«ممنوعیت ورود واکسن» تحقیر آمریکا و انگلیس است

ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشتند در واقع تحقیر کشور آمریکا و انگلیس و ضریب دادن به توان کادر پزشکی کشور است.
کد خبر: ۴۳۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ - 11January 2021

«ممنوعیت ورود واکسن» تحقیر آمریکا و انگلیس استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه 19 دی بیانات قابل توجهی را ایراد فرمودند که بلافاصله در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، بخشی از مطالب منتشر شده از این مطالب به کاربرانی اختصاص داشت که طبق معمول و بدون در نظر داشتن عمق سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فقط برای متشنج کردن فضا تولید شده بود.

در میان سخنان معظم‌له که حائز مطالب پراهمیتی بود، بحث ضرورت تولید واکسن در داخل کشور و ممنوعیت واکسن از آمریکا و انگلیس بیشتر از نکات دیگر بازخورد پیدا کرد؛ البته آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشتند نیاز به توضیح ندارد و چنان روشن است که هر عقل سلیمی آن را بدون اما و اگر می‌پذیرد.

وحوشت لگام گسیخته آمریکاییان مسئله تازه‌ای نیست

حیله‌گری‌های روباه سیاسی چون دولت انگلیس و وحوشت لگام گسیخته آمریکاییان مسئله تازه‌ای نیست. دشمنی این دو قدرت استعماری و استکباری با مردم ایران تنها به سال‌های بعد از انقلاب محدود نمی‌شود، از سال‌های پایانی سلسله قاجار و استقرار رژیم پهلوی آتش این دشمنی‌ها دامن مردم ایران را سوزانده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و محدودیت‌های دیپلماتیک با انگلیس و قطع رابطه سیاسی با آمریکا عداوت‌های این دو کشور آشکارتر و اقدمات‌شان خصمانه‌تر شد. وضع نامشروع و گسترده انواع تحریم‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون و اثرات مخرب آن بر زندگی و سلامت مردم ظاهرا هنوز نتوانسته عده‌ای را از خواب بیدار کند؛ علی‌الظاهر این غفلت‌زدگی درمان نخواهد داشت.

در همین دی‌ماه وقایع بسیاری رخ داده که هریک از آن‌ها کافی است تا دل هر شکاکی را به یقین برساند؛ از قیام ضد استعماری 19 دی گرفته تا شهادت سردار قاسم سلیمانی و ... نشان از حقانیت نظام اسلامی و خباثت دولت آمریکا است. متاسفانه از آنجایی که رسانه‌ها غالبا منفعلانه عمل می‌کنند و به جای سیاست‌گذاری درست و تعیین راهبرد هیجانی عمل می‌کنند و به تبع آن نتیجه عکس می‌گیرند. به همین دلیل زوایای حوادثی که ذکر شد به درستی مشخص نشده و دشمنان نیز به اتکای رسانه‌های خود سعی می‌کنند شبهه‌افکنی کنند تا جای جلاد و شهید را عوض شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با هشدار نسبت به فراموشی تاریخ انقلاب اسلامی فرمودند: «با گسترش وسایل ارتباط جمعی، امکان تغییر مضمون این‌گونه حوادث بیشتر شده است. سازمان سیا با تسلط بر مطبوعات و رسانه‌های بزرگ آمریکایی و حتی اروپایی، حوادث را تحریف و تفسیرهای تأمین‌کننده منافع آمریکا را به افکار عمومی القا می‌کند.»

سونامی بزرگ برای غرق آمریکا در راه است

چگونه است که کسی اوضاع به هم ریخته آمریکا را نمی‌بینند، افتضاح انتخاباتی، دموکراسی پوچ، شعار حقوق بشر با سیاست‌نژاد پرستانه، اقتصاد ویران، بحران علوم انسانی همه مقدمه‌ای برای ایجاد یک سونامی بزرگ است تا آمریکا را در خود فرو ببرد؛ آمریکایی که بهشت عده‌ای روشنفکرمآب و سلبریتی عافیت طلب است و گویا قبله آرزوهای این دسته از افراد است.

البته که این افراد کاملا متوجه ماهیت آمریکا هستند و به خوبی می‌دانند مذاکره با آمریکا و دست دوستی به سوی آن‌ها دراز کردن عاقبتی جز تاراج خاک و آب وطن ندارد؛ اما سود این افراد از همین راه تامین می‌شود. همین افراد با وجود اینکه توان دفاعی، اقتدار سیاسی و حضور موثر منطقه‌ای ایران را کاملا باور دارند، اما به دلیل اینکه این دستاوردهای برای‌شان بهره شخصی ندارد به مقابله با آن برمی‌خیزند و همه چیز را زیر سوال می‌برند.

جوانمردی در این است که به فرموده رهبر معظم انقلاب: «جبهه غرب و دشمنان موظفند حرکت خباثت‌آمیز تحریم علیه ملت ایران را که واقعاً یک خیانت، جنایت و دشمنی بی‌جهت علیه مردم است، فوراً متوقف کنند و همه تحریم‌ها را بردارند.» متاسفانه با همه تاکید حضرت امام خامنه‌ای بر ایجاد روحیه امیدواری، خود اتکایی و پرهیز از ایجاد روح یاس و ناامیدی مزدوران فرهنگی وطنی که از روی دست آمریکایی مشق خیانت می‌کنند جز تخریب کار دیگری نمی‌کنند.

برخی در داخل خود را قیم بیماران تصور می‌کنند

این دسته از افراد که ابدا مردم در جهان آن‌ها جایی ندارند، با زدن ماسک حمایت از مردم ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس را علم و خود را قیم بیماران تصور می‌کنند، حال آن‌که سال‌هاست داروهای بیماران پروانه‌ای، ALS و غیره با دئانت آمریکایی‌ها وارد کشور نمی‌شود و خانواده این بیماران در شرایط دشواری به‌سر می‌برند.

از دشمنان خارجی جز دشمنی انتظاری نداریم؛ اما با آن دسته از افرادی که ادعای ایرانی بودن علیه ایران و ایرانی اقدام می‌کنند چه باید کرد. معاندانی که تلاش کادر درمان را نمی‌بینند و تولید واکسن در داخل کشور را به دیده تمسخر نگاه می‌کنند. 

حتی اگر دولت آمریکا در دعوی خود مبنی بر کشف واکسن کرونا صادق هستند؛ چرا فکری به حال خود نمی‌کنند؛ موضوعی که حضرت امام خامنه‌ای در بیانات خود با آن اشاره کرده و فرمودند: «آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود چهار هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آن‌ها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌هاست.»

با وجود تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر نگاه به درون و ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس به هیچ وجه مانعی برای خریداری واکسن از دیگر کشورها ایجاد نکردند. این همان نکته‌ای است که معاندان تعمدا نمی‌خواهند بینند. یعنی همان روحیه‌ای که علاوه بر تکیه به توان داخلی از موفقیت‌ها و دست‌آوردهای دیگر کشورها نیز برای رشد و تعالی خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها