دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

باج‌خواهی کرونایی صهیونیست‌ها از فلسطینیان/ «تحت هیچ شرایطی» واکسن کرونا به‌دست فلسطینی‌ها نمی‌رسد!

با کنار هم قرار دادن اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توزیع واکسن کرونا در اراضی اشغالی و شیوه جدید باج‌خواهی نتانیاهو در قالب تحویل واکسن به فلسطینیان، قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که صهیونیست‌ها هیچ اهمیتی برای بیانیه‌ها و هشدار‌های بین‌المللی در راستای حفظ جان شهروندان فلسطینی قائل نخواهند بود.
کد خبر: ۴۳۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ - 26January 2021

باج‌خواهی کرونایی صهیونیست‌ها از فلسطینیان/ «تحت هیچ شرایطی» واکسن کرونا به‌دست فلسطینی‌ها نمی‌رسد!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بیست و سوم آبان «یولی ادلشتین» وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی از امضای توافق اسرائیل با کمپانی فایزر خبر داد؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به یهودی بودن مدیرکل شرکت فایزر به اسرائیلی‌ها گفت که «بشارتی بسیار بزرگ برای شما دارم؛ به‌سوی بازگشت به زندگی عادی نزدیک می‌شویم».

اما نکته اینجاست که این بازگشت به‌سوی زندگی عادی که نتانیاهو می‌گوید برای تمام مردمی که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند، معنا ندارد، زیرا این واکسن‌ها فقط برای صهیونیست‌هاست و فلسطینی‌ها حق و حقوقی در این زمینه ندارند.

پس از یک ماه از این اظهارات، پایگاه خبری الاخبار از شیوه جدید باج‌خواهی نتانیاهو از فلسطینی‌ها پرده برداشت و نوشت که رژیم صهیونیستی در تحویل واکسن به مناطق فلسطینی کارشکنی می‌کند و در ازای آن مسائلی همچون بازپس گیری نظامیانش را که در این منطقه اسیر هستند، مطرح می‌کند.

این باج‌خواهی نتانیاهو در حالی اتفاق افتاد که نوار غزه و کرانه باختری شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند و موج کنونی بیماری در مقایسه با موج‌های قبلی بزرگ‌تر است و تعداد تست‌های مثبت در غزه به نزدیک ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ به این ترتیب این رژیم قوانین بین‌المللی و حتی پروتکل اقتصادی پاریس را که سال ۱۹۹۴ با تشکیلات خودگردان فلسطین امضا کرده، زیر پا گذاشته است.

پس از این اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی و شیوع گسترده ویروس کرونا در اراضی اشغالی، نگرانی‌ها در خصوص گسترش ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی افزایش یافت به طوری‌که خانواده‌های این اسرا، نسبت به نحوه برخورد با مبتلایان در زندان‌های رژیم صهیونیستی ترس و نگرانی پیدا کردند.

دو هفته قبل بود که دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی با صدور ابلاغیه‌ای، دستور داده‌اند که تحت هیچ شرایطی واکسن کرونا به دست اسرای فلسطینی نرسد؛ «تحت هیچ شرایطی» این فکر را در ذهن متبادر می‌کند که انگار صهیونیست‌ها قصد کشتن اسرای فلسطینی را دارند.

این دفتر در بیانیه خود با اشاره به اینکه دستور ممنوعیت اعطای واکسن کرونا به اسرای فلسطینی در حالی بوده که ویروس مذکور به شدت در صفوف اسرا در حال افزایش است، تاکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی و در رأس آن‌ها وزیر امنیت داخلی این رژیم مسئول هرگونه اتفاق وخیم برای اسرای فلسطینی است.

پس از این بیانیه، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار انجام تعهدات قانونی اسرائیل برای فراهم کردن امکان دسترسی سریع به واکسن کرونا برای فلسطینیإن شدند؛ این کارشناسان از رژیم صهیونیستی خواستند به‌عنوان قدرت اشغالگر، به وظیفه قانونی خود برای دسترسی سریع و عادلانه به واکسن ویروس کرونا برای مردم تحت اشغال فلسطین عمل کند.

اگر باج‌خواهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار اظهارات وزیر بهداشت این رژیم که گفت بود هیچ اجباری برای ارائه واکسن ویروس کرونا به فلسطینی‌ها ندارند، قرار دهیم، قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که صهیونیست‌ها هیچ اهمیتی برای بیانیه‌ها و هشدار‌های بین‌المللی در راستای حفظ جان فلسطینیان قائل نخواهند بود مگر اینکه به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها