داودی:

هنر «گفتمان مقاومت» یکپارچه‌سازی مردم و ملت‌سازی است

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند گفت: جایی که پای مقاومت می‌آید وسط مردم می‌شوند ملت و ملت می‌شود یکپارچه. عزت و عظمتی که در عراق و ایران در قالب ملت امام حسین (ع) نشان داده شد، در طول تاریخ بی‌نظیر است.
کد خبر: ۴۳۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ - 13January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علیرضا داودی کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند در برنامه «عصر مقاومت» اظهار داشت: یکی از بحث‌های بسیار مهمی که در حوزه مقاومت داریم بحث انتخاب رده فعالیت است. وقتی صحبت از رده فعالیت می‌کنیم انتظار داریم اتفاق عجیب و غریبی در ذهنمان بیفتد که آنهم معمولا باید از کف بسیار بالایی برخوردار باشد تا نتیجه اش بشود یک برون داد خیلی عجیب و جدی که مثلا بگوییم ما در حوزه مقاومت کاری انجام دادیم.

وی ادامه داد: این زاویه و نوع نگاه نشات گرفته از فضای آرمان گرایی و آرمان خواهی ذاتی در حوزه مقاومت است. اما باید نکته‌ای را به طور ملموس در حوزه رده فعالیت در ذهنمان داشته باشیم. یک عبارتی بین همه اساتیدی که می‌خواهند توجیه کنند و توضیح بدهند که چگونه شما می‌توانید حرکت کنید وجود دارد و آنهم این است که برای فتح قله باید قدم اول را از کوهپایه بردارید. البته در اینجا عده‌ای هم هستند که شیطنت‌های کلامی دارند و می‌گویند که شما اگر با هلی کوپتر هم به نوک قله بروید اشکالی ندارد! اما خب مگر برای چند نفر چنین امکانی وجود دارد؟

داودی افزود: اما برداشتن قدم اول در کوهپایه مستلزم رعایت چهار مسئله است. مسئله اول اراده شما در رسیدن به قله است خیلی وقت‌ها اراده مان به رفتن به سمت قله هست، اما در حد یکی دو منزل برای گرفتن عکس یادگاری و پر کردن رزومه. این اشتباه است به این خاطر که حتما باید اراده شما نشات گرفته از نگاه جدی برای رسیدن به آن قله باشد. نکته دوم حتما باید ابزار و وسایل لازم را داشته باشید شما نمی‌توانید برای حرکت به سمت قله با دمپایی و زیرپیراهن پیش روید و این در حوزه مقاومت معنایی ندارد.

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند تصریح کرد: هر قله‌ای با هر اراده‌ای ابزار و وسایل خودش را می‌خواهد که حالا مصادیقش را بیان می‌کنم. نکته سوم اینکه شما حتما باید یک بلد راه در کنار خود داشته باشید. طی مسیر مقاومت یک ممارست و همیتی می‌طلبد که حتما باید با یک بلد راهی که این گسیر را بلد است حرکت کند و اگر درست در کنار بلد راه حرکت کند به راحتی قله را فتح کند.

داودی افزود: نکته چهارم وقتی رسیدید به قله باید یادتان باشد این دلیلی بر تفاخر و فخر فروشی نسبت به سایرینی که آن پایین هستند و یا در مسیر هستند یا همچنان مردد در قرار گرفتن در ابتدای این مسیر هستند، چنین است و نباید باشد؛ و افرادی که به قله رسیدند تا مدت‌های زیادی خیلی‌ها نمی‌دانستند که این‌ها روی قله هستند و چرایی اش به این دلیل است که آن‌ها در طول مسیر یاد گرفتند چطوری نفس سرکش را نفس به نفس، نفسش را ببرند.

وی ادامه داد: شما ببینید در حوزه مقاومت قله و هدفی تحت عنوان فلسطین و آرمانی تحت عنوان شکست دادن رژیم صهیونیستی داریم. پس اولین چیزی که باید بپذیریم و اراده‌ای که باید در ما شکل بگیرد این است که رسیدن به قدس بدون خون دادن معنا ندارد.

داودی گفت: آن‌هایی که رسیدن به قدس را قبول دارند، اما برای رسیدن به قدس خون دادن را لازمه این تحقق آرمان نمی‌دانند شک نکنید این‌ها سر سفره مذاکرات رژیم صهیونیستی نشسته یا در حال نشستن هستند؛ بنابراین این یک نکته بسیار جدی است و شما نمی‌توانید از رودخانه‌ای عبور کنید و خیس نشوید! اگر پذیرفتید که قرار است خون داده شود حالا باید بروید به سمت ابزار تشکیل دهنده خون دادن. شما وقتی پذیرش خون دادن را برای رسیدن به قله نقطه آغازین حرکت قرار می‌دهی در اینجا یاد می‌گیریم در هر رده‌ای که باشیم خون مترادف جان و جان مترادف قدم اول است. پس اینجا مبنایی همه چیز شما می‌شود قهرمانانه پس بنابراین در حوزه نگاه قهرمانانه نمی‌توانید جنبه لبخندی دشمن تان را بپذیرید.

وی با اشاره به درگیری به کره جنوبی بیان داشت: کره جنوبی باید تعهدی را انجام می‌داد و نه تنها انجام نداد بلکه یکسری کار‌هایی که نباید می‌کرد را انجام داد.

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند افزود: در منطقه حریم ما آلودگی ایجاد کردند و او را گرفتند. امروز عکسی منتشر شد و مقامات کره‌ای دست به سینه در حال ورود از در دروازه دیپلماسی ما هستند. همینکه طرف فهمیده باید بیاید و دست به سینه در مقابل عزت و ملت ایران خواهش کند تا اجابتی صورت بگیرد این یعنی اینکه ما به آن‌ها تفهیم کردیم که برای رسیدن به قله‌ای که مدنظرمان است، دادن خون که سهل است از همه چیزمان می‌گذریم. پس ملتی که مبنا و اراده اش روی شهادت بسته شده به هیچ وجه نه اسیر خودش می‌شود نه اسیر دیگران می‌شود و نه اسیر خزعبلات خویش ساخته سیاسی می‌شود.

داودی ادامه داد: امروز داشتم به این فکر می‌کردم که یکسال از شهادت سردار سلیمانی و همراهانش گذشته، وضعیت آمریکا چگونه است؟ آن‌ها دیگر چیزی ندارند که بدهند و به وضعیت سابق برگردند. اما ملت ایران همچنان استوار است.

وی ابراز داشت: فلاکتی که امروز در آمریکا می‌بینید فلاکت تبلیغاتی نیست و بنیادین و ساختاری است. فلاکت حقارت و حماقتی که شما درباره آمریکا می‌بینید به هیج وجه نمایشی نیست. حاج قاسم را از ما گرفتند، اما ملت همچنان استوار ایستاده است.

داودی افزود: شما اگر اراده کردید و حرکت کردید و با راه بلد رفتید و درست به قله رسیدید شما می‌شوید هدف برای دیگران به عنوان یک قله. حاج قاسم شد یک نماد، چون خوش این مراتب را طی کرد. آنچه برایمان مهم است این است که هر آنکس که در این مسیر اینگونه قدم بردارد خودش می‌شود مسیر دیگران آرزوی دیگران عشق و امید دیگران و تمام دین و زندگی و دنیای دیگران و این مرتبه‌ای است که رسیدن به آن کار سختی است. اما خیلی‌ها اراده کردند نه برای رسیدن به قله بلکه برای گرفتن عکس یادگاری و نهایتا تبدیل کردنش به رزومه؛ بنابراین در حوزه مقاومت بزرگترین رزومه زندگی طیب و طاهر خود افراد است نه چیز دیگری. برای همین است که جریان مقاومت مظلوم‌ترین و گم نام‌ترین و عالی‌ترین مرتبه اقدام انسان برای تکامل در این حوزه تلقی می‌شود.

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند ادامه داد: برخی اوقات اصطلاحی خیلی باب شد و واقعا دشمن از این اصطلاح ترسید. شهید قاسم سلیمانی یا سردار برای دشمنان خطرناک‌تر است و برای دوستان امید آفرین‌تر است. این مسیر روشن کننده حقایق است همینقدر که مردم امروز ما در سراسر دنیا، دیگر آمریکا را آدم به حساب نمی‌آورند و آمریکا یی‌ها یک مشت وحشی هستند و به نظرم یعنی نشان دادن بصیرت عظمت عزت نسبت به اقوامات و حرف‌هایی که در دنیا وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: قدرت رسانه‌ها این روز‌ها خیلی سنگین است، اما شما با عشق ورزی مردم به معنای عام نمی‌توانید با مقاومت بجنگید. آنجایی که مردم هستند و خودشان و مقاومت و آنجا باید ببینید مردم با مقاومت چند چند هستند؟ به کرات اثبات شد که مردم با مقاومت پیوند خونه و ایمانی دارند. برای همین است که یک جمله حاج قاسم سلیمانی بسیار برجسته می‌شود: ما ملت امام حسینیم.

کارشناس مسائل راهبردی رسانه‌های معاند افزود: جایی که پای مقاومت می‌آید وسط مردم می‌شوند ملت و ملت می‌شود یکپارچه. عزت و عظمتی که در عراق و ایران در قالب ملت امام حسین (ع) نشان داده شد در طول تاریخ بی نظیر است. حاج قاسم کوته نظر نبود. اهل تسنن و مسیحیان هم حاج قاسم را دوست دارند. برای همین می‌گویم پیوند پیوند خونی و ایمانی است نه کوته نظری‌های سیاسی و بازی‌های جناحی!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار