وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

پلیس و وزارت بهداشت در مقابله با کرونا یک حماسه ملی رقم زدند

سعید نمکی گفت: یکی از کار‌های بسیار بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا که به‌عنوان یک حماسه ملی به تصویر کشیده شد، همکاری پلیس با وزارت بهداشت بود.
کد خبر: ۴۳۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ - 24January 2021

پلیس و وزارت بهداشت در مقابله با کرونا یک حماسه ملی رقم زدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایشی که صبح امروز (یکشنبه) در پلیس راهنمایی و رانندگی راهور برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی به گستره جمهوری اسلامی و بیرون از مرز‌ها در جایگاه‌های مختلف به مردم خدمات رسانی می‌کنند، اظهار داشت: مرزبانان ناجا در هزار و ۷۰۰ کیلومتر شمال غرب و جنوب غرب کشور که زندگی سخت است، خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: ناجا در جای جای کشور مایه آرامش مردم است؛ ماموران پلیس راهور امروز در جای جای جاده‌های کشور برای تسهیل در تردد‌ها فعالیت می‌کنند.

نمکی گفت: یکی از کار‌های بسیار بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا که به‌عنوان یک حماسه ملی به تصویر کشیده شد همکاری پلیس با وزارت بهداشت بود؛ پلیس جمهوری اسلامی ایران با دیگر پلیس‌های جهان متفاومت است؛ چرا که به گفته امام این پلیس حق ندارد کشیده‌ای به گوش زندانی محکوم به اعدام بزند.

وی گفت: پلیس با تمامی ماموریت‌هایی که داشت در کنار کادر درمان قرار گرفت و قدمی عقب نگذاشت.

نمکی گفت: در تاریخ ثبت خواهد شد که چه کار‌های بزرگی با وحدت، همدلی و وفاق انجام شد؛ این مردم کاری کردند که میلی متری بعد از جنگ در سر میز مذاکره اجازه ندادند وجبی از خاکمان جدا شود.

وی گفت: امروز دشمنان دارو را از کودکان این سرزمین و سمعک را از سالمندان این سرزمین دریغ کردند؛ اما شعار حقوق بشر می‌دهند؛ دشمنان با تمام تحریم‌ها دیدند که ما با وحدت و همدلی چه‌ها کردیم.

نمکی گفت: باید دید چه شده است کشوری که یکی از بزرگترین اقتصاد را دارد آمار فوتی آن‌ها بیش از هزار نفر است؛ اولین عامل کاهش آمارها رعایت، حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: در دنیا نداریم رهبر سیاسی و عقیدتی یک کشور تا این حد پروتکل‌های بهداشتی را مراقبت می‌کنند؛ حضور رهبری در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا دو پیام دارد؛ اول اینکه به داخل بگوید عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا می‌توان در هر صورتی برگزار کرد و تنهایی عزاداری کردند و به بیرون بگویند ما تشیع‌ای مبتنی بر عقلانیت و منطق داریم.

وزیر بهداشت گفت: نیروی انتظامی در همه زمینه‌ها در کنار ما بود؛ در روزهایی که موج سنگینی از کرونا در کشور شکل کشور ناجا به مقابله با حضور مردم در مراکز درمانی پرداختند.

نمکی گفت: در فضای مجازی هجمه‌های زیادی علیه کشور ما شد و تصاویر غیر واقعه‌ای از کشورمان پخش می‌کردند؛ اما پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی توانست با عاملین این کار برخورد کند.

وی گفت: ما ثابت کردیم که با دست‌های بسته شناگر مهاری هستیم در اقیانوس‌ بلاها هستیم.

نمکی گفت: امروز در بهترین نقطه از کنترل ویروس کرونا هستیم و اگر موج جدیدی در کشور ایجاد شود ارتقا زیادی خواهد داشت و فوتی‌های بیشتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: امروز باید هوشمندانه عمل کنیم و نگران سفرهای آینده هستیم؛ امروز بیماری‌زایی و مرگ‌زایی ویروس انگلیسی بسیار بالا است.

وی گفت: تمامی مرزهای ما به صورت شبانه روزی در حال بازرسی است؛ اما ویروس انگلیسی نیاز به پاسپورت ندارد و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نمکی گفت: از ما توقع مصلحت اندیشی نداشته باشید و توفیق در کنترل ویروس کرونا برای وزارت بهداشت نیست، بلکه برای جنهوری اسلامی ایران است؛ شکست در کرونا یعنی سرافکندگی برای جمهوی اسلامی ایران.

وزیر بهداشت گفت: امروز زمانی که آمار فوتی‌ها به ۵۰۰ نفر می‌رسد رسانه‌های معاند میزگرد می‌گذارند؛ اما وقتی آمار خودشان به چهار هزار نفر می‌رسد کاری نمی‌کنند؛ ما نمی‌گذاریم عده‌ای پروتکل شکن این دستاورد ملی کشور را مخدوش کند.

وی گفت: در روزهای آینده نخستین محموله واکسن‌های را وارد کشور خواهیم کرد و واکسناسیون را برای گروه‌های پر خطر شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار