خاطره‌ای درباره شهید «مهدی انحصاری»

یکی از پیشکسوتان دفاع‌ مقدس خاطره‌ای از شهید «مهدی انحصاری» را نقل کرد.
کد خبر: ۴۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ - 25January 2021

خاطره ای درباره شهید «مهدی انحصاری»به گزارش خبرنگار دفاع‌‌‌پرس از تهران، «مهدی انحصاری» یکم مهر ۱۳۴۰، در تهران چشم به جهان گشود. وی تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. مهدی که به کار آهنگری مشغول بود در پی وقوع جنگ تحمیلی، به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

وی یکم بهمن ۱۳۶۶، با سِمت فرمانده دسته در ماووت عراق به شهادت رسید. مزار او در بهشت زهرای زادگاهش واقع است.

« کاظم رستگار» پیشکسوت دفاع‌ مقدس خاطره‌ای از شهید «انحصاری» در زمان دفاع مقدس نقل کرده است که در ادامه می‌خوانید.

هیچوقت صورت زیبای شهید حاج مهدی انحصاری از ذهن و خاطرم نمی‌رود، یادم نیست چند شب از عملیات بیت المقدس ۲ گذشته بود، به سمت تپه‌ای که مهدی انحصاری روی آن شهید شده بود و روبروی شیار انتهایی دشت هرمردان بود رفتیم، بعد از جمع آوری اسلحه‌های خراب و اضافه، گفتند بدن شهید انحصاری را هم به عقبه ببرید.

بدن شهید انحصاری مانند همه رزمندگان حاضر در منطقه غرق گل و لای بود. پیکر مطهرش را روی برانکارد گذاشته و حرکت کردیم، به پایین تپه که رسیدیم باید از رودخانه‌ای رد می‌شدیم که کف آن پر از سنگ‌هایی بود که تا پا روی آن‌ها می‌گذاشیم تعادل مان به هم می‌خورد، یا باید می‌پریدیم و قدم بعدی را برمی‌داشتیم و یا می‌افتادیم توی آب.

هنگام عبور از رودخانه تعادل مان به هم خورد و بدن مبارک شهید توی آب افتاد. برانکارد را بردیم کنار آب و آمدیم شهید مهدی انحصاری را برداشتیم بردیم کنار جاده و گذاشتیم روی برانکارد. گل و لای روی بدن مبارکش پاک شده بود، لباس‌هایش تمیز شده بود و صورتش در آن شب تاریک می‌درخشید و بسیار نورانی بود. هنوز صورت زیبایش در نظرم هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار