نماینده پارلمان عراق:

تمامی جریان‌های سیاسی عراق با اخراج نیرو‌های آمریکایی موافق هستند

نماینده پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد که تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور با اخراج نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا موافق هستند، اما برخی از آن‌ها موافقت‌شان را اعلام نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ - 12January 2021

تمامی جریان‌های سیاسی عراق با اخراج نیرو‌های آمریکایی موافق هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فرات‌نیوز، «حسن فدعم» نماینده پارلمان عراق امروز (سه‌شنبه) سخنانی را در خصوص لزوم اخراج نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا از کشور عراق مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور با اخراج نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا موافق هستند، اما برخی از آن‌ها موافقت‌شان را اعلام نمی‌کنند.

این نماینده عراقی تأکید کرد که مصوبه سال گذشته پارلمان مبنی بر لزوم اخراج نیرو‌های نظامی بیگانه و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها از خاک عراق لازم الاجراست و دولت باید سریع‌تر نسبت به عملیاتی ساختن آن اقدام کند.

پیشتر تعدادی از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پارلمانی اعلام کردند که باید مداخلات و اقدامات غیر قانونی آمریکا در عراق به ویژه در حق شخصیت‌های سیاسی این کشور متوقف شود. «بدر صائغ» نماینده ائتلاف سائرون بیان کرد که اخراج نظامیان آمریکایی از عراق به یک ضرورت تبدیل شده است به ویژه آنکه شرایط برای پایان دادن به حضور آن‌ها در خاک عراق و اجرای مصوبه پارلمان مهیا است.

«مختار محمود» نماینده ائتلاف فتح نیز اعلام کرد که آمریکا به مداخلات خود در امور داخلی عراق از طریق تحریم کردن برخی شخصیت‌های عراقی ادامه می‌دهد؛ این در حالیست که دولت در قبال این مداخلات سکوت کرده و موضع محکمی در برابر دولت آمریکا اتخاذ نمی‌کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار