با حضور فرزند شهید نواب صفوی؛

کتاب «نوّاب، اسطوره مهر» در قم رونمایی شد

کتاب «نوّاب، اسطوره مهر» امروز در مراسم گرامیداشت شصت و پنجمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ - 16January 2021

کتاب «نوّاب، اسطوره مهر» در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین بزرگداشت شصت و پنجمین سالگرد شهادت روحانی مبارز شهید «سید مجتبی نواب صفوی» عصر امروز در گلزار شهدای فداییان اسلام در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام «سید جلال رضوی مهر» نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به کرامات و خاطراتی از شهید نواب صفوی، سه موضوع شخصیت بانوی بزرگوار حضرت زهرای مرضیه (س)، ویژگی‌های روحانی شهید نواب صفوی از مبارزه تا شهادت و شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

در ادامه، سردار «حسن رحیمی» همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان زینبیون در جبهه مقاومت، در سخنانی با اشاره به وضعیت کشور در دوران استبداد پهلوی اظهار داشت: در آن دوران هیچ قانونی برای برخورد با ظلم و تجاوز غارتگران و اهانت کنندگان به دین و مذهب وجود نداشت.

سردار رحیمی افزود: شهید نواب صفوی در ۱۱ سال مبارزه با ظلم رژیم ستمشاهی زبان گویای دین شد و با تشکیل جمعیت فداییان اسلام در مقابل طاغوتیان ایستاد تا آنکه هدف کین دشمنان ضد دین قرار گرفت و جان خویش را در راه اسلام تقدیم کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما مدیون و مرهون خون شهید نواب صفوی و یاران شهیدش و علمایی که حامی آن شهید بزرگوار بودند، می‌باشد.

سردار رحیمی ادامه داد: جبهه مقاومت استمرار انقلاب اسلامیِ برگرفته از خون شهیدانی همچون نواب صفوی است و ان شاءالله این انقلاب با ایثار شهدای جبهه مقاومت به نهضت جهانی مهدی موعود (عج) ختم خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهید نواب صفوی قیام را در دل استبداد آغاز کرد و شهید سلیمانی در دل استکبار، این راه را ادامه داد و دشمن همواره از حیات و شهادت و راه پرفروغ امثال این شهیدان والامقام احساس ترس می‌کند.

همرزم شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی مسیر نواب را ادامه داد و در جبهه مقاومت تا گلوگاه دشمن پیش رفت تا جایی که محبوبیت جهانی یافت.

وی ادامه داد: امروز به برکت رهبری ولایت فقیه، خون شهید نواب و سردار سلیمانی و آنچه را که شهدا خلق کرده اند، در بالاترین نقطه نظامی و امنیتی قرار داریم و دشمن جرت نگاه سوء به این کشور را ندارد.

همچنین صدیقه نواب صفوی دختر شهید بزرگوار نواب صفوی در سخنانی با تقدیر ازدست اندکاران مراسم سالگرد شهید، عنوان کرد: خون شهیدانی، چون نواب صفوی موجب شد تا انقلاب اسلامی در این سرزمین استقرار یابد و رهبری عظیم الشان از سلاله حضرت زهرا (س) سکان هدایت انقلاب را به دست گرفت.

وی با اظهار تاسف از نفوذ تهاجمات فرهنگی دشمن در خانه‌ها افزود: با این حال یقین داریم قطره‌ای از خون شهدا به هدر نمی‌رود، ما پاسدار خون شهیدانی هستیم که خالصانه در جای جای این سرزمین ریخته شده و مسئولیتی سنگین در قبال خون شهدا بر عهده داریم.

نواب صفوی ادامه داد: بصیرتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، بالاترین مسئولیتی است که بر عهده تک تک ماست و خدا نکند در قیامت شرمنده شهدا باشیم و آن چیزی را که خدا و ائمه و شهدا می‌خواهند، محقق کنیم.

وی با اشاره اینکه پس از شهادت پدرش به دنیا آمده است، افزود: مادرم شهادت و شهادمت را به ما آموخت و امیدواریم این سرمایه عظیم را نسل به نسل به تمام بشریت تقدیم کنیم.

پخش کلیپی از شهید نواب صفوی، شعرخوانی دختر شهید فریدونی از شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس درباره شهید نواب و مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد در شب شهادت حضرت زهرا (س) از بخش‌های این مراسم بود.

همچنین از کتاب «نواب؛ اسطوره مهر» نوشته پروین قائمی که توسط زهرا طلایی به زبان انگلیسی ترجمه و توسط دفتر جمعیت فداییان اسلام در قم منتشر شده، رونمایی گردید.

در مراسم فوق، مرتضی حیدری فرماندار قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، مسئولانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری و شورای اسلامی شهر، فرماندهانی از نیروی انتظامی و سپاه و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و علاقمندان فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار