کتاب «شیر دارخوین» در قم نقد شد

محفل نقد و بررسی کتاب «شیر دارخوین» زندگینامه سردار شهید «جواد دل آذر» امروز در محل سازمان بسیج هنرمندان قم برپا شد.
کد خبر: ۴۳۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ - 19January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل نقد و بررسی کتاب «شیر دارخوین» زندگینامه سردار شهید «جواد دل آذر» به همت دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان استان قم در محل سازمان برپا شد.

در این محفل، فاطمه دولتی نویسنده «شیر دارخوین» توضیحاتی پیرامون کتاب ارائه کرد، سپس محمد علی دولتی منتقد به ارائه دیدگاه‌ها و نقاط آرمانی و تخصصی خود در مورد کتاب پرداخت.

توصیف دقیق جزییات منطقه محل سکونت شهید دل آذر از حیث مکان‌ها و آداب و رسوم و ... برای خواننده و نام و طرح کتاب، بخشی از موضوعاتی بود که در این محفل مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سردار شهید جواد دل آذر از فرماند‌های بود که آموزش‌های نظامی را در ارتش فرا گرفت و به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. لیاقت و شایستگی‌های وی او را آماده پذیرش مسئولیت‌هایی خطیر در عرصه دفاع مقدس کرد.

مسئولیت فرماندهی عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) آزمون سنگینی بود که این فرمانده لایق توانست از آن سر بلند بیرون آید. شهید دل آذر در بیشتر عملیات‌هایی که لشکر ۱۷ به عنوان یگان عمل کننده شرکت داشت، با شجاعت و زیرکی خود نقشی تعیین کننده در پیروزی‌های لشکر ایفا کرد.

شهید دل آذر سرانجام پس از سال‌ها تلاش انقلابی و شجاعانه و شرکت در عملیات‌های محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر، روز ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه فاو، زمانی که در قنوت عشق با معبود خویش در راز و نیاز بود، بر اثر ترکش خمپاره به آرزوی دیرینه اش شهادت در راه خدا رسید و پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

کتاب «شیر دارخوین» در قم نقد شدکتاب «شیر دارخوین» در قم نقد شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها