یادداشت/

«سردار سلیمانی»؛ الگوی شیعه منتظر

تاسی از شیوه زندگی سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی و همه شهدای جبهه مقاومت بهترین راه برای منتظران حضرت حجت (عج) است تا به‌واسطه آن در زمره زمینه‌سازان ظهور قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 23January 2021

سردار سلیمانی الگوی شیعه منتظرگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ــ رسول حسنی؛ در روایات متعددی که از پیامبر مکرم (ص) اسلام به دست ما رسیده است انتظار فرج بالاترین عبادات عنوان شده است. در خصوص وجوه انتظار نیز توصیه‌های شده است. آنچه که در بحث انتظار فرج بیش از هر چیزی اهمیت دارد زمینه سازی برای ظهور حضرت قائم (عج) است.

شیعه منفعل که نسبت به جامعه اسلامی و جهان اسلام بی‌تفاوت است چگونه می‌تواند مدعی باشد که از منتظران ظهور است.

مسلما تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و صدور آن از مصادیق انتظار فرج است که معنای آن زمینه سازی ظهور است. بعد از شکل گیری داعش در منطقه به دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی و همپیمانانشان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار شهید سلیمانی که پیش از آن حیات طیبه خود را آغاز کرده بود قدرتمندتر و قاطعانه‌تر اعلام حضور کرد.

جبهه مقاومت که آن را با عنوان مدافعان حرم می‌شناسیم خطری جدی علیه لشکر تکفیری داعش قلمداد می‌شد. این سد عظیم مانعی جدی در مقابل آتش‌افروزی‌های داعشیان بود که هدف نهایی آن نابود کردن انقلاب اسلامی بود. انقلابی که انتظار فرج مهم‌ترین دکترین آن بود.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرباز حقیقی انقلاب اسلامی نمونه کاملی است از منتظری راستین که هدفی جز حفظ حکومت اسلامی نداشت. این شهید بزرگوار رمز سعادت ابدی را تبعیت از ولی فقیه می‌دانست.

موضوعی که اعتقاد به آن لازمه انتظار فرج است. مشی شهید سلیمانی و نوع نگاه وی می‌تواند الگویی بی‌بدیل در برای منتظران حضرت قائم (عج) باشد، فرماندهی که همه زندگی و عمر خود را برای حفظ شعائر انقلاب اسلامی ایثار کرد. برای شهید سلیمانی حفظ تمامیت ارضی محدود به ایران نمی‌شد چرا که وی وطن حقیقی خود را جهان اسلام می‌دانست.

مطالعه دقیق و مداوم زندگی شهدایی چون شهید سلیمانی و همه شهدای جبهه مقاومت می‌تواند روش منتظران صاحب‌الزمان (ع) را در ما نهادینه کند تا به تاسی از آنها ما نیز از زمینه سازان ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار