه در دور دست برای اعمال اراده ملت/ سپاه منت مردم را می‌کشد و خریدار ناز ملت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر چاه‌مبارک استان بوشهر با اشاره به مقام والای شهید سلیمانی اظهار داشت: یکی از اسرار محبوبیت و نفوذ سردار دل‌ها در قلب‌های مردم و عجین شدن روح او در جان‌های مردم ایران و سایر کشور‌های جهان این است که او فداکار بود و خدمت به مردم را در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین نقاط به انجام می‌رساند.

وی افزود: این سردار والامقام به استقبال خطر می‌رفت تا خطر به سوی مردم نیاید، نه‌فقط مردم ما، بلکه نجات‌بخش همه مردم مستضعف جهان بود. ارمغان او برای مردم زندگی شرافتمندانه بود در حالی که او این هدیه و ارمغان را به قیمت حضور در میان آتش و در قلب خطر همراه می‌کرد.

سرلشکر سلامی سپاه را سرمایه حیاتی ملت ایران توصیف و تصریح کرد: هر کجا و هر بلایی چه از سوی دشمنان و چه غیر دشمنان بخواهد مردم ما را آسیب بزند آنجا سپاه تحمل نمی‌کند و وارد می‌شود و می‌ایستد؛ چه دشمن، چه سیل، زلزله و آتش سوزی و هر حادثه دیگر، بعبارتی مردم برای سپاه مقدس هستند.

وی افزود: مردم نور چشم هستند. پیشمرگی و فدا شدن برای مردم و آرزو‌های بلند آن‌ها، برای حفظ دین، آبرو و شرافت، حفظ حرمت و نوامیس و آزادی و پیشرفت مردم معانی مقدسی است و سپاه در جستجوی آن است.

فرمانده کل سپاه خدمات سپاه به مردم را یک وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: هیچ منتی بر مردم نیست؛ این وظیفه، تکلیف و ماموریت دائمی ما و تاکید همیشگی فرمانده ماست. او همواره سفارش می‌کند و دستور می‌دهد به اینکه بی منت و اذیت، با صداقت و اخلاص در خدمت این ملت باشیم و ما اگر شایسته و لایق باشیم، اینگونه خواهیم بود، ما را اینگونه قضاوت کنید.

وی در توضیح آمادگی جوانان برومند و رشید سپاه تصریح کرد: آنجا که کمی آنطرف‌تر دشمنان خدا و مسلمانان و دشمنان عالم اسلام و دشمنان ایران آرایش گرفته‌اند، سالهاست که ما آن‌ها را می‌بینیم و در مقابل آن‌ها جوانان رشید و دلاور فداکار این سرزمین هم با بیرق‌های عاشورایی در کنار پرچم زیبای ایران عزیز صف کشیده اند. قد برافراشته اند، با سینه‌های ستبر همچون کوه در مقابل دشمنان با اراده و عزمی مصمم و دلی دریایی و قلب‌هایی مطمئن ایستاده اند.

سرلشکر سلامی آمادگی پاسداران نیروی دریایی سپاه را برای هر اقدامی در جهت منافع مردم اینگونه توصیف کرد: در کمین‌گاه، مترصد فرصت‌ها هستند و ایستادن آن‌ها و ثبات قدم‌شان و قامت‌های بلندشان و ایمان رفیع‌شان ضامن امنیت این کشور و مردمان عزیز ما است. زره برادران ما پشت ندارد، رو به دشمن هستند و اراده آن‌ها اراده‌ای است شکست‌ناپذیر. نشان داده‌اند جلوه‌هایی از اراده و ایمان خود را در مواجهه نزدیک با دشمنان، همه می‌دانند خشم و غضب این حافظان و پاسداران دریا مهارشدنی نیست، نمی‌توان آن‌ها را عقب نشاند، باید تسلیم اراده آن‌ها بود و دست‌های‌شان همواره روی ماشه است.

وی افزود: پاسداران در همان حال که در مقابل دشمنان ایستاده اند به مردمانمان هم خدمت می‌کنند، یعنی این‌ها هم حاضر در میدان امنیت هستند و هم مرد میدان خدمتند، دشمنان ما هم این‌ها را می‌بینند. شور، نشاط، سر زندگی، سربلندی و استحکام و شایستگی آن‌ها را وقتی کنار سلاح هایشان هستند می‌بینند و درک می‌کنند که با چه سپاه پایان‌ناپذیری روبه‌رو هستند.

سرلشکر سلامی در توضیح دلایل برگزاری رزمایش‌های سپاه تصریح کرد: گاهی هم فرزندان شما رزمایش برگزار می‌کنند تا محاسبات را دقیق کنند که دشمنان دچار خطای در محاسبه نشوند. می‌دانند با چه حقیقتی در میان امواج زیبای دریای پرشکوه خلیج فارس روبه‌رو هستند.

سرلشکر سلامی یکی از اصول راهبردی نیروی دریایی سپاه را افزایش قلمرو تاثیر خود عنوان و اظهار کرد: نیروی دریایی ما بصورت مستمر قلمرو تاثیر خود را افزایش می‌دهد. قدرت تعقیب بیشتری پیدا می‌کند. به افق‌های دور دست می‌نگرد و برای اعمال اراده این ملت دردوردست برنامه دارد.

وی افزود: نیروی دریایی باید به وسعت بزرگی این دریا بزرگ شود این هم راه اوست. تمام مردان این نیرو بلند فکر می‌کنند. همه به دشمن نگاه می‌کنند. به دور دست و در دور دست دشمن را می‌شمارند و برآورد می‌کنند و قدرت می‌اندوزند و انباشت قدرت می‌کنند تا در لحظه لزوم این انرژی متراکم را آزاد کنند. اما خود این قدرت افزایی، راز بازدارندگی این نیرو است.

فرمانده کل سپاه در بیان اهمیت، نقش و جایگاه خدمت به مردم در اصول اعتقادی سپاه گفت: ما اگر بین بودن این ملت و بودن خویش را بخواهیم انتخاب کنیم حتما فدا شدن زیبا‌ترین و زیبنده‌ترین آرزوی ما است. این فرهنگ و اعتقاد و باور ما است. بدون این ما چیزی نیستیم و با این می‌توانیم قدرتنمند باشیم.

سرلشک سلامی در پایان تاکید کرد: ما فدایی ملت هستیم. ما خودمان را برای مردم می‌خواهیم بدون رضایت مردم ما راضی نیستیم از خودمان و به دوستانمان تاکید می‌کنیم، با نهایت احترام با نهایت ادب، نه منت بر مردم بگذارند، بلکه منت مردم را بکشند. ما خریدار ناز مردم هستیم و به خدمت فقرا و محرومین افتخار می‌کنیم.

یادواره گرامیداشت شهید سلیمانی با حفظ اصول و ملاحظات بهداشتی در سالن ورزشی چند منظوره شهرک امام خمینی (ره) شهر چاه مبارک و با حضور چمعی از مقامات لشکری و کشوری، مسئولین محلی، روحانیون شیعه و سنی منطقه و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

 انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها