تشکیل جلسه ستاد تشییع و تدفین شهید گمنام در قم

جلسه ستاد هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از امروز در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ - 13January 2021

تشکیل جلسه ستاد تشییع و تدفین شهید گمنام در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه ستاد هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دفاع مقدس، به ریاست «مرتضی حیدری» فرماندار قم و با حضور نمایندگان یگان‌های نیرو‌های مسلح و سایر دستگا‌های ذیربط در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: هفته آینده بار دیگر شهر قم، میزبان شهیدی از شهدای گمنامی است که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا (س) نداشتند.

وی با انتقاد از افرادی که قبل از تصمیمات ستاد هماهنگی تشییع برای اعلام جزییات مراسم خاکسپاری، اقدام به انتشار پوستر و دعوت عمومی نموده اند، عنوان کرد: مراسم شهید باید با هماهنگی‌های لازم و به صورت منظم و باشکوه و با رعایت تمام تدابیر مربوطه از جمله رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردد تا ضمن پیشگیری از هرگونه حاشیه سازی، ویروس منحوس بار دیگر عرض اندام نکند.

لقمانپور با ذکراین نکته که مراسم خاکسپاری شهید گمنام، موجب آرامش خاطر همه ماست، افزود: اهالی منطقه شهرک امام حسن (ع) و بوستان این شهرک، علاقمند و مشتاق حرکت عظیم فرهنگی حضور پیکر مطهر شهید گمنام هستند تا همچون گل معطری وجود این شهید عزیز را در آغوش بگیرند.

وی افزود: پیکر شهید گمنام، ان‌شاءالله روز شنبه ۲۷ دیماه به همت سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) به قم منتقل شده و در شب شهادت حضرت زهرا (س) در جمع عزاداران حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور می‌یابد؛ سپس ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۸ دیماه پس از اقامه نماز، جهت خاکسپاری به بوستان شهرک امام حسن (ع)، حدفاصل میدان شهید زین الدین تا بلوار شهید عابدی منتقل می‌گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: پیش از این هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط جهت تایید مکان خاکسپاری و صدور مجوز‌های لازم و نیز انتقال پیکر مطهر به قم از سوی این اداره کل صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها