سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا عنوان کرد؛

انهدام مواضع دشمن توسط تیپ «نوهد»/ عملیات بالگرد‌های مجهز به سامانه دید در شب

امیر سرتیپ شرفی اجرای عملیات بالگرد‌های مجهز به سامانه دید در شب، موشک‌اندازها، راکت‌انداز‌ها و تیربار تهاجمی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برشمرد و گفت: پیام این رزمایش برای دوستان، صلح و برای دشمنان، پشیمانی از تهدید است.
کد خبر: ۴۳۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 20January 2021

پیام رزمایش «اقتدار ۹۹» نزاجا برای دوستان، صلح و برای دشمنان، پشیمانی از تهدید استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با تشریح عملیات روز اول این رزمایش اظهار داشت: ابتدا تعداد کثیری از نیرو‌های واکنش سریع با اجرای عملیات مشترک هوابرد از پهنه آسمان بر روی مواضع هدف فرود آمدند و پس از عملیات بارریزی تجهیزات سنگین تیپ ۵۵ هوابرد، چتربازان با استفاده از نفربر‌های رزمی و با پشتیبانی راکت‌انداز‌های سازمانی، اهداف مورد نظر را منهدم ساختند.

وی ادامه داد: ویژگی این عملیات، جابجایی سریع از راه هوا توسط هواپیما‌های ترابری جمهوری اسلامی از نقاط دوردست به منطقه رزمایش بود که توسط غیورمردان تیپ ۵۵ هوابرد این عملیات با طرح‌ریزی بسیار دقیق و در کمترین زمان به اجرا درآمد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا خاطرنشان کرد: طی این عملیات، غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص واکنش سریع از طریق سقوط آزاد به مواضع سطحی و زیرسطحی نفوذ و نسبت به انهدام اهداف مشخص شده در سطح و عمق دریا اقدام کردند.

امیر شرفی با تشریح عملیات‌های پیش رو گفت: عملیات امروز یک عملیات متحرک هجومی واکنش سریع است که طی آن عملیات تاخت و انهدام اهداف توسط تیپ واکنش سریع ۲۲۳ و با پشتیبانی بالگرد‌های ۲۱۴ هوانیروز، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: متعاقب این عملیات، بالگرد‌های مجهز به سامانه دید در شب، موشک‌اندازها، راکت‌انداز‌ها و تیربار تهاجمی در پشتیبانی از این عملیات در دید محدود با بهره‌گیری از سامانه‌های نوین دید در شب، عملیات طرح‌ریزی شده را انجام خواهند داد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا در پایان گفت: پیام رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برای کشور‌های دوست، صلح و دوستی و برای دشمنان این است که اگر در مخیله‌شان تهاجم و تهدید باشد با اقتدار و در کمترین زمان پاسخ می‌گوییم و آن‌ها را از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها