سردار کارگر در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس:

دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران و منطقه است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران و منطقه است، گفت: سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود، دفاع مقدس در قله است و مقاومت نیز در دامنه این قله قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ - 19January 2021

دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران و منطقه استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دومین روز از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه شکل‌گیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشنهاد و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: اساسنامه بنیاد زمانی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های 1369، 1370 و 1371 ارائه می‌شود، موضوع مقاومت در آن گنجانده و پیش‌بینی می‌شود.

سردار کارگر ادامه داد: سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در صحبت‌های خود نیز عنوان می‌کرد که دفاع مقدس در قله است و مقاومت نیز در دامنه این قله قرار دارد. 

وی در ادامه با اشاره به بازدید فرمانده نیرو‌های مسلح پاکستان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: فرمانده نیرو‌های مسلح پاکستان پس از بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نیرو‌های خود اعلام می‌کند که تیمی از پاکستان به ایران بیایند و در خصوص موزه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تحقیق کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نیرو‌های مسلح خلاصه نشده است؛ چرا که دفاع مقدس هم فقط متعلق به نیرو‌های مسلح نیست؛ دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران و منطقه است.

سردار کارگر با بیان اینکه نگاه ما به موضوع دفاع مقدس مردمی و مشارکتی است، گفت: امروز ظرفیت همه دستگاه‌های دولتی و عمومی را به‌کار گرفتیم تا فرهنگ دفاع مقدس ترویج و توسعه دهیم. 

وی با اشاره به گزارش پنج ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: معظم‌له به عملکرد پنج ساله بنیاد نمره خیلی خوب دادند و فرمودند در همین مسیر و با همین روحیه به حرکت خود ادامه دهید. 

سردار کارگر گفت: همانطور که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتیم در این ۵ سال به قدر ۲۰ سال کار کرده‌ایم، اما به قدر ۵۰ سال کار مانده است و هرچه که به جلو می‌رویم، ابعاد جدیدی از دفاع مقدس رو به روی ما باز می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: حضرت امام خامنه‌ای در این دیدار فرمودند که به اندازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال مردم می‌توانند از دفاع مقدس لذت ببرند.

سردار کارگر ادامه داد: هم‌اکنون ۲۳ موزه در سراسر کشور داریم؛ قولی که به رهبر معظم انقلاب اسلامی دادیم این بود که تا سال ۱۴۰۴ در همه استان‌ها موزه داشته باشیم.

وی گفت: مجموعا ۳۶ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور خواهیم داشت؛ در خوزستان چهار موزه، کرمان سه موزه و یک موزه استکبار ستیزی طبس خواهیم داشت.

سردار کارگر با بیان اینکه در حوزه چاپ کتاب کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: در سال ۱۳۹۴، چهار و نیم درصد از عناوین کتاب‌ها به موضوع دفاع مقدس اختصاص داشت که در سال ۱۳۹۸ به ۱۹ درصد رسیده است که ۱۱ درصد از این کتاب‌ها توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در موضوع چاپ کتاب با تمامی ادارات مشارکت داریم، گفت: این کتاب‌ها در سه سطح ملی، منطقه‌ای و محلی به چاپ می‌رسد.

سردار کارگر در خصوص فعالیت‌های ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: سند ملی راهیان نور نوشته شده است و همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در این سند مشارکت داده شدند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: امروز سپاه در حوزه راهیان نور به خوبی وارد شده و ۵۷ یادمان فعالیت می‌کنند و این یادمان‌ها نظم پیدا کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار