حضرت امام خامنه‌ای:

راه ایجاد امنیت در خلیج فارس حضور ابرقدرت‌ها نیست

رییس جمهور وقت و امام جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه 2 بهمن ماه 1366 گفتند: کسانی که به نیروهای خارجی دلگرم بودند دیدند که آمریکا و ناتو قادر به حفاظت از آنها در خلیج فارس نیستند، باید بدانیم راه برای ایجاد امنیت در خلیج فارس، حضور ابرقدرت‌ها در این منطقه نیست.
کد خبر: ۴۳۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 21January 2021

راه ایجاد امنیت در خلیج فارس، حضور ابرقدرت‌ها نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مسئله مذاکره با آمریکا از خطوط قرمز امامین انقلاب اسلامی بوده و هست، که متاسفانه مرور زمان و غفلت‌زدگی عده‌ای سبب شده زمزمه‌های مذاکره آغاز شود.

تاریخ ننگین آمریکا نشان داده آنها به هیچ مرام و مسلکی معتقد نیستند و به راحتی هر عهد و پیمانی را زیر پا می‌گذارند و به احدی هم پاسخ گو  نیستند بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوم بهمن 1366 که در آن وقت در کسوت ریاست جمهوری مشغول خدمت به نظام اسلامی بودند به روشنی ماهیت پلید آمریکا را آشکار می‌کند، نکته‌ای که بسیاری آن را نمی‌بینند.

آمریکا علت بیماری است نه علاج آن

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رئیس جمهور و امام جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به خروج تدریجی ناوهای آمریکا و کشورهای عضو ناتو از خلیج فارس و عدم توانایی این کشورها برای حفظ تردد نفت‌کش‌های کشورهای حامی عراق از تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

وی توسعه نیافتن جنگ با عراق به خلیج فارس را عامل آرامش این کشورها اعلام نمود. نتایج عملیات بیت‌المقدس۲ و موضوع تلاش قدرت‌های بزرگ جهانی برای تحریم تسلیحاتی ایران از دیگر مسائل مطرح شده در اظهارات امام جمعه تهران بود. امام جمعه تهران در قسمتی از سخنان خود به سیاست شکست خورده آمریکا در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: ما شکست و ذلت آمریکا در آغاز دخالت و لشکرکشی‌اش به منطقه را پیش‌بینی کردیم و امروز به وضوح روشن است که متحدان آمریکا یکی پس از دیگری در حال عقب  نشینی و خروج از منطقه می‌باشند آمریکا نیز سرانجام مجبور به عقب نشینی خواهد شد و این شکست بر همه دنیا واضح و آشکار است.

آیت‌الله خامنه‌ای در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به این مطلب که آمریکا هرگز قادر به تامین امنیت خلیج‌فارس نخواهد بود حفظ امنیت خلیج فارس را با همکاری کشورهای منطقه میسر دانست و در این زمینه یادآور شد:  آن کسانی که به نیروهای خارجی دلگرم بودند دیدند که آمریکا و ناتو قادر به حفاظت از آنها در خلیج فارس نیستند آنها دیدند که ملت انقلابی ایران را در این طریق نمی‌توان ترساند و راه برای ایجاد امنیت در خلیج فارس، حضور ابرقدرت‌ها در این منطقه نیست ما معتقد بوده و هستیم که امنیت خلیج فارس تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر است و باید عامل  ناامنی رژیم  عراق تحت فشار قرار گیرد خوشبختانه کشورهای حاشیه خلیج فارس واقع بینانه‌تر به قضایا نگاه می‌کنند و حاضرند با جمهوری اسلامی ایران بر سر مسئله خلیج فارس مذاکره کنند. این راه موفق و خوبی است و کشورهای خلیج فارس قادر به دفاع از منطقه خلیج فارس هستند و پشتوانه این دفاع قدرت عظیم جمهوری اسلامی خواهد بود و راه دفاع این است که بر عامل تشنج در منطقه یعنی رژیم عراق فشار وارد شود.

وی افزود: بدیهی است اگر جنگ عراق علیه ایران تنها در مرزهای خشکی محدود گردیده و بر خلیج فارس توسعه پیدا نکند، کشورهای خلیج فارس نفس راحتی خواهند کشید. در خلیج فارس نباید تشنج به وجود آید زیرا تنها یک دولت از وضعیت تشنج آمیز صدمه نخواهد دید بلکه تمام کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای متزلزل صدمه بیشتری خواهند دید.

وی سپس گفت: ما از پیشنهاد های کشورهای منطقه جهت مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.
رئیس جمهور همچنین به تشریح نتایج عملیات بیت المقدس۲ پرداخت و گفت پیروزی‌های درخشان ما در منطقه جبهه‌های غرب و شمال غربی کشور بسیار با ارزش است در آن منطقه یخ‌زده و به برف‌زده کوهستانی این جوانان شجاع و مردان مومن و از جان گذشته و این سربازان حقیقی اسلام فداکارانه ضربات خود را یکی پس از دیگری بر دشمن وارد می‌کنند

وی افزود: از روزی که عملیات بیت‌المقدس۲ شروع شده است اکثر روزها و شبها عملیات ادامه داشته و هر دفعه ضرباتی بر دشمن وارد شده و دشمن در هر مرحله تعدادی از نیروهایش کشته و یا اسیر شده‌اند و نیروهای رزمنده ما با سربلندی قدم به قدم پیش رفته‌اند و همان سیاست ضرباتی متوالی است که انشاالله این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه تهران تحریم تسلیحاتی ایران را به عنوان یک موضوع دیگر سیاسی روز مورد توجه قرار داده و اظهار داشت: تصور آنها این است که با این گونه کارهای نسنجیده و نپخته خواهند توانست ملت را از ادامه اهداف خود باز دارند ما اعلام می‌کنیم که تحریم تسلیحاتی مطلب جدیدی نیست ما چندین سال است که دچار تحریم تسلیحاتی هستیم سیل سلاح‌ها و اعزام متخصصین از سوی کشورهای غربی و شرقی به سمت عراق سرازیر است و همه امکانات را در اختیار رژیم عراق گذاشته‌اند و ما باید با تلاش خودمان یک چیزی را به دست بیاوریم والا هیچ کدام از قدرت‌های بزرگ و تولیدکنندگان معروف سلاح حاضر نیستند یک قدم با ما راه بیایند ما از همین موقعیت استفاده کرده و توانایی تولید سلاح در داخل کشور را بالا بردیم امروز بسیاری از سلاح‌های پیچیده را در داخل کشور تولید می‌کنیم دستگاه‌های جهانی مطمئن باشند که ما علی‌رغم تصمیمات آنها آنچه برای جمهوری اسلامی لازم باشد به هر نحوی و از هر کجا که باشد تهیه و تامین خواهیم کرد و همان طور که به ملت خود و ملت عراق قول داده‌ایم، ضربات متوالی را تا سقوط رژیم بعثی وارد خواهیم کرد.

منبع: کتاب «نبرد بزرگ زمستانی در جبهه شمالی» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار