امام جمعه تربت حیدریه:

سازش با دشمنان اسلام، شاخصه اسلام آمریکایی است

حجت‌الاسلام عصمتی با تاکید بر اینکه افراد جامعه با ارتقای سطح آگاهی و بصیرت، خود را در برابر آسیب‌های اسلام آمریکایی بیمه خواهند کرد، گفت: سازش با دشمنان اسلام، داشتن چشم امید به بیگانه و اصرار به تعامل با بیگانگان و تحجد و مقدس‌نمایی از دیگر شاخصه‌های اسلام آمریکایی است.
کد خبر: ۴۳۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ - 22January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت حیدریه، حجت­‌الاسلام «محمدرضا عصمتی» امام جمعه تربت حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه به شاخصه‌های اسلام ناب محمدی (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: ایام الله دهه فجر فرصت مغتنمی است تا با منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شویم تا در گام دوم انقلاب با موفقیت بهتر و بیشتر حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امام راحل در سال‌های پایانی عمر پربرکتشان اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی را تبیین فرمودند و بر پایه‌ریزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کردند.

عصمتی بیان کرد: اگر بخواهیم راه انقلاب و اسلام را بشناسیم باید مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی را بشناسیم و از اسلام آمریکایی و تفکر و گفتمان آنها بر حذر باشیم.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه ادامه داد: در اسلام ناب محمدی (ص) تعبد کامل در همه ابعاد زندگی مورد توجه است که براساس آن باید به هر چه خداوند و اولیای خدا دستور دادند عمل شود، البته تعبد، تسلیم بودن در برابر دستوراتی است که سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اسلام ناب محمدی (ص) دارای زهد حقیقی است و زهد ظاهری ندارد و مجاهدت و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به جامعه اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

عصمتی تصریح کرد: امید به آینده روشن و جهاد فی سبیل‌الله در همه حوزه‌ها، ایمان داشتن به عاقبت روشن در انتظار اهل تقوا از دیگر شاخصه‌های مهم اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه تربت حیدریه مسئولیت‌پذیری و ولایت محوری را از دیگر شاخصه‌های اسلام ناب محمدی (ص) عنوان کرد و افزود: باید همراه با ولایت و برای خدمت به مردم حرکت کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به شاخصه‌های اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: تزویر و ریا، فریب و ترس از قدرت‌های پوشالی، عدم اعتقاد به وعده خداوند و ذلیل بودن در برابر استکبار در منظومه اسلام آمریکایی جای دارد.

امام جمعه تربت حیدریه در پایان تاکید کرد: سازش با دشمنان اسلام، داشتن چشم امید به بیگانه و اصرار به تعامل با بیگانگان و تحجد و مقدس‌نمایی از دیگر شاخصه‌های اسلام آمریکایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار