مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت پیشگامی هیئت‌های مذهبی در تقویت بنیان خانواده

حجت‌الاسلام عبدی گفت: توجه به اهمیت و بنیان خانواده یک ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه دشمن در طی این سال‌ها تمرکز خود را بر روی خانواده قرار داده است؛ لذا می‌طلبد که هیئت‌ها در این مسئله پیشگام باشند و در ابعاد مختلف به مسئله اهمیت خانواده بپردازند.
کد خبر: ۴۳۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ - 25January 2021

هیئت های مذهبی و روضه های خانگی در تقویت بنیان خانواده پیشگام باشند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «ماشاءالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی در نشست توجیهی مداحان و هیئت‌های مذهبی خانگی اظهار داشت: یکی از نعمت‌هایی که به واسطه انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده، روضه‌های خانگی و خصوصاً برپایی روضه‌ها توسط خواهران در خانه‌هاست که خوشبختانه در طی این سال‌ها رشد قابل قبولی داشته است.

وی افزود: در طول این سال‌ها روضه‌های خانگی به وضوح نشان دادند که آثار و برکات بسیار زیادی هم برای جامعه و هم برای خانواده‌ها دارند که یکی از آن‌ها تقویت بنیه خانواده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی بیان کرد: همان‌گونه که روضه برای جامعه آثار و فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند موجب رشد و ارتقای سطح معنویت خانواده شود روضه‌های خانگی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند که امروز باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز به برکت وجود فرهنگ اهل بیت (ع) و ارادت ویژه مردم به خاندان پیامبر اکرم (ص) فرهنگ‌های ارزشی خوبی در کشور جاری شده که نتایج خوبی هم برای مردم و جامعه به همراه داشته است.

عبدی اضافه کرد: یکی از فرهنگ‌های خوبی که خصوصاً در طی این مدت نمود آن مشخص است، فرهنگ انفاق و کمک مومنانه است و مردم ایران با تأسی از فرهنگ اهل بیت (ع) در راستای کمک و رفع مشکلات یکدیگر خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند تقویت و ترویج فرهنگ انفاق و کمک مومنانه است، گفت: هیئت‌های مذهبی و خصوصاً خانگی در این راستا بسیار مؤثر هستند که مسئولین هیئت‌ها و خواهران باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی تأکید کرد: امروز هیئت‌های خانگی در وضعیت مطلوبی قرار دارند؛ اما با توجه به نیاز‌های جامعه و شرایط باید روز به روز خودشان را در همه ابعاد تجهیز کنند که مهمترین رکن تجهیز آن‌ها قرآن و توسل به اهل بیت (ع) است که باید اصل باشد.

وی ادامه داد: اخلاص در نیت و رفتار و با اهل بیت (ع) معامله کردن از ویژگی‌های دیگر هیئت‌های خانگی و مداحان باشد؛ چرا که کار زمانی اثربخش و نتایج مؤثری خواهد داشت که کاملاً در راه رضایت خداوند باشد و این فرهنگ باید روز به روز در هیئت‌ها تقویت شود.

عبدی با اشاره به ضرورت‌های لازم در مراسمات روضه‌های خانگی بیان کرد: یکی از مسائلی که در هیئت‌های خانگی می‌تواند دستاورد‌های بسیار خوبی داشته باشد، تبیین احکام و مسائل شرعی است که البته مداحان و کسانی که می‌خواهند آن را بیان کنند، باید ابتدا خود را کاملاً مجهز به احکام کنند و آموزش‌های تخصصی و لازم را ببینند.

وی افزود: توجه به اهمیت و بنیان خانواده یک ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه دشمن در طی این سال‌ها تمرکز خود را بر روی خانواده قرار داده است؛ لذا می‌طلبد که هیئت‌ها در این مسئله پیشگام باشند و در ابعاد مختلف به مسئله اهمیت خانواده بپردازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی تأکید کرد: مستند، دقیق و محکم حرف زدن باید یکی دیگر از اولویت‌های هیئت‌های خانگی باشد که لازمه این کار اهل مطالعه بودن است و باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز به واسطه بیماری کرونا در کشور ایجاد شده آن چیزی که توانسته موفقیت‌ها و دستاورد‌های بسیار خوبی هم در حوزه مقابله‌ای و هم علمی ایجاد کند، عنایات ویژه خداوند و هدایت‌های مقام معظم رهبری است و لذا تقویت معنویت در جامعه یک ضرورت است که هیئت‌های خانگی نقش به‌سزایی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار