معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع:

دشمن بداند هیچ‌گاه امنیت را گدایی نمی‌کنیم/ در عرصه دفاعی به توانمندی فوق‌العاده‌ای رسیده‌ایم

امیر شعبانیان با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی بود، گفت: دشمن بداند با به شهادت رساندن دانشمندان ما نمی‌تواند کاری کند تا ما امنیت را گدایی کنیم بلکه با اقتدار آن را به دست خواهیم آورد.
کد خبر: ۴۳۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ - 06January 2021

دشمن بداند هیچ‌گاه امنیت را گدایی نمی‌کنیم/ در عرصه دفاعی به توانمندی فوق العاده‌ای رسیده‌ایمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم چهلمین روز از شهادت شهید فخری‌زاده و سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی که امروز در شهر آبسرد در محل عروج شهید فخری‌زاده برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده اظهار داشت: شهید فخری‌زاده را خیلی از مردم نمی‌شناختند و ایشان از فضیلت گمنامی برخوردار بودند و حتی شهید سلیمانی که نگین حلقه مقاومت است نیز از فضیلت گمنامی برخوردار بودند و ما تنها در چند سال اخیر و خیلی او را دیر شناختیم؛ خدمات شهید فخری‌زاده عمدتاً در حوزه پدافند هسته‌ای، لیزر، امور علمی و تحقیقاتی بود و دشمن به خاطر ارزش خدمات و کمک شایان ایشان به انقلاب و جمهوری اسلامی سعی در حذف ایشان داشت.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع بیان کرد: حرکت در لبه پیشرفت علمی یکی از شاخصه‌های این شهید بزرگوار بود؛ زمانی کیت شناسایی کووید ۱۹ توسط این عزیز ساخته شد که کشور‌هایی مانند آمریکا که ادعا دارند دستمال توالت و ماسک نداشتند؛ آزمایشگاه سطح ۳ که در کشور وجود نداشت توسط ایشان ساخته شد و همچنین ساخت واکسن کرونا و رسیدن به مرحله انسانی توسط ایشان انجام شد.

امیر شعبانیان افزود: نام او به عنوان پنج شخصیت ایرانی در لیست ۵۰۰ نفره افراد ایران ثبت شده بود و او تنها دانشمند هسته‌ای کشور بود که نتانیاهو از وی نام برد؛ او از دانشمندان موثر و رده بالای دانشمندان کشور بود و علاوه بر حوزه هسته‌ای و فیزیک در بسیاری از حوزه‌های علمی تلاش داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان شخصیت جامعی داشتند، گفت: دانشمند هسته‌ای و دفاعی که دانش هسته‌ای و فیزیک را متفکرانه می‌دانست، حالات روحی و عرفانی استاد فخری‌زاده توحیدی و ایشان قبل از شهادت شهید بود؛ توان بالای مدیریت ایشان زبانزد بود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تصریح کرد: دانشمند هسته‌ای و دفاعی، فخر ایران اسلامی که این روز‌ها افتخار بین‌المللی شده است؛ او شمشیر پنهان علی زمان، مجاهد متواصل و بلاانقطاع و شهیدی بود که ۴۱ سال به عنوان رزمنده و فرمانده و دانشمند گمنام مجاهدت کرد.

امیر شعبانیان با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی بود، تاکید کرد: دشمن بداند با به شهادت رساندن دانشمندان ما نمی‌تواند کاری کند تا ما امنیت را گدایی کنیم، بلکه با اقتدار آن را به دست خواهیم آورد؛ در حال حاضر در بسیاری از عرصه‌ها هیچ نیازی به کشور‌های دیگر نداریم؛ در عرصه هوایی هواپیمای کوثر و یاسین و صاعقه و در عرصه دریایی زیردریایی غدیر و... نیازی به هیچ کسی نداریم و در تمام عرصه‌ها توانایی‌های بسیار زیادی داریم که امکان بیان آن‌ها نیست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها