نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی؛

سردار سلیمان شهید همه ادیان الهی است

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی گفت: سردار سلیمانی نیز براساس همین باور اسلامی با مهربانی و بدون تبعیض با پیروان ادیان مختلف رفتار می‌کرد و باید گفت که سردار سلیمانی شهید همه ادیان الهی است.
کد خبر: ۴۳۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ - 12January 2021

سردار سلیمان شهید همه ادیان الهی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امروز، همایش اتحاد اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار داشت: سردار سلیمانی در کشور اهل بیت (ع) بزرگ شده و در حد توان به احکام اسلامی و سیره اهل‌بیت (ع) آشنایی داشتند و برای همین منظور وی در مسیر مقابله با داعش بدون توجه به نژاد و مذهب، برای نجات همه مظلومان تلاش می‌کردند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: در دین اسلام جایگاه انسان بدون توجه به نژاد و مذهب آن بزرگ و کریم شمرده شده است و بر این اساس پیروان ادیان الهی در اسلام محترم هستند و سردار سلیمانی نیز براساس همین باور اسلامی با مهربانی و بدون تبعیض با پیروان ادیان مختلف رفتار می‌کرد و باید گفت که سردار سلیمانی شهید همه ادیان الهی است.

وی با اشاره به اشتراکات ادیان الهی تصریح کرد: توحید، محور وحدت ادیان ابراهیمی است و مشترکات زیادی بین پیروان ادیان الهی وجود دارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اتحاد اقوام و ادیان در ایران گفت: هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی بین پیروان ادیان در ایران وجود دارد به گونه‌ای که در سطح کشور کلیسا‌های مختلفی در کنار مساجد فعال هستند که بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی نیز نمایش وحدت ادیان و مذاهب مختلف به خوبی نمود دارد که امید است این وحدت نمونه و الگوی خوبی برای سایر کشور‌ها نیز باشد.

هدف داعش ترویج خشونت بود

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در برابر گروهک‌هایی ایستادگی کرد که به نام اسلام به پیروان ادیان و اقوام دیگر حمله می‌کرد در حالی که این اقدامات آن‌ها کاملا برخلاف احکام اسلام و سیره حضرت محمد (ص) بود چرا که در زمان حضرت محمد (ص)، یهودیان و مسیحیان در کنار امت اسلامی با صلح زندگی می‌کردند و پیامبر (ص) هیچگاه رفتار ناشایستی با آن‌ها نداشت.

ماموستا ملامامد کلشی‌نژاد اضافه کرد: داعشی‌ها، دشمن ادیان و توحیدپرستی بودند و نمی‌توان گفت که آن‌ها تنها دشمن مسلمانان بودند بلکه در یک کلام داعشی‌ها دشمن تمام بشریت بودند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا در میان اهل سنت یک گروه خطرناک و آدم‌کشی باشد تا هرگاه کسی خواست در مورد اسلام و اهل سنت تحقیق کند با یک نگاه خشن و وحشی‌گری مواجه شده و از اسلام زده شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دشمن با به وجود آوردن داعش سعی کرد تا اسلام‌ستیزی و اسلام‌گریزی را در منطقه توسعه دهد و هدف داعشی‌ها نیز ترویج خشونت و ایجاد ترس در بین مردم بود که برای این کار از هیچ جنایتی فروگذار نکردند.

محبوبیت سردار سلیمانی جهانی است

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این مراسم اظهار داشت: پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با ظهور دو طیف از شخصیت‌های شاخص مواجه بودیم که گروه اول ظهور شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی بود که رمز ماندگار آن‌ها تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی‌شان و داشتن نگاه عمیق به تحولات بوده است.

داریاوش عزیزیان عنوان کرد: گروه دوم شخصیت‌های بودند که از دل دفاع مقدس به پا خواسته و جان و مال خویش را در راه دفاع از کشور فدا کردند و حتی در مواقع لزوم برای دفاع از ناموس و تمامیت ارضی کشور به خارج از مرز‌ها رفته و مشغول خدمت به مردم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نیز یکی از شاخص‌ترین افراد بود که در حال حاضر راه و روش وی تبدیل به یک گفتمان شده و تا سال‌ها در یاد و دل مردم باقی خواهد ماند و حتی یاد این قهرمان در خارج از مرز‌های کشور در بین مردم خاورمیانه جاودانه خواهد بود.

عزیزیان گفت: سردار سلیمانی نقش مهمی در دفاع از اقلیت‌های مذهبی در مقابله با گروه‌های تکفیری داشتند که برای دفاع از آن‌ها به سوریه و عراق شتافتند و وی با تمهیدات خویش اقدامات لازم برای حراست از آشوریان و مسحیان سوریه و عراق در برابر داعشی‌ها را انجام داد به طوری که حتی گروه‌های بسیج مردمی از اقلیت‌های مذهبی با تدبیر وی شکل گرفت.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه در پایان اظهار داشت: در سطح استان نیز افرا شاخص مهمی برای حفظ وحدت تلاش کردند که از جمله مهمترین آن‌ها مرحوم غلامرضا حسنی، امام جمعه فقید ارومیه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار