حزب الله لبنان تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کرد

حزب الله لبنان‌ با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی در فهرست تحریم‌ها را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۳۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ - 16January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حزب الله لبنان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا که علاوه بر هجمه‌های کورکورانه علیه الحشد الشعبی عراق، برخی اماکن دینی ‌و مذهبی به ویژه آستان قدس رضوی را هدف قرار داده است با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: به نظر می‌رسد که در روزهای اخیر میزان دیوانگی و تنفر با توجه به نزدیک شدن موعد پایان دوره ریاست جمهوری آمریکا به طور قابل توجهی نزد وزیر خارجه این کشور افزایش یافته است و ‌جام‌ کینه آشکار خود را به سوی طرف‌های مختلفی ریخته است.

در ادامه این بيانيه خاطرنشان شده است: قرار دادن نام آستان قدس رضوی و شیخ احمد مروی، تولیت این آستان در لیست تروریستی و تحریم‌ها اقدامی کاملا بی‌سابقه است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آستان قدس رضوی یک مکان مقدس برای عبادت است که میلیون‌ها مسلمان به زیارت آن می‌روند و جایگاه معنوی بزرگی در اعتقادات و وجدان آن‌ها دارد بنابراین ما این اقدام احمقانه را توهین به دین حنیف اسلام و ارزش‌های معنوی و آسمانی می‌دانیم.

در پایان این بیانیه آمده است: این اقدام از سیاست و اختلافات سیاسی عبور کرده و به مرحله اعلان آشکار خصومت با ادیان و عقاید دینی رسیده است و نشان دهنده انحطاط فکری و اخلاقی وزارت خارجه و دولت آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار