مدیرکل حفظ آثار ‌دفاع مقدس استان مرکزی:

۴۵۰۰ دانشجو از موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در قالب طرح شهید مجید ایزد‌پناه از مکان‌های مهم دفاع مقدس استان و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند که امیدواریم با بهتر شرایط کرونایی روند بازدید سرعت بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۴۳۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ - 24January 2021

۴۵۰۰ دانشجو در قالب طرح شهید ایزدپناه از موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در آیین بازدید دانشجویان اراکی از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: امروز وظیفه هر ایرانی گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است که باید در ابعاد مختلف جدی گرفته شود چراکه همه از جمله نسل حاضر و آیندگان مدیون شهدا و دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: امروز یکی از ظرفیت‌هایی که در استان مرکزی به برکت کنگره شهدای استان ایجاد شده ساخت موزه فرهنگی دفاع مقدس استان است که از سال گذشته بازدید برای عموم مردم فراهم شده است.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: از ابتدای راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان شاهد یک استقبال بسیار خوب توسط آحاد و اقشار مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان بودیم که این نشان دهنده مقبولیت فرهنگ دفاع مقدس در بین مردم دارد.

این مسئول ادامه داد: از دو سال گذشته اقدامات مختلفی برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس و جهت آشنایی و تبیین این فرهنگ ارزشی برای جوانان پیش‌بینی شده که طرح اردوی هفت اقلیم، طرح های روایت گری دفاع مقدس، طرح شهید مجید ایزد‌پناه و برنامه‌های محتوایی زیادی از جمله آنها بوده است.

کریمی با اشاره به اهمیت بازدید جوانان از موزه دفاع مقدس استان بیان داشت: به جهت شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل ها بسیاری از برنامه های حضوری در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس متوقف شده بود اما امروز که به برکت طرح شهید سلیمانی و مجاهدت‌های همه عوامل موثر در یک شرایط نسبی موفق به سر می بریم برنامه‌های حضوری به شکل محدود از سرگیری شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات در این راستا راه‌اندازی طرح شهید مجید ایزد‌پناه است که دانشجویان در این طرح با وقایع و رخدادهای مهم دفاع مقدس استان آشنا خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به جزئیات طرح شهید سلیمانی بیان داشت: در طرح شهید مجید ایزد‌پناه دانشجویان علاوه بر اینکه از مکان های مهم دفاع مقدس استان بازدید می‌کنند با سایر مکان‌های مهم از جمله موزه دفاع مقدس استان و مکان‌های نصب ۴۰ المان که شامل مکان شهدای ترور، بمباران، محل اعزام، ستاد پشتیبانی، مراکز آموزش و شهدا هستند، آشنا خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: در طرح شهید مجید ایزد‌پناه راویان تخصصی که اشراف کامل به وقایع و اتفاقات استان در دفاع مقدس دارند دانشجویان را همراهی می‌کنند و خوشبختانه در طی این مدت شاهد استقبال بی‌نظیر دانشجویان از این طرح هستیم.

کریمی یادآور شد:  در طی روزهای هفته با برنامه‌ریزی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ها انجام شده پذیرای دانشجویان عزیز استان هستیم که اگر شرایط کرونایی اجازه دهد پیش‌بینی بازدید بسیار گسترده دانشجویان استان را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در قالب طرح شهید مجید ایزد‌پناه از مکان‌های مهم دفاع مقدس استان و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند که امیدواریم با بهتر شرایط کرونایی روند بازدید سرعت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به دستاوردهای عظیم کنگره شهدای استان متذکر شد: بسیاری از طرح‌هایی که در کنگره شهدای استان عملیاتی شد امروز برای سایر استان‌های دیگر به یک الگو تبدیل شده و این نشان دهنده موفقیت‌های کنگره در تهیه زیرساخت های فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها