رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دشمن از تمامی ظرفیت‌های خود برای تحریف دفاع مقدس استفاده می‌کند

سردار کارگر با بیان اینکه دشمنان از تمامی ظرفیت‌های خود برای تحریف دفاع مقدس استفاده می‌کنند، گفت: دست تحریف می‌خواهد تاریخ پر درخشش دفاع مقدس را مخدوش کند.
کد خبر: ۴۳۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ - 25January 2021

دشمن از تمامی ظرفیت‌های خود برای تحریف دفاع مقدس استفاده می‌کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در نهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد و ما باید در حفظ این سرمایه بزرگ ملی از آسیب‌های تحریف، تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا نسبت به تحریف تاریخ دوران دفاع مقدس تذکراتی جدی را مطرح کردند، گفت:  ایشان در جایی تأکید کردند که اولاً دفاع مقدس فراموش نشود و ثانیاً دفاع مقدس تحریف نشود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در جایی دیگر، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «ما هرچه از لحاظ زمان از دفاع مقدس دور می‌شویم از لحاظ معرفت باید به دفاع مقدس نزدیکتر بشویم؛ چراکه تحریف در کمین است، دست‌های تحریف‌گر در کمین است».

سردار کارگر با اشاره به اینکه دشمنان از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای تحریف و بدنام کردن دفاع مقدس استفاده می‌کنند، تصریح کرد: دست تحریف می‌خواهد تاریخ پر درخشش دفاع مقدس را مخدوش کند.

وی ادامه داد: در این جلسه به موضوع آیین‌نامه نحوه رسیدگی به تخلفات و اتهامات تحریف‌کنندگان تاریخ و وقایع دفاع مقدس پرداخته می‌شود. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در تاریخ هجدهم دی ۱۳۹۷ ابلاغیه‌ای از سوی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به تمامی دستگاه‌های کشوری و لشکری که در این رابطه مسئولیت داشتند، ارائه و طی آن عنوان شد که «برابر مفاد اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوبه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) بدینوسیله ابلاغ می‌گردد پاسخگویی به سوالات، ابهامات و جلوگیری از فراموشی و تحریف تاریخ وقایع دفاع مقدس از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌باشد. با تشکر از فرماندهان و پیشکسوتان عزیز که تلاش می‌کنند تا حوادث دفاع مقدس دچار فراموشی و تحریف نگردد. لازم است هرگونه موارد ابهامی و اختلاف‌انگیز از طریق یا با هماهنگی بنیاد مذکور تشریح و پاسخگویی گردد؛ بدیهی است هرگونه تحریف تاریخ وقایع نورانی دفاع مقدس جرم می‌باشد و برابر قوانین و مقررات با افراد خاطی رفتار خواهد شد».

سردار کارگر اضافه کرد: پیرو این اتفاق در تیر ماه ۱۳۹۹ در جلسه هیئت عالی سیاست‌گذاری و هماهنگی نیرو‌های مسلح مصوبه‌ای ارائه شد که طی آن مجدداً درباره تحریف تاریخ دفاع مقدس دستور مؤکدی به همه نیرو‌های مسلح صادر و قرار شد تا اجرا شود و بر این اساس، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز ابلاغ کردند که با هر کسی در هر مقام و رده‌ای که هست، اگر در حوزه دفاع مقدس تحریفی انجام دهد و یا اتهاماتی را عنوان کند، حتماً باید برخورد لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه گفت: در جلسه‌ای که به همراه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح محضر فرمانده معظم کل قوا جهت ارائه گزارش پنج ساله مشرف شدیم، حضرت آقا فرمودند «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان‌که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم، باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ. این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعاً فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص توجه به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بیان کرد: برابر فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی سال ۱۳۹۶ که حضرت آقا فرمودند «به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس رسیدگی شود» در هفته دفاع مقدس همان سال از ۵۰۰ نفر از عزیزان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در سال ۱۳۹۷ نیز از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان تجلیل کردیم.

سردار کارگر یادآور شد: همچنین در سال ۱۳۹۸ از ۲۰۰ هزار نفر از پیشکسوتان تقدیر شد و در سال ۱۳۹۹ از یک میلیون نفر از این عزیزان تجلیل به عمل آمد که در این رابطه همه و نهاد‌های کشوری و لشکری کمک کردند تا از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به نحو شایسته‌ای تقدیر و تجلیل شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار