سرلشکر سلامی:

هندسه‌ای از قدرت جهانی علیه استکبار شکل گرفته است

سرلشکر سلامی گفت: هندسه‌ای از قدرت جهانی علیه استکبار شکل گرفته است تا میزان و درجه بصیرت، جهاد و تعلق خاطر به اسلام در برابر امواج فتنه‌های گوناگون روشن شود و این باعث شده تا دشمن آرام آرام مجبور به عقب‌نشینی شود.
کد خبر: ۴۳۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ - 13January 2021

هندسه‌ای از قدرت جهانی علیه استکبار شکل گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه امروز در مراسم گرامیداشت آیت‌الله مصباح یزدی که در مجموعه فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: این روز‌ها عطر دل‌انگیز شهادت مردان تاریخ‌ساز این سرزمین، مردان فراموش‌نشدنی تاریخ اسلام هم در جهاد سخت و هم جهاد نرم در برابر افزایش فشار جهانی علیه مسلمان‌ها و‌ عطر دل‌انگیز شهادت سردار سلیمانی و علامه، مجتهد، اندیشمند، مجاهد نستوه و بیرق‌دار فقاهت یعنی مصباح یزدی از یک سو و عطر دل‌انگیز جوهر زیبای آفرینش، ام ابیها و کسی که تجلی روح الهی در قامت یک بانو یعنی حضرت زهرا (س) بود در دل‌های همه مومنان پیچیده است.

وی افزود: قرآن تعریف‌های بسیاری از جلوه‌های نورانی بندگان خدا فرموده است؛ شهادت آسان است و‌ سخت نیست؛ البته این هنر مردان خداست؛ سخت‌تر شهید شدن شخصیت است؛ زیرا گاهی برخی انسان‌ها در شخصیت ذبیح‌الله می‌شوند؛ یعنی آبروی خود را با خدا معامله می‌کنند؛ لذا این شهادت سخت است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی اگرچه در نبرد نزدیک و تن به تن جان نداد، اما به واسطه به میدان آوردن همه آبروی خود برای دفاع از اسلام شهید شد و این درجه والایی از شهادت است؛ لذا می‌توان او را شخصیتی «شهید» نامید.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: آیت‌الله مصباح در وجود، قلب، ذهن و باور جوانانی که تربیت کرده بود، تکثیر یافته بود و‌ نهالستان‌های زیبایی از اندیشه‌های ناب اسلامی را پرورش داده بود؛ لذا اینها، چون راسخان علم هستند، هرگز نمی‌میرند؛ اما باز او‌ در همین دامنه هم محدود نمی‌شد؛ زیرا مرد شنیدن سرزنش‌ها و ملامت‌ها و‌ نهراسیدن از آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: ایشان انبساط در علم و اندیشه و قلمرو باور‌ها داشت و مساحت ذهن و‌ نبوغ و خلاقیت انسان‌ها را بزرگ می‌کرد؛ پس او به معنای واقعی بزرگ بود، اما او را در نبرد احسن در جدال با افکار و اندیشه‌ها می‌شناسیم و حتی هرگز جسارت دیگران او را از مسیر عدالت خارج نمی‌کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: این خصوصیات او نمونه‌ای زنده و جاودان از نشانه‌هاست؛ در واقع عالم در شب‌های تیره با پرتو افشانی هدایتگر یک امت است؛ او می‌دانست در جهان از چه حقیقتی دفاع می‌کند؛ اصل حقیقت انقلاب این است که قدرت تشکیل دادیم و یک نظام هستیم و به قدرت ولی ایستاده‌ایم؛ چه در زمان امام خمینی (ره) و‌ چه در دوران امام خامنه‌ای عزیز، هندسه‌ای از قدرت جهانی علیه استکبار شکل گرفته است تا میزان و درجه بصیرت، جهاد و تعلق خاطر به اسلام در برابر امواج فتنه‌های گوناگون روشن شود و این باعث شده تا دشمن آرام آرام مجبور به عقب‌نشینی شود.

سردار سلامی گفت: ولی فقیه با حکمت و تدبیر درست و به‌موقع خود که مبتنی بر سنت الهی و متکی بر منطق وحی است، توانست منطق حاکم بر نظام نابرابر قدرت را در هم بشکند؛ در واقع در عصر نابرابری وسیع قدرت، ولایت فقیه توانسته با نفوذ کلام و حکمت در برابر توطئه‌های دشمنان بایستد و تمام آرزو‌های دشمنان و حتی خود دشمن را به سمت گورستان هدایت کند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح از گوهری گران‌بها، یعنی ولایت فقیه دفاع می‌کرد و این شد که مسلمانان از گورستان جهل بیرون آمدند. این حرکت عظیم مردمی در تاریخ بی‌سابقه است؛ زیرا جدال امروز اسلام نبردی مانند حرکت عظیم امام حسین (ع) در روز عاشوراست، اما امروز مسلمانان امام خود را تنها نمی‌گذارند و به پای اهداف او کشته می‌شوند و ولی فقیه در این میدان ایستاده است و آن‌ها را هدایت می‌کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه دشمن کم‌کم سرزمین‌های ما را ترک و فرار می‌کند، اظهار داشت: در بلاد اسلامی، «حاج قاسم‌»ها می‌رویند و در مقابل، دشمن کاری نمی‌تواند بکند.

سرلشکر سلامی با اشاره به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا فردی افسرده و شکست‌خورده است؛ کسی که آمریکا را به زمین زد. امروز دیگر «معمار فشار حداکثری» و «فشار حداکثر‌ی»، هر دو در هم شکستند.

وی در ادامه گفت: تمام تمرکز دشمن بر رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ می‌بینید که چگونه بر کلمات و بیانات او حتی در خصوص واکسن تمرکز کرده‌اند و می‌خواهند مانع خط روشن و کلام نورانی او در هدایت بشر شوند.

فرمانده کل سپاه همچنین به پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اسرائیل از درون پوسیده است و وضعیت آمریکا را هم می‌بینید؛ اما ما به جایی رسیده‌ایم که از برجام بی‌نیاز شده‌ایم؛ چه آمریکا به برجام برگردد و یا برنگردد، برای ما فرقی ندارد؛ آن‌ها هرچه توطئه اندیشیدند به خودشان برگشت و امروز رسوای جهان هستند و این مسیر ادامه دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها