یادداشت/

مادران و همسران شهدا جهادگران شجاع و بلند همت

مادران و همسران شهدا بانوان حاضر در عاشورایی خمینی بودند که از فرصت کربلای دیگر بهره بردند و بر مسیر نهضت حسین ابن علی (ع) لبیک گفتند.
کد خبر: ۴۳۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 27January 2021

مادران و همسران شهدا از فرصت کربلای دیگر بهره بردندگروه استان‌های دفاع‌پرس - عذرا شباب؛ چقدر سخت است از بندگانی نوشت که به مهربان‌ترین مخلوق آفریدگار لقب گرفته‌اند، مخلوقی که خالق عالمیان حمل و مولود اشرف مخلوقاتش را تنهای تنها به آنها عنایت نموده است.

مادر... واژه‌ای مقدس به بلندای وسعت هفت آسمان

مادران مخلوقاتی هستند که بهشت برای آنها کمترین تحفه و پیشکش است؛ زیرا همچون معبود عالمیان تمام هستی خود را بدون هیچگونه منتی در راه جگرگوشه‌اش فدا می‌کند.

تمام مادران آموزگارانی هستند که برای تربیت فرزندان خود مکتب‌های خاصی را دنبال می‌کنند تا بهترین شیوه زندگی و سعادت را برایشان به ارمغان آورند؛ اما در این میان مادرانی هستند که لفظ مادر برایشان کمترین است و سر تعظم ملائک برایشان قطره‌ای از اقیانوس ها و نقطه‌ای از کهشان ها به حساب نمی آید.

آری، مادری که دستانش را بدرقه راه و خاک چشمانش را توتیای هدف دارایش و قلبش را به زلالی دریاها و تمام هستی همچون حضرت ام البنین (س) برای اعتلای و ماندگاری اسلام و نهضت حسینی تقدیم می‌کند تا امام زمانش در گرداب بلاها تنها نماند.

مادران و همسران شهدا جهادگران شجاع و بلند همتی هستند که ناب‌ترین گوهر وجودیشان یعنی حس دلبستگی مادرانه نتوانست آنها را از زیباترین و شیرین‌ترین حس عالم غافل کند.

قلم‌ها در توصیف این ملائک زمینی کم می‌آوردند، زبان‌ها در ستودن این شیرزنان قاصر می‌ماند و دل‌ها از استقامت و صبر این فرشته‌های فداکار بی‌طاقت و سر تسلیم می‌کند.

مادران شهدا سیره زندگی خود را از بهترین زنان اهل بیت (ع) الگو گرفتند تا توانستند حماسه های  جاویدی را خلق نمایند، آنها از حضرت زهرا (س) پشتیبانی و حمایت از ولایت، از حضرت زینب (س) صبر و استقامت و از حضرت ام البنین (س) حفاظت، اطاعت و ذوب شدن از ولی را آموختند.

این مادران دستان سرو رعناهای خود را در دستان سلاله زهرا (س) پیر خمین گذاشتند تا در ادامه قیام عاشورا سهیم باشند و دست یزیدیان زمانه را از تجاوز به ناموس خیام هموطنان کوتاه کنند.

مادران و همسران شهدا بانوان حاضر در عاشورایی خمینی بودند که از فرصت کربلای دیگر بهره بردند و بر مسیر نهضت حسین ابن علی (ع) لبیک گفتند.

آری سخن از سرچشمه وجودی همه انسان‌ها سخت است، سخت است که ایثار و فداکاری این گوهرهای ناب را به رشته تحریر در آورد، پس سکوت گویاترین تعریف از مادران دلسوخته شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار