رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دانشگاه شاهد مرجع علمی و پشتوانه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد

«سعید اوحدی» گفت: دانشگاه شاهد می‌تواند مرجع علمی و پشتوانه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
کد خبر: ۴۳۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ - 27January 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با مدیران دانشگاه شاهد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به جایگاه بالای تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی ما اشاره و اظهار داشت: از موضوعاتی که به‌صورت متمرکز و بیشترین تأکید در آیات و روایات بر آن شده است؛ موضوع ترویج علم و تربیت است. موضوع علم و تربیت از معدود موضوعاتی است که طبق آموزه‌های دینی هیچ محدودیت جغرافیایی، زمانی، شخصیتی و جنسیتی برای آن نداریم. در حدیث هم داریم که تنها ظرفی که هرچه از مظروف در آن بریزید گستره و عمق آن بیشتر می‌شود، ظرف علم و تعلیم و تربیت است.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند راهبردی توسعه چله دوم انقلاب، عنوان کرد: در هفت سرفصلی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید و توجه قرار داده‌اند، سرفصل اول برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، علم و پژوهش است و بعد به اخلاق و معرفت و ... اشاره شده است یعنی اخلاق و معنویت هم به شکلی خروجی همین شناخت و علم است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه شاهد را به‌عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در فضای مهم علمی مورد تاکید آموزه‌های دینی خواند و افزود: دانشگاه شاهد گلخانه‌ای است که بستر، راه و جهت آن مشخص است و ما را از مضرات علم بدون منفعت مصون می‌دارد؛ که خود این یک فرصت بسیار بزرگی است که در اختیار این دانشگاه قرار دارد.

اوحدی در ادامه گفت: دانشگاه شاهد هم همانند مدارس شاهد، به دلیل جوهره و قداست و رسالت سنگین تربیت فرزندان شاهد و ایثارگر که از رسالت اولیه آن است، هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی جایگاه ویژه‌ای دارد چنان که بسیاری از خانواده‌ها با تفکرات متفاوت متقاضی ورود به این مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: امروز مدارس و دانشگاه شاهد تبدیل به ارزش شده و جایگاهی یافته‌اند که از ارزش‌های مضاعفی نسبت به دیگر مجامع علمی برخوردار هستند. باید قدر آن را بدانیم و روی این موضوع و حفظ و ارتقای این جایگاه کار جدی در دانشگاه شاهد انجام شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هشت دانشکده زیرمجموعه دانشگاه شاهد را ظرفیت بزرگی خواند و افزود: یکی از چالش‌های جدی در دانشگاه‌های فنی کشور، عدم تجلی و بروز دانش نظری و فنی در عمل است که این آفت علم است. دانشگاه شاهد باید این معضلات را آسیب‌شناسی کند و برای حل آن راهکار علمی ارائه کند.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و... که در شاکله و خانواده بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده، گفت: باید از ظرفیت‌هایی که در خانواده بزرگ بنیاد وجود دارد، استفاده کرد. بحث‌های عملی دانشجویان شاهد می‌تواند در زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده و نتایج بهتری برای جامعه بزرگ ایثارگری به همراه داشته باشد. در واقع دانشگاه شاهد می‌تواند مرجع علمی و پشتوانه فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

دکتر کامیار ثقفی رییس دانشگاه شاهد نیز در این نشست که با حضور معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران و حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادوی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها