همه مسئولیت دارند در مقابل منکرات بایستند

سردار شهید حاج احمد کریمی فرمانده شهید گردان حضرت معصومه (س) از لشکر ۱۷ بود که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در عملیات کربلای پنج بر اثر اصابت گلوله توپ، پیکر مطهرش قطعه قطعه شد.
کد خبر: ۴۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ - 15January 2021

سردار «حاج احمد کریمی» فرمانده شهیدی از لشکر ۱۷ در عملیات کربلای پنجبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار شهید حاج احمد کریمی فرمانده شهید گردان حضرت معصومه (س) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در عملیات کربلای پنج بر اثر اصابت گلوله توپ، پیکر مطهرش قطعه قطعه شد.

لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به سبب وجود فرمانده رشیدی، چون سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین و پس از شهادت وی، سایر فرماندهان و رزمندگان شجاع، از یگان‌های خطشکن دوران دفاع مقدس بود و در عملیات کربلای پنج با حضور مستقیم و غیر مستقیم ۹ گردان از جمله گردان حضرت معصومه (س)، نقش آفرینی موثری داشت.

شهید حاج احمد کریمی، متولد اول فروردین ۱۳۴۰ در قم و فرمانده گردان حضرت معصومه (س)، از فرماندهانی بود که به سبب رشادت و روحیه معنوی و رزمی خاطراتی ماندگار در ذهن همرزمان خویش به جای گذارده است.

در خاطره‌ای که از این شهید بزرگوار آمده است: کنار قبر آماده‌ای نشسته و عجیب به فکر فرو رفته بود. به او گفتند: این قبر برای تو خیلی کوچک است. تو با این قد بلند توی این قبر جا نمی‌گیری. به فکر یک قبر دیگر باش. در جواب گفت: «من به شما قول می‌دهم که این قبر برای من بزرگ هم باشد. همیشه می‌گفت: شهادت تنها با یک تیر و ترکش که شهادت نیست. آدم باید مثل امام حسین (ع) شهید شود تا شرمنده آقا نشود. من دوست دارم روز قیامت اگر قرار شد مرا به امام حسین (ع) معرفی کنند قطعات بدنم را روی پارچه‌ای قراردهند و بگویند این احمد کریمی است»

شهید کریمی به همه رزمندگان گردان بخصوص سادات احترام و علاقه خاصی نشان می‌داد، نسبت به مسائل غیر اخلاقی در جامعه حساسیت عجیبی داشت و به سادگی از کنار آن نمی‌گذشت. به بچه‌ها توصیه می‌کرد: همه شما مسئولیت دارید در مقابل هر منکری ایستادگى کنید.

بعد از عملیات کربلای چهار حال و روز خوبی نداشت. شب عملیات کربلای پنج با شهادت حضرت فاطمه (س) مصادف شده بود. حاجی توی سنگر فرماندهی نشسته بود. در آن اوضاع و احوال که همه در تب و تاب عملیات بودند سراغ مدّاح را گرفت. راضی اش کرده بود تا برایش روضه حضرت زهرا (س) بخواند. مدّاح می‌خواند و حاجی گریه می‌کرد.

همان شب بی بی شهادتش را امضا کرد. صبح روز ۲۴ دی سال ۶۵ برای سرکشی به خط آمده بود که گلوله توپ (یاخمپاره ای) کنارش زمین خورد و بدنش قطعه قطعه شد، قطعات پیکرش را در کیسه کوچکی جمع کردند و در قبر کوچکی دفنش کردند.

بیش از ۱۰۵ نفر از رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیدند که حاج احمد کریمی، سیداحمد نیازخانی، سید خلیل موسوی، سید مصطفی میرجعفری، سید مرتضی امامی، سید عبدالله مروج، جواد شریفی، ابوالقاسم لله، محمد تقی کاظمی، علیرضا امامی، امرالله کاووسی، مهدی شیخی، عباس زرگری، سعید صیرفی نژاد، محمدنبی شمس، علیرضا طباخ زاده، مهدی امینی، بشیر اکبریان، ابوالفضل ولی، محسن ولی، مهدی گل محمدی، رحمت الله خراسانی، ولی الله، زمانی، علی آزادفلاح، احمد بیطرفان، محمد شاهینی، محمد خادمی و محمد جواد مثنوی، ۲۸ شهید مربوط به گردان حضرت معصومه (س) می‌باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار