در نشست خبری جشنواره ورزشی «مرد میدان» مطرح شد؛

بهره‌مندی بیش از یک میلیون مشهدی از امکانات ورزشی سپاه امام رضا (ع)

سرهنگ محمدابراهیم اصلی گفت: طبق دستور اکید فرمانده سپاه امام رضا (ع) مبنی بر اینکه امکانات ورزشی سپاه در اختیار آحاد مردم قرار گیرد، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بالغ‌بر یک‌میلیون مشهدی از امکانات ورزشی بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۴۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 18January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری جشنواره ورزشی «مرد میدان» با حضور سرهنگ پاسدار «محمدابراهیم اصلی»، معاون اجرایی و سرهنگ دوم پاسدار «عباس مشمول» معاون تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) در محل مجتمع ورزشی شهدای مدافع حرم برگزار شد.

سرهنگ اصلی در این نشست اظهارداشت: در ایام حزن‌آلود سالگرد شهادت سردار دل‌ها، چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری‌زاده و رحلت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، یاور صدیق رهبری هستیم و الحمدلله باهدف گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی اقدامات مفیدی انجام‌ شده که یک نمونه از آن، طرح شهید سلیمانی در حوزه مبارزه با ویروس کروناست که در وزارت بهداشت انجام‌ شده است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نمونه انسان تربیت‌ شده در مکتب امامین انقلاب است؛ شخصیتی که با شهادتش، «مکتب سلیمانی» را تبدیل به ویترین فرهنگ ایثار و شهادت کرد و از ویژگی‌های شهیدی که دارای مکتب باشد، این است که جوانان متناسب با هر نیاز خود می‌توانند به ابعاد سیره و شخصیت او رجوع کنند و الگو بگیرند.

معاون اجرایی سپاه امام رضا (ع) ضمن برشمردن برخی از شاخصه‌های مکتب سلیمانی خاطرنشان کرد: بصیرت، ولایتمداری، احترام به خانواده‌های معزز شهدا، شجاعت و سختگیری بر دشمن ازجمله ویژگی‌های مکتب سلیمانی است و خوشبختانه اخلاص ممتاز این شهید والامقام که به فرموده رهبر معظم انقلاب، علت اصلی دلدادگی مردم به حاج قاسم است، زمینه گرایش به این شاخصه‌ها را در جوانان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به ورزش یکی دیگر از شاخصه‌های سیره سردار دل‌ها بود و حاج قاسم علاوه بر ورزش باستانی و ورزش‌های رزمی، در ورزش کوهنوردی هم ممارست و مداومت بسیار داشت. میثاق جامعه ورزشی کشور با آرمان‌های مکتب شهید سلیمانی که در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار صورت گرفت، نشان می‌دهد که ورزشکاران کشور، قدردان توجه و علاقه حاج قاسم به ورزش هستند و از این مهم برای تأسی به سیره سردار دل‌ها بهره می‌گیرند.

اصلی بابیان اینکه فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید ویژه‌ای بر عمومی‌سازی اماکن و امکانات ورزشی سپاه استان دارند، گفت: سردار نظری درباره جشنواره ورزشی مردمی «مرد میدان» به دو نکته تأکید ویژه داشتند؛ نخست اینکه از ظرفیت جوانان استان استفاده شود و دوم اینکه امکانات ورزشی سپاه در اختیار آحاد مردم قرار گیرد. الحمدالله اماکن و امکانات ورزشی سپاه استان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بالغ‌بر یک‌میلیون مشهدی از امکانات ورزشی استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات مختلف با حضور جوانان و نوجوانان و برپایی پایگاه‌های استعدادیابی یکی از رویکردهای اصلی جشنواره ورزش مردمی مرد میدان است و سپاه استان باافتخار به‌عنوان بازوی اجرایی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای احیای ورزش‌های همگانی در بین مردم نقش‌آفرینی خواهد کرد.

معاون اجرایی سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، ضدعفونی کردن کامل اماکن و برپایی مسابقات بدون حضور تماشاگر از جمله سیاست‌های اجرایی این جشنواره است تا شرکت‌کنندگان از آسیب‌های فراگیر این بیماری در امان باشند.

در ادامه این مراسم، سرهنگ دوم پاسدار عباس مشمول با تأکید بر اینکه منش شهید سلیمانی باید در ورزش نهادینه شود، ابراز داشت: ورزش یکی از نیازهای اساسی خانواده‌هاست که غالباً به آن کم‌توجهی می‌شود. با توجه به شرایط ویژه‌ای که به خاطر کرونا بر کشور حاکم شده، الزام پرفایده‌ای مبنی بر خارج نشدن از منزل مطرح است، جشنواره ورزشی «مرد میدان» هم در نظر دارد تا با برپایی مسابقات به‌صورت غیرحضوری، ضمن اجرای اقدامی نوآورانه این مسابقات را در بستر فضای مجازی برگزار نماید.

وی گفت: نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند بسته به رده‌بندی سنی مستقلی که در نظر گرفته‌ شده، با مراجعه به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج محلات، در رشته موردعلاقه خود در این جشنواره ثبت‌نام نمایند.

معاون تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) در تشریح جزئیات برگزاری جشنواره ابراز داشت: داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۸ دی‌ لغایت ۱۲ بهمن‌ سال‌جاری طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط دبیرخانه، با شرکت‌کنندگان دیگر در رشته‌های اعلام‌شده به رقابت بپردازند. رشته‌های فوتبال سالنی سه‌نفره، فوتبال در زمین‌های باز، والیبال و کوهنوردی در قالب حضوری و با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی برگزار خواهد شد و رشته‌های تکواندو، کاراته، جودو، ووشو و آمادگی جسمانی در دو حوزه مستقل خواهران و برادران به‌صورت غیرحضوری و از طریق پیام‌رسان ایتا، پذیرای ویدئوهای ارسالی از طرف شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی افزود: به لطف خدا مسابقات تکواندو و کاراته در رده بانوان، مسابقات کشوری هم دارد و برگزیدگان این رشته‌ها به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد. ویدئوهای شرکت‌کنندگان مرد از طریق شماره تماس ۰۹۰۵۸۱۴۵۹۵۹ و آثار ارسالی شرکت‌کنندگان خانم از طریق شماره تماس ۰۹۱۵۳۷۷۶۴۶۶ دریافت می‌شود و پس از داوری آثار، هم‌زمان با جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن‌، به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌گردد.

مشمول در پایان ضمن تقدیر از کارگروه ورزشی قرارگاه اجتماعی شهید برونسی سپاه استان ابراز امیدواری کرد: توجه به مقوله تربیت‌بدنی و احیای ورزش‌ها همگانی یکی از دغدغه‌های سپاه برای مبارزه با بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و قرارگاه اجتماعی شهید برونسی سپاه استان برای گسترش فرهنگ قهرمانی و پهلوانی از هیچ کوششی دریغ نکرده است که ان‌شاالله توفیقات روزافزون نصیب و شامل حال جهادگران این عرصه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار