واکنش مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش «امل» به تحریم آستان قدس رضوی

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل در بیانیه‌هایی جداگانه، تحریم آستان قدس توسط آمریکا را رفتاری خصمانه توصیف کردند که نه تنها مقدسات دینی را هدف گرفته بلکه قوانین بین‌المللی را نیز نقض کرده است.
کد خبر: ۴۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ - 17January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ دی‌ماه) چند شخص و نهاد ایرانی از جمله آستان قدس رضوی و تولیت آن «احمد مروی» را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بر اساس گزارش «العهد»، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم و اعلام کرد: اقدام مذکور هدف گرفتن مقدسات دینی و یک رفتار خصمانه، خطرناک و بی سابقه است که احساسات مسلمانان را برمی‌انگیزد و قوانین، عرف بین‌الملل و ارزش‌های دینی و فرهنگی را نقض می‌کند.

مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه از آمریکا خواست این تصمیم غیرمشروع و غیراخلاقی لغو کند و از این رفتار خصمانه دست بردارد.

این نهاد لبنانی همچنین از یونسکو درخواست کرد بر اساس مسؤولیت خود، این اقدام آمریکا را محکوم کند.

جنبش «امل» (به ریاست نبیه بری) نیز ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد: این جسارت بی سابقه، یک رفتار خصمانه و خطرناک علیه تمام مقدسات آسمانی و نه تنها مسلمانان است که بیداری ملت‌ها را می‌طلبد، زیرا تجاوز به تمام عقاید دینی و نقش قوانین و عرف بین‌الملل به شمار می‌رود.

جنبش امل افزود، این اقدام خصمانه دولت فعلی آمریکا در اواخر دوره کاری اش منجر به تحریک بی سابقه می‌شود و نمی‌توان آن را پذیرفت.

امل در ادامه از تمام جمعیت‌های بین‌المللی، هیأت‌ها و ملت‌ها خواست این اقدام را محکوم کنند و جلوی این دست اقدامات آمریکا را بگیرند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها