وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن:

عزم و اراده یمنی‌ها برای مواجهه و رویارویی با آمریکا تقویت شده است

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: اقدام آمریکا در تروریستی خواندن «انصار الله» نه‌تنها موجب تضعیف آن نمی‌شود، بلکه عزم و اراده ما برای رویارویی با واشنگتن را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۴۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ - 12January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در سخنانی به اقدام ایالات متحده آمریکا در تروریستی خواندن جنبش «أنصارالله» واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا با محاصره اقتصادی ملت یمن خود همواره یکی از عوامل تروریسمِ اقتصادی و نظامی بوده است، تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا در طول ۶ سال گذشته از هیچ تلاشی برای نابود کردن ملت یمن دریغ نکرده است.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن همچنین یادآور شد: اقدام آمریکا در تروریستی خواندن انصارالله که جزئی جدایی ناپذیر از ملت یمن محسوب می‌شود، چیزی جز ارتکاب یک جنایت بزرگ دیگر علیه یمنی‌ها نیست.

وی افزود: این اقدام آمریکا نه تنها موجب تضعیف جنبش انصارالله نمی‌شود، بلکه باعث خواهد شد تا عزم و اراده ما برای مواجهه و رویارویی با آمریکایی‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدام آمریکا در تروریست خواندن این جنبش اعلام کرد: اگر واشنگتن در این موضع‌گیری خود بازنگری نکند ما نیز همین برخورد را با آمریکایی‌ها در پرونده‌های مختلف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این موضع‌گیری آمریکایی‌ها عملاً اقدام جدیدی به شمار نمی‌رود چرا که آن‌ها پیشتر نیز فجیع‌ترین جنایات را در حق ملت یمن از جمله تحریم‌های اقتصادی و مداخله نظامی و تجاوز به این کشور مرتکب شده‌اند.

عبدالسلام گفت: دولت ترامپ در تنش و دستپاچگی آشکاری به سر می‌برد و تصمیمات آن در راستای حمایت از متجاوزان، در آخرین روز‌های عمر این دولت صورت می‌گیرد. دولت ترامپ در تمام پرونده‌های مربوط به منطقه شکست خورده و باعث به وجود آمدن موضع گیری‌ها علیه خود و هم پیمانانش در سطح منطقه شده است.

روز گذشته نیز، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام ایالات متحده آمریکا در تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن را به شدت محکوم و اعلام کرد که هدف از این اقدام ضربه وارد کردن به روحیه ملت یمن است.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها