رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

کدخداپرستی به جای خداپرستی، بزرگترین آفت جامعه جهانی است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه بزرگترین آفت جامعه جهانی، کدخداپرستی به جای خداپرستی است، گفت: رزمایش‌های مقتدرانه اخیر ارتش، ثمره خودباوری است و این رزمایش‌ها غرور مثبت ملی را در جامعه ارتقاء بخشیده است.
کد خبر: ۴۳۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ - 21January 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در دیدار با اساتید دانشگاه افسری امام علی (ع)، با تاکید بر این که بزرگترین آفت جامعه جهانی، کدخداپرستی به جای خداپرستی است، اظهار داشت: گاهی نسل وابسته، خود باخته و هویت باخته، هم خودش ضرر می‌بیند هم به دیگران ضرر می‌زند. حضرت آقا فرمودند اگر استادان و معلمان این جامعه درست شوند، دانشجویان هم به پیروی از آن‌ها درست می‌شوند.

وی افزود: برخی معتقدند ما کمبود‌هایی فراوانی داریم و نمی‌توانیم این کمبود‌ها را خودمان برطرف کنیم، در حالیکه خودباوری و خوداتکایی ضامن حل همه مشکلات و رفع کمبودهاست. رزمایش‌های اخیر ارتش، ثمره همین خودباوری است. این رزمایش‌ها غرور مثبت ملی را در جامعه ارتقاء بخشیده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: با وجود اقتدار نیرو‌های مسلح دشمن فهمیده است که اگر علیه ما اقدام سخت کند، خود را به نابودی کشانده است؛ به همین دلیل استکبار جهانی راهبرد جنگ نرم به جای جنگ سخت را علیه ما برگزیده است.

وی تاکید کرد: در جنگ نرم آتش بسی صورت نخواهد گرفت. به همین علت ما هم باید در مقابله با جنگ نرم دشمن، روز به روز آمادگی خود را بالا ببریم تا او را در این حوزه هم مثل حوزه جنگ سخت زمین گیر کنیم. اساتید باید خود را همواره در میدان جنگ نرم ببینند، زیرا حضور در جنگ نرم هم به نوعی دفاع مقدس است.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: از مهمترین مصادیق جنگ نرم دشمن، شبهه افکنی در خصوص مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. اگر گره ذهنی دانشجویان، توسط اساتید باز نشود، این شبهات ذهنیت دانشجو را از مسیر درست منحرف می‌کند.

وی در ادامه، به بیان برخی از وظایف اساتید دانشگاه مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اساتید دانشگاه باید جایگاه خود را بشناسند و آز آن مراقبت نمایند. جایگاه استادی بسیار رفیع و کم نظیر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کار بزرگی بر دوش استادان حوزه و دانشگاه است. دانشگاه خوب برای اداره کشور حیاتی است. استادان دانشگاه مدیران قوه عاقله کشور و جوانان خود قوه عاقله کشور هستند. این کشور باید به دست جوانان اداره شود. هر چه جوانان بهتری پرورش داده شوند، جامعه از قوه عاقله بهتری برخوردار خواهد شد.

وی «درک جایگاه رفیع استادی»، «ایجاد تحرک علمی در دانشگاه»، «تربیت معنوی دانشجویان»، «حاکمیت بخشی دین بر محیط دانشگاه» و «تربیت نسل جدید با روحیه استقلال» را از مهم‌ترین وظایف اساتید دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه‌های افسری عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: انتظار ملت از دانشگاه‌های افسری ارتش، پرورش افرادی مانند شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی، شهید فلاحی و امثال این بزرگان است. باید الگو‌های برتر مانند این شهیدان به دانشجویان معرفی شوند و اساتید، خاطرات و رفتار‌های شهدا را برای دانشجویان بیان کنند. این موضوع برکات و تاثیر فراوانی در تربیت دانشجویان خواهد داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تأکید کرد: اساتید باید فضای دانشگاه را انقلابی نگهدارند.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه این دیدار که امیر سرتیپ «حیدری» فرمانده نزاجا نیز حضور داشت، از بخش‌های مختلف دانشگاه افسری امام علی (ع) بازدید کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار