رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نهضت عاشورا مولود قیام حضرت زهرا (س) است

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: نهضت عاشورای حسینی مولود قیام حضرت زهرا (س) است و این موضوع به جایگاه والا، شخصیت منحصر به فرد، جلوه‌های اخلاقی، عرفانی و علمی حضرت صدیقه طاهره (س) بر می‌گردد از همین رو حضرت زهرای مرضیه، کوثر و موجب افتخار اسلام و الگوی بشریت به‌شمار می‌روند.
کد خبر: ۴۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ - 16January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج‌ علی‌ اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در مجمع نوجوانان انصار المهدی (عج) که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در دارالقرآن کریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت الهام گرفته از قیام حضرت فاطمه زهرا (س) است، اظهار داشت: قیام حضرت زهرا (س)، پایه‌گذار همه قیام‌های شکل گرفته در طول تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: قیام حضرت زهرا (س) در میان همه نهضت‌ها در عرصه آزادی‌خواهی، عزت‌طلبی و اسلام‌خواهی الهام‌بخش است. همچنین نهضت امام حسین (ع) که در قله همه نهضت‌های شکل گرفته در طول تاریخ اسلام است برگرفته از نهضت حضرت صدیقه طاهره (س) است.

ریس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه نهضت عاشورای حسینی (ع) نقش بسیار تاثیرگذاری در تغییر روند تاریخ اسلام داشته است گفت: این تغییر روند به شکلی بود که پس از رخداد واقعه کربلا، هر نوع قیامی با الگوگیری از نهضت حسینی شکل‌ می‌گرفت.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه نهضت عاشورای حسینی مولود قیام حضرت زهرا (س) است، افزود: این موضوع به جایگاه والا، شخصیت منحصر به فرد، جلوه‌های اخلاقی، عرفانی و علمی حضرت صدیقه طاهره (س) بر می‌گردد از همین رو حضرت زهرای مرضیه کوثر و موجب افتخار اسلام و الگوی بشریت به‌شمار می‌روند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به لذت‌بخش بودن نسبت میان حضرت زهرا (س) و پیروان ایشان اشاره کرد و بیان داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی می‌فرمایند: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه؛ من و علی دو پدر این امّت هستیم» در همین راستا می‌توان بیان کرد که حضرت در این روایت گران‌سنگ ارتباط میان خود با پیروان‌شان را عاطفی و غرق در فضای صمیمی، دلنشین و مهر و محبت جلوه می‌دهند.

ریس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این که سلمان فارسی در نزد رسول الله (ص) به جایگاهی می‌رسد که پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: «سلمان منّا اهل البیت؛ سلمان از ماست»، تصریح کرد: سلمان فارسی افتخار ایران است چراکه نزد حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: هر آنچه شما به لحاظ اخلاقی، فکری و عملی به امام علی(ع) و ام ابیها حضرت زهرا (س) نزدیک‌تر شوید، نسبت شما با این خاندان مطهر بیشتر خواهد شد و به نوعی در جایگاه فرزندی آن بزرگواران قرار خواهید گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها