مشاور فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

ماجرای «چنگ‌مال» خوردن صفارهرندی و سردار سلیمانی/ حاج قاسم در اجرای فرمان امامین انقلاب لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد

محمدحسین صفارهرندی گفت: در اولین دیدارم با سردار شهید سلیمانی پس از گفت‌وگوی رسمی و دقیق درباره یکی از موضوعات مربوط به عملیات فتح‌المبین، حاج قاسم با همان محبت و خوش‌خلقی ذاتی و همیشگی، مرا به داخل سنگر خود دعوت کرد و یک خوراک محلی کرمانی بنام «چنگ‎مال» به من داد که علاوه بر طعم مطبوع آن، به خاطر هم‌سفره شدن با این مرد خدایی هیچ‌گاه آن را از یاد نمی‌برم.
کد خبر: ۴۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 19January 2021

«محمدحسین صفارهرندی» مشاور فرمانده کل سپاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد با اشاره به اولین ملاقات خود با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نخستین بار، ابتدای سال ۱۳۶۱ و در عملیات فتح‌المبین بود که با حاج قاسم ملاقات کردم. رابطه ما همواره صمیمانه و برادرانه بود و اتفاقاً از یاد نمی‌برم که در همان اولین دیدار و پس از گفت‌وگوی رسمی و دقیق ما درباره یکی از موضوعات مربوط به عملیات، سردار سلیمانی با همان محبت و خوش‌خلقی ذاتی و همیشگی، مرا به داخل سنگر خود دعوت کرد و یک خوراک محلی کرمانی بنام «چنگ‎مال» به بنده داد که علاوه بر طعم مطبوع آن، به خاطر هم‌سفره شدن با این مرد خدایی هیچ‌گاه آن را از یاد نمی‌برم.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در ملاقات من با شهید سلیمانی برایم جالب‌توجه بود، مسئولیت‌پذیری و همیشه آماده‌به‌کار بودن این شهید والامقام بود؛ به‌گونه‌ای که هرگز به یاد ندارم برای انجام‌ وظیفه یا پذیرش مأموریتی که در راستای اجرای فرمان امام (ره) می‌بود، لحظه‌ای درنگ کرده یا عذر و بهانه‌ای آورده باشد. هرگز امکان نداشت کسی او را برای انجام وظایف فرماندهی لشکر از خواب بیدار کند و همواره همه رزمندگان شاهد بودند که حاج قاسم در فرماندهی لشکر معاونانی داشت و او یک‌تنه به‌گونه‌ای در دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کرد که چند نفر همیشه به دنبال پیگیری دستورات او بودند و بازهم او از بقیه جلوتر بود.

مشاور فرمانده کل سپاه در تشریح ماجرای نخستین عکس یادگاری خود با شهید سلیمانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ابتدای سال ۱۳۶۱ و در ایام منتج به عملیات بیت‌المقدس بود که با حاج قاسم ملاقات داشتم و اتفاقاً تصویر ماندگاری هم از این دیدار در اسناد تصویری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وجود دارد. آن زمان من قائم‌ مقام سپاه منطقه ۶ کشور بودم که مسئولیت استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت و سردار سلیمانی فرماندهی یگان عملیاتی سپاه این منطقه را عهده‌دار بود که در واقع همان تیپ ثارالله کرمان بود و پس از مدتی، با اقبال جوانان رشید کرمانی و فرماندهی دلاورانه حاج قاسم، این تیپ تبدیل به لشکر شد.

ماجرای «چنگ‎مال» خوردن صفارهرندی و سردار سلیمانی/ حاج قاسم در اجرای فرمان امامین انقلاب لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد

وی بیان داشت: هر بار که باهم ملاقات می‌کردیم، شهید سلیمانی با تواضع و فروتنی مثال‌زدنی که البته از اخلاص او نشأت می‌گرفت، با اشاره به بنده چنین اظهار می‌کرد که این آقا فرمانده ما بوده است درحالی‌که حاج قاسم خودش فرماندهی لشکر ثارالله کرمان را بر عهده داشت اما هرگز دچار عجب و غرور فرماندهی لشکر نمی‌شد. البته این رویه او تا لحظه شهادت هم ادامه داشت و گرچه خواب بر چشم دشمن حرام کرده و فرماندهی بر نیروهای توانمند و مخلص سپاه قدس را برعهده‌گرفته بود اما همواره با دیگران به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار یک بسیجی ساده و بدون نام و درجه است.

صفارهرندی تصریح کرد: همین اخلاص و تواضع در دوران دفاع مقدس باعث شکل‌گیری یک ارتباط قوی احساسی میان او و نیروهایش در لشکر ثارالله کرمان شده بود و من مشخصاً به یاد دارم که بعد از عملیات با ذکر نام و نام خانوادگی نیروهای عمل‌کننده از سرنوشت آن‌ها سؤال می‌کرد و با شنیدن خبر شهادت حتی یک نفر از آن‌ها، به پهنای صورت برای او اشک می‌ریخت. هر رزمنده از این لشکر که هنگام تردد شهید سلیمانی در میان نیروها به او می‌رسید و عرض ارادتی می‌کرد، حاج قاسم به نام کوچک او را می‌شناخت و پاسخ ابراز محبت او را با ابراز محبتی مضاعف می‌داد و اصلاً قائل به این نبود که جایگاه فرماندهی لشکر باید فرد را از مراوده مستقیم و صمیمانه با نیروها باز بدارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتها ابراز امیدواری کرد: اساساً سردار سلیمانی در جبهه‌ها و در مواجهه با دشمن، تفاوت محرز و شگفت‌آوری با حاج قاسم پشت جبهه‌ها داشت و اگر در هر دو وضعیت با او همراهی می‌کردید، کاملاً قابل‌ لمس بود که شهید سلیمانی ترجمان عملی آیه «مُحمد رَسول اللَّهِ وَ الذينَ مَعَه أَشِداءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَماء بَينَهُم» بود. از خداوند متعال می‌خواهیم که عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند و از توفیق شفاعت آن شهید بزرگوار محروم نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار