استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد؛

خط نفاق را بشناسیم

حجت الاسلام سید نواب موسوی گفت: اگر بخواهیم در مسیر رو به ظهور منحرف نشویم باید سخن زهرای مرضیه در خطبه فدکیه را چراغ راه قرار دهیم و فاطمیه خط مقدم باشد، خط نفاق و منافق را بشناسیم و رسوا کنیم؛ قرآن را در متن زندگی بیاوریم و اهل جهاد اکبر باشیم.
کد خبر: ۴۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ - 17January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سید نواب موسوی» استاد حوزه و دانشگاه،  امروز در اجتماع هیئات فاطمی خرم آباد در سخنانی با اشاره به اینکه در قضیه فاطمیه و کودتای علیه ولایت امیرالمومنین علی (ع) با چهره‌هایی مواجه هستیم که خود را اصحاب پیامبر می‌دانند و گاهی در این راه تا سر حد شهادت هم جلو رفته‌اند و جانباز شده‌اند، اظهار داشت: با یک جامعه نماز خوان و روزه بگیر رو به رو هستیم، با یک جامعه‌ای مواجهیم که در حج لباس احرام پوشیدند و طواف کردند، مردم به ظاهر مسلمانی که به محض رحلت پیامبر صورت دیگری از آنها هویدا می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر، آن تبعیت از پیامبر و بیعت با امام علی رنگ عوض می‌کند و افراد با یک کودتای نظامی در خانه زهرای مرضیه آمدند که پیامبر آن را می‌بوسید، تصریح کرد: چطور می‌شود که جامعه مسلمان یک شبه رنگ عوض می‌کند؟

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز ما جامعه مسلمان رو به ظهور حرکت می‌کنیم و برای آمدن امام زمان (عج) دعا می‌کنیم، افزود: در روایات آمده است که وقتی امام زمان می‌آید خیلی از جماعت مسلمان مقابلش می‌ایستند و می‌گویند ما برای امت جدت کافی بودیم؛ نکند ما هم جزو مردمی باشیم که وقتی امام می‌آید بگوئیم دین داری خودمان کافی بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه برای آنکه مبتلای به آن بیماری نشویم، باید ببینم چه شد که جامعه مدینه رنگ عوض کرد؛ گفت: حضرت فاطمه (س) در خطبه فدکیه به عوامل این موضوع اشاره دارد؛ نخستین مسئله خط نفاق و دو رویی است.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر هم افراد نفاق داشتند اما شرایط بروز آن نبود، تصریح کرد: بعد از شهادت پیامبر یک فتنه‌ای باطن منافقان را نشان داد و خط نفاق را مشخص کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه دومین عامل انحراف جامعه را شیطان زدگی می‌داند، افزود: افراد جهاد اصغر را در رکاب پیامبر انجام دادند اما اهل جهاد اکبر نبودند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: اصحاب پیامبر از نبرد برمی گردند خسته و مجروح هستند، وقتی وارد شهر شدند پیامبر فرمود مرحبا به شما که از جهاد اصغر برگشتید، بر شما باد جهاد اکبر، اصحاب پرسیدند ای پیامبر جهاد اکبر چیست؟ پیامبر گرامی اسلام فرمود جهاد اکبر مبارزه با نفس است.

وی با بیان اینکه جامعه آن زمان جهاد اصغر را انجام داده بودند اما اهل جهاد اکبر نبودند و وجودشان لبریز از حسادت به امام علی (ع) بود، تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در خطبه فدکیه خطاب به افراد می‌فرمایند «کتاب خدا در میان شما بود، آیات واضح بود، مفسر قرآن در میان شما بود اما غیر قرآن را حکمیت گرفتید».

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به قرآن عمل نکند از امامش فاصله می‌گیرد، گفت: جامعه‌ای که قرآن در متن زندگی آن نباشد و قرآن را در مجالس ختم و قبرستان‌ها محبوس کرده باشد روی سعادت و عاقبت به خیری نمی‌بیند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه باید حامل قرآن باشیم، قرآن را در سینه خود نگه داریم و هرجا سر دو راهی رسیدیم از قرآن نورانیت و هدایت کسب کنیم، اظهار داشت: اگر بخواهیم در مسیر رو به ظهور منحرف نشویم باید سخن زهرای مرضیه در خطبه فدکیه را چراغ راه قرار دهیم و فاطمیه خط مقدم باشد، خط نفاق و منافق را بشناسیم و رسوا کنیم؛ قرآن را در متن زندگی بیاوریم و اهل جهاد اکبر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار